Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ pro en dj console mk2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb vandaag een dj console mk2 gekocht, terwijl ik al in het bezit was (en nog ben) van VDJ pro. Ik werk dus in de omgekeerde volgorde ;), daardoor heb ik mijn korting misgelopen (eigen fout, maar ik wilde eerst de software leren kennen alvorens over te gaan tot hardware). Ik heb zoals je ziet mijn console al geregistreerd (met de code van de bijgeleverde vdj 3).

Ik heb de console echter nog niet geïnstalleerd.

Nu is mijn vraag; als ik de console ga installeren, ben ik dan verplicht om de vdj 3 (console-versie, met minder mogelijkheden dan de pro-versie) te installeren? Ik heb schrik dat ik mijn pro-versie dan overhoop gooi. Ik zie nl. ook al dat er mij een update van vdjc 3.4 wordt aangeboden, na registratie. Downloaden heeft natuurlijk geen zin, aangezien vdj 4.2 nieuwer is en meer mogelijkheden heeft.

Mocht ik verplicht zijn de vdj console-versie te installeren, moet ik folders gaan hernoemen, of backups gaan maken van mijn data (ik weet dat daar voor pro-gebruikers tools voor bestaan) om de gegevens van mijn vdj 4.2 pro niet verloren te laten gaan.

Ik zou liever alleen de console installeren zonder de vdj console-versie. Kan dit?

Ik heb nog een tweede vraagje. Weet iemand of ik contact kan opnemen met VIP-member Ekinox? Ik wil hem nl. vragen om één van zijn plugins (brake beat) bij te werken voor vdj 4.2. Er staat wel vermeld dat deze plugin compatibel is met vdj 4.2, maar als je hem gebruikt in deck 2, valt alle geluid weg. (Voelt zich iemand geroepen om dit even te checken?) Ik heb ook zoiets gelijkaardigs aan de hand gehad met backspin, maar iemand op het vst-forum heeft de plugin toen bijgewerkt.

Groetjes.

 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 1:29 am
Je bent niet verplicht Virtual DJ 3.1 te installeren;)
Als de installatie van Virtual DJ begint, gewoon afsluiten.
Ik heb dit al vaker gedaan;)

Normaal kan je Ekinox via hier berijken.
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 9:21 am
van erum wrote :
Je bent niet verplicht Virtual DJ 3.1 te installeren;)
Als de installatie van Virtual DJ begint, gewoon afsluiten.
Ik heb dit al vaker gedaan;)

Normaal kan je Ekinox via hier berijken.


Bedankt Van Erum, ik ga de console vandaag installeren. Ekinox heb ik zelf kunnen opsporen, maar niet niets teruggehoord.


 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 2:42 pm
Het is inderdaad het handigste om alleen de driver te installeren. Maak voor de zekerheid een kopie van de hele installatie map van je huidige vdj, zodat je niet je music database etc kwijt raakt.
Ik zou denk ik de hele cd kopieren naar een map op je harde schijf. Gooi hieruit de installatie van vdj (3.1) weg, je weet dan zeker dat deze niet gaat installeren. Start dan de setup (voor de drivers) vanuit de folder op je harde schijf.
Om de download link voor 3.4 weg te krijgen: download de file van de website. Kies ervoor om de file op te slaan en niet voor de open of uitvoeren optie. Sla de file op op je harde schijf en gooi deze na de download weg. De VDJ site weet dat je de file gedownload hebt de volgende dag is de link weg.

Wat betreft de plugin, of direct contact opnemen met de maker of een post maken in het plugin forum.
Ewout
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 2:42 pm
Ik heb mijn dj console geïnstalleerd. Ik heb het eerst geprobeerd om hem te installeren zonder Vdjconsole-versie, dit lukte niet (installatie werd niet afgerond). Heb hem dus met vdj moeten installeren.

Nu heb ik echter een vraagje; als ik de console als 'versterker' gebruik. (mijn cd-speler aangekoppeld, en het geluid terug naar mijn versterker, dus geen tussenkomst van PC, enkel voor de stroomvoorziening via USB) geeft hij een enorm gekraak. Is dit normaal of moet ik hem gaan omruilen in de winkel? Hij kraakt enkel als de muziek voluit gaat. Bij rustige passages doet hij het niet. (Hij kraakt op het ritme van de beat).

Hij kraakt dan ook via de hoofdtelefoon, en het heeft niets met het volume van de monitors te maken.

Ik heb mijn cd speler omgestoken van deck A naar B, geen verandering, en heb zowel line out 1 als line out 2 gebruikt.

EDIT: bij het gebruik van mijn platenspeler doet hij het niet.
 

Posted Wed 28 Feb 07 @ 12:39 am
Het geluid lijkt verdacht veel op clipping, maar ik heb in de software mijn volumeslider gehalveerd en op de console ook, en het gekraak blijft.

Ik heb de laatste drivers (directx en van hercules-site)

Groetjes.
 

Posted Wed 28 Feb 07 @ 6:19 am
Op de website van Hercules vond ik deze uitleg, maar begrijp hem niet goed.


I hear distortion when connecting devices to the Line input of the
console.
- Make sure the level switch selector (LINE IN / Phono IN) is set to the
appropriate position for your source.
- The inputs of the console are made for consumer grade devices with a Line
level output (-10dBu), such as MP3 player, portable CD player, etc.
- Some DJ peripherals (using 2V Line level) or professional grade devices
(using +4dBV level) will overload the inputs signal and consequently create
distortion if connected to the DJ Console MK2 inputs.

P.S.: De aangesloten cd-speler is een sony CDP-XE330, een gewone huis- tuin en keukenplayer :), geen dj materiaal. Zou het kunnen dat de input standaard te hoog is? Ik heb er ook op gelet dat de aansluiting achteraan de dj console op 'line in' staat en niet op 'phono in'. Dus dat kan ook niet het probleem zijn.

P.P.S: interessante site van Hercules.
 

Posted Wed 28 Feb 07 @ 5:04 pm
Zitten er in het config menu van hercules ook volume sliders voor de ingangen? Heb je de beschikking over een mengtafel? Zo ja kan je eerst, om te testen, je cd spelers op je mengtafel aansluiten en dan je mengtafel op de line ingang van je dj console. Zo kan je het volume met de mengtafel regelen om te kijken of het dan beter gaat.
Ewout
 

Posted Thu 01 Mar 07 @ 8:08 pm
Superstom wrote :
Zitten er in het config menu van hercules ook volume sliders voor de ingangen? Heb je de beschikking over een mengtafel? Zo ja kan je eerst, om te testen, je cd spelers op je mengtafel aansluiten en dan je mengtafel op de line ingang van je dj console. Zo kan je het volume met de mengtafel regelen om te kijken of het dan beter gaat.
Ewout


Een mengtafel heb ik niet, en de volumesliders softwarematig regelen heb ik al gedaan, maar blijft clipping geven.
 

Posted Thu 01 Mar 07 @ 9:44 pm
ook de sliders voor de input? Dat zou bijna betekenen dat die niet (goed) werken. Je zou een berichtje kunnen maken naar het Hercules team, via de Hercules website, misschien hebben zij meer info.
Ewout
 

Posted Fri 02 Mar 07 @ 5:13 pm


(Old topics and forums are automatically closed)