Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: geluidskaart

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

TreZorHome userMember since 2004
Heb een maya usb kaart maar die loopt op zen laatste beentjes.

Maya is niet meer verkrijgbaar, de u46dj wordt ook al niet meer gemaakt.

Dus welke externer geluidskaart van dezelfde prijsklasse is aanteraden?
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 10:56 am
Hier is recent nog een topic over geweest. link
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 11:33 am
TreZorHome userMember since 2004
idd heb ik gelezen maar echte namen van kaarten heb ik niet gevonden in die topic.....
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 11:45 am
ja, het is allemaal een beetje wachten hé, op nieuwe kaarten.
Maar anders kijk je is op 2de handse sites naar deze kaarten Esi U46Dj en de Maya usb

ik hoop dat je hiermee een beetje verder kunt.

mvg
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 1:42 pm
Er zijn vele goede geluidskaarten, die vrijwel allemaal goed werken met vdj. Je dient eerst te bedenken wat je met vdj wilt:
- Wil je het alleen thuis gebruiken, dan is waarschijnlijk een knappe 5.1 geluidskaart prima
- Wil je het ook professioneel gebruiken, neem dan een goede geluidskaart met 4 mono (= 2 stereo)uitgangen
- Wil je je samples over een eigen kanaal uitsturen, neem dan een kaart met 6 mono (= 3 stereo) uitgangen
- Wil je tijdcode gebruiken, heb je naast de uitgangen ook tenminste 4 mono (= 2 stereo) ingangen nodig. Daarnaast heb je hiervoor ook een geluidskaart nodig met (goede) Asio drivers

voorbeelden:
- 5.1: Creative kaarten
- semi pro: Esi quatafire 610, M audio Delta 44, M audio firewire 1814, M audio firewire 410, Hercules dj console
- pro: Motu ultralight (en anderen), Fireface 800, fireface 400.

Daarnaast is het internet je vriend. Je kunt bij fabrikanten of leveranciers van muziek instrumenten nog vele andere kaarten vinden. Voorbeeld thomann
Ewout
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 3:09 pm
TreZorHome userMember since 2004
Het is voor gebruik bij timcode vinyl en geluidskaart moet ook extern zijn, usb of firewire
 

Posted Tue 27 Feb 07 @ 9:03 am
Dan is ook je budget nog bepalend ;-)
Ik zou gaan voor een firewire geluidskaart. Het Firewire protocol is stabieler dan usb, waardoor je minder kans hebt op audio drop outs (klinken als tikken of ploppen). Daarnaast heb je dus tenminste 4 in en 4 uitgangen nodig.

Een prima kaart zal de Numark virtual vinyl kaart worden. Deze is gemaakt om samen te werken met VDJ / Numark Cue, daarnaast zitten er ook tijdcode platen bij. Ook de Esi firewire kaart is goed, beter zijn de kaarten van m audio. Wil je echt een top kaart kijk dan voor de rme fireface 400 (schrik niet van de prijs).
Ewout
 

Posted Tue 27 Feb 07 @ 5:58 pm
TreZorHome userMember since 2004
Is die numark virtual vinyl al verkrijgbaar?
 

Posted Wed 28 Feb 07 @ 10:35 am
TreZorHome userMember since 2004
 

Posted Wed 28 Feb 07 @ 11:01 am
Kunnen we misschien niet elk ons eigen 'welke geluidskaart'thread openen? beetje (tig) dubbelop lijkt me..

slotje..
 

Posted Sat 03 Mar 07 @ 10:38 pm


(Old topics and forums are automatically closed)