Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Problemen met de koptelefoon!!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

qremcoHome userMember since 2007
Beste DJ's

Ik gebruik VDJ nu al een tijdje en het is een heerlijk programma, tot voor kort deed ik het gewoon voor m'n plezier maar het word nu steeds serieuzer.

Mijn probleem is dat ik maar 1 geluidskaart heb dus ik moet mixen op de gok, omdat de koptelefoon niet werkt, een stereosplitter werkt ook niet dan hoor je nog steeds de upcoming track door de mainstream heen:S!!

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

greetz Remco
 

Posted Wed 28 Feb 07 @ 9:49 pm
Een externe geluidskaart(liefst 4.1 of meer), dan zou je normaal kunnen voorbeluisteren in de demo;)
 

Posted Thu 01 Mar 07 @ 6:42 pm
Als je de sofwtare al een tijdje gebruikt wordt het wellicht tijd de software ook echt te kopen..
 

Posted Sat 03 Mar 07 @ 10:40 pm
PerburgHome userMember since 2007
Ik ben ook van plan om een (externe) geluidskaart aan te schaffen (Muse Pocket Lt) om het andere kanaal te kunnen beluisteren. Maar moet je daarvoor ook een DJ console hebben of is alleen VDJ voldoende?
 

Posted Tue 29 May 07 @ 2:09 pm
Alleen VDJ is voldoende;)
 

Posted Tue 29 May 07 @ 5:55 pm
PerburgHome userMember since 2007
Das mooi. Dan gaan we eerst dat eens proberen... en wellicht komt er dan later een console bij.
Thanks!
 

Posted Tue 29 May 07 @ 10:18 pm
PerburgHome userMember since 2007
Ik heb naar dat apparaatje gekeken, maar hoe krijg ik het dan voor elkaar om het kanaal te beluisteren als de andere afspeelt? Ik zie nml. op de afbeelding van dat apparaat Rear audio, Centre sub, Front audio, Mic in en nog een ingang (waarschijnlijk phone)... Ga je dan in de configuratie van de Muse Pocket of staat dat ergens duidelijk omschreven.
 

Posted Mon 11 Jun 07 @ 9:42 pm
Die muse pocket is een 5.1 geluidskaart. In het config menu kies je voor de 4.1 optie met master en koptelefoon. Je sluit je speakers aan op de front uitgang en je koptelefoon op de rear uitgang.
Ewout
 

Posted Mon 11 Jun 07 @ 11:24 pm
Gegroet,

Ik zit met een ander probleem: ik heb een geluidskaart (Realtek HD Audio Manager) in mijn pc zitte, die meerdere uitgangen (het is een 5.1 denk ik) heeft dus normaal gezien moet het mogelijk zijn om voor te beluisteren, alleen heb ik geen front uitgang, enkel central bass, line-utn line-in, mic, side en rear uitgangen. Wat moet ik hiermee doen om het zodanig in te stellen dati ik wel degelijk via de koptelefoon kan voorbeluisteren zonder dat ik de andere track hoor (via de koptelefoon) en de andere track alleen weerklinkt door mijn boxen?

DJ Skullknight
 

Posted Tue 12 Jun 07 @ 1:15 pm
Als eerste dien je uit te zoeken of je echt een 5.1 geluidskaart hebt. Dit kan je vinden in bijvoorbeeld de Windows volume control of in het Windows configuratie scherm. Je kunt ook in het vdj config menu kijken en kijken of de 4.1 optie verschijnt.

Het lijkt erop dat jouw front uitgang "line out" heet. Dan sluit je dus je speakers aan op deze line out, dan je hoofdtelefoon op de rear uitgang.
Ewout
 

Posted Tue 12 Jun 07 @ 10:27 pm
Het is een 5.1 geluidksaart en ik heb nog altijd het probleem dat ik beide liedjes, van zodra ze beginnen te spelen zowel door mpijn koptelefoon als door mijn luidsprekers hoor.

DJ Skullknight
 

Posted Fri 15 Jun 07 @ 3:34 pm
Controleer eerst of de geluidskaart in Windows ook op 5.1 ingesteld staat.
Controleer daarna even de settings in het Soundcard config scherm van vdj of je hier de juiste instelling hebt gekozen.
Als je een nummer in deck 1 afspeelt en een nummer in deck 2 wilt voorbeluisteren, dien je de crossfader helemaal naar kanaal 1 te schuiven.
Ewout
 

Posted Sat 16 Jun 07 @ 5:21 pm
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, hoewel ik alle instellingen juist heb ingesteld en ook de crossfader staat volledig naar kanaal 1. Maar ik ga gewoon terug mijn 'oude' geluidskaart gebruiken, die is ook 5.1 en daarvan weet ik wel hoe hij werkt met vdj.

DJ Skullknight
 

Posted Mon 18 Jun 07 @ 6:40 pm
DJ Skullknight,
wel vreemd dat jouw demo versie al sinds 25 februari werkt. De demo werkt maar 20 dagen, hoe kan dat?
Ewout
 

Posted Mon 18 Jun 07 @ 10:12 pm
Omdat ik ondertussen al paar keer pc opnieuw heb moeten installeren (onder andere omadt ik hem heb opgedreven) en dan telkens opnieuw de demo heb gedownload.

DJ Skullknight
 

Posted Tue 19 Jun 07 @ 12:07 pm


(Old topics and forums are automatically closed)