Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vdj controller

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

yo peeps..
ik zou ff wat willen weten voordat ik een controller ga kopen voor vdj.

ik heb 1 virtual dj3.4 pro en vdj4.2pro, 1 sb x-fi fatality 7.1 geluidskaart jaja erg leuk dingetje en 1 djx700...
nu heb ik dus zo mij hele zooitje ingesteld dat ik op bij beide vdj 3 & 4 deck A op kanaal 1 en deck B op kanaal 2 van mijn mixertje hoor en dat werkt allemaal prima overigens!!!

Maar zit ik nog steeds met mijn muis te kloten om liedjes in te laden, fx, scratchen blablabla je weet wel...

Dus ik wil een controller aanschaffen puur alleen als controller mijn mixertje heb ik al...

Maar welke raden jullie mij aan met de equipment die ik heb?!?!?!

-hercules mp3, maar weet niet of ik die dan met mijn pro versies kan gebruiken en of ik de x-fi fatality geluidskaart dan nog kan instellen om door te lussen naar mijn mixer, zover ik weet niet?!?!?!
-hercules mk2 maarja zit ik dan met 2 geluidskaarten?!?!?!
-bcd 2000 of 3000 maar die werken alleen met vdj4 volgens mij???
-numark icdx ook leuk maja kost nog wel wat...

dus zoek egt iets waarmee ik vdj3 en 4 mee kan controllen en waarmee ik nog btje fatsoenlijk mijn x-fi kaart kan configuren ivm met mijn mixer...
en zou ook nog ff willen weten of dat dan wel goed werkt met vdj3 & 4 pro versie aangezien je bij de hercules de djc-software erbij krijgt en bij behringer uitgekleede traktor3, of met andere woorden kan ik gewoon die controllers aansluiten via usb blablabla en dan herkent VDJ3 & 4 hemzelf zonder dat ik daar de bijgekregen software voor hoef te gebruiken...

als iemand nog wat heeft liggen hoor ik t wel!!!
iemand suggesties graag!!!!!



-
 

Posted Mon 26 Feb 07 @ 11:55 pm
Misschien is het een optie om je serienummer in te vullen in je profiel?
Of gebruik je een crack? Dan kan je het zelf uitzoeken;)

-DJ Control MP3: waarom zoe het niet met de pro werken?
-MK2: dat is toch geen probleem?
-BCD2000/3000: je hebt toch vdj 4 zei je?

Greetz
 

Posted Tue 27 Feb 07 @ 4:36 pm
- als ik bij soundconfiguraties kijk zie ik wel vakje van de hercules dj control staan maar staan geen opties bij om mijn geluidskaart te configureren, dus ben bang dat ie dan alleen maar op 1uitgang van geluidskaart speelt..
- en de mkII zou wel kunne maar dan heb ik een geluidskaart van 250euries voor niks op me computer zitten :S en liefst zou ik tog voor een bcd2000 of 3000 gaan...
die lijkt me gewoon wat steviger, grotere jogweels en knoppen enz...

enja ik heb vdj4 en ook 3.4 maar zou graag controller willen hebben die gewoon op allebei stabiel werkt...

want ik heb t nu zo ingesteld:

vdj3 of 4 --> deckA op output1 l/r-voor deckB op output2 l/r-achter van geluidskaart --> output1 van geluidskaart via minijack-rca naar channel1 djx700 output2 van geluidskaart via minijack-rca naar channel2 djx700
dat heb ik zo ingesteld bij advanced config

maar als ik een dj-control koop kan ik dat dan nog steeds zo configureren in vdj-pro???
want de djc-software die hebben we niet nodig ;)

oja en de driver voor de mp3, mk2 en bcd2000 heb ik ook al!!! :D

maar moet gewoon goede controller hebben waarvan ik zeker weet dat ie goed gaat werken met alle 2 vdj versies en goed te configuren is met mijn geluidskaart...

 

Posted Tue 27 Feb 07 @ 5:00 pm
In een BCD zit ook een geluidskaart hoor;)

Quote :
Welkom op het nederlandstalig forum van VDJ! Maak gebruik van de zoekfunctie voor je een nieuw onderwerp start en gelieve je ook aan dat onderwerp te houden. Posts van Hackers & Lamers zullen niet worden beantwoord en verwijderd!

Dit staat in de header van dit forum.
Als je dus werkelijk vdj hebt aangekocht moet je je serienummer invullen in je profiel, als je een crack gebruikt krijg je geen ondersteuning!!
 

Posted Tue 27 Feb 07 @ 5:20 pm
heeft bcd ook 2 uitgangen dan om door te lussen naar mijn mixer???
 

Posted Tue 27 Feb 07 @ 5:24 pm
Zoals van Erum aangeeft. Eerst je serial nummer invullen of de demo gebruiken. Anders zal ik het vdj team informeren dat je vermoedelijk een crack gebruikt.
Ewout
 

Posted Tue 27 Feb 07 @ 6:02 pm
gebruik de demo wel...

maar als ik nou wat advies zou kunnen krijgen over welke controller ik beste kan aamschaffen met mijn setup, kan ik tenminste ook KOPEN en REGISTREREN!!!! snappie!!!
 

Posted Tue 27 Feb 07 @ 6:20 pm
Heb je al in de Spec sheet gekeken op de site van Behringer, daar staat het misschien in hoeveel uitgangen ie heeft.
 

Posted Tue 27 Feb 07 @ 8:43 pm
Als je je huidige geluidskaart wilt gebruiken, zou ik gaan voor de Hercules mp3 control (Zonder geluidskaart), met de Hercules editie van vdj. Je kunt ook de Behringer aanschaffen (hier zit geen vdj bij) en dan de geluidskaart hiervan niet gebruiken. De behringer heeft volgens mij alleen maar een mix uit en een hoofdtelefoon uit. Je kunt ook de Numark Total control gebruiken, hier zit geen geluidskaart in en is wel een mooie controller, deze is echter nog niet beschikbaar.

Als je een externe mixer gebruikt is het onnodig een controller te kopen met mixer knoppen, zoals de Behringer of de Hercules controllers. Je kunt dan beter gaan voor een dac controller, De Numark dmc2, Numark iCdx.
Ewout
 

Posted Wed 28 Feb 07 @ 9:07 pm
dan wordt t tog denk ik de hercules mp3 controller..
kan ik dan nog wel zodanig mijn geluidskaart configureren in vdj zodat ik deze kan doorlussen met mijn mixer..

Dus in vdj ---> hercules mp3 controller ---> deckA to geluidskaart out1 & deckB to geluidskaart out2 ---> en dan van out1 en out2 naar channel1 & 2 van mij mixer...

Als dat zou kunnen, zou wel beter zijn!!!!

 

Posted Thu 01 Mar 07 @ 12:48 pm
Trouwens die numark total control is wel erg DIKKK!!! :P
wanneer komt ie out dan, zal wel aardig prijskaartje aan hangen denk ik zo...

greetz
 

Posted Thu 01 Mar 07 @ 12:54 pm
Die Total Control is inderdaad ergens intressant!!

Hier is een topic er over(is wel engels).

Hier is ook nog een filmpje er van.

Veel plezier ermee!!
 

Posted Thu 01 Mar 07 @ 6:53 pm
nickyvdj wrote :
dan wordt t tog denk ik de hercules mp3 controller..
kan ik dan nog wel zodanig mijn geluidskaart configureren in vdj zodat ik deze kan doorlussen met mijn mixer..

Dus in vdj ---> hercules mp3 controller ---> deckA to geluidskaart out1 & deckB to geluidskaart out2 ---> en dan van out1 en out2 naar channel1 & 2 van mij mixer...

Als dat zou kunnen, zou wel beter zijn!!!!



Bovenstaande kan je doen met de bijgeleverde Hercules editie van VDJ.

Het is nog niet bekend wanneer de total control uitkomt.
Ewout
 

Posted Thu 01 Mar 07 @ 8:16 pm
ok thanks men!!!!

was vandaag nog bij spincity ff de bcd2000 gecheckt... 180euries maar vond hem niet zo, was btje klein dingetje had hem wel wat groter verwacht... en de hercules hadden ze niet :S
maar ga denk ik dan tog maar de mp3-control kopen, als dat idd werkt met mijn setup... dan kan ik hem mooi gebruiken als controller voor de knoppen en jogwheels ipv met muis liggen te kloten en mijn mixer gebruik ik dan voor t mixwerk ;)

kan ik trouwens wel mijn andere 3.4 skins gebruiken in de djc-edition???

Dus als iemand nog een Hercules mp3 controller + software te koop heeft voor redelijk prijsje onder de 100euries hoor ik t graag!!!!

en dan wordt t maar weer verder sparen voor rest van mijn setup he!!! wil uiteindelijk nog 2x cdj800 mk2 ( de nieuwe reloops cd-players zijn ook erg leuk, btje pioneer looks) , 2x reloop rp4000m3d turntables en nog een midicontroller voor reason & fruityloops.... en dan ben ik voorlopig wel ff zoet
 

Posted Thu 01 Mar 07 @ 11:31 pm
Die skins kun je gebruiken, als het tenminste skins voor 3.4 zijn. De nieuwste skins, worden meestal alleen voor vdj 4 gemaakt, die zijn niet backwards compatible.
Ewout
 

Posted Fri 02 Mar 07 @ 5:16 pm
En vergeet niet VDj aan te schaffen..
 

Posted Sat 03 Mar 07 @ 10:37 pm
Heeft iemand toevallig nog een hercules mp3-control te koop staan of weet iemand waar ik die kan kopen in omg nijmegen???

Hebben ze die dingen ook nog bij mediamarkt???
want hier in de buurt van nijmegen zijn ze nergens te verkrijgen, anders wordt t bestellen bij musicstore koln of iets dergelijks..

 

Posted Mon 05 Mar 07 @ 4:04 pm
van erum wrote :
Is er geen media markt in de buurt? Daar zijn ze te vinden.

Kijk ook eens op de site van Hercules, daar kan je locaties vinden waar ze de MK2 verkopen.

En via online shops?
 

Posted Mon 05 Mar 07 @ 6:26 pm
@nickyvdj, graag een vraag maar een keer stellen.
Ewout
 

Posted Mon 05 Mar 07 @ 7:06 pm


(Old topics and forums are automatically closed)