Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Grønn stripe på video skjermen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djosloHome userMember since 2007
Hei.

Har akkurat testet ut VDJ med projektor.
Men når jeg velger "use hardware accelaration" får jeg en grønn stripe over skjermen på video outputen på enkelte videoer. Hva kan dette komme av? Og hvorfor forsvinner de små skjermene som går rundt og rundt når crossfaderen er på midten når jeg slår av "use hardware accelaration"???

Halvor

 

Posted Fri 23 Feb 07 @ 5:33 pm


mange transition og video effects krever hardware acceleration for å virke/vise som de skal :)

Grønn stripe er vanligvis dårlig /feil codec eller manglende codec for den video filen.

Evt, kan det i få tilfeller også være videokortet, Nvidia har hatt visse problemer med eldre drivere

Hva grafikkort bruker du ?
 

Posted Fri 23 Feb 07 @ 6:08 pm
djosloHome userMember since 2007
Hei.

Har nok ikke noe med videokortet, da jeg bruker vga ut på min bærbare.
Kanskje det da er selve videoen, da det ikke er ett problem med alle videoene.
Men feilen blir borte om jeg slår av acceleretion.
Og hvis jeg slår av acceleration fosvinner den noe kule effekten med snurrende skjermer ved mixing.
Er de snurrende skjermene en effekt?? og isåfall finnes det flere effekter der???

Halvor

PS....takk for all hjelpen jeg får!!!
 

Posted Fri 23 Feb 07 @ 6:29 pm


Finnes en hel haug med effekter ;) du får alle gratis om du kjøper VDJ (lastes ned fra websiden).
VDJ støtter også FreeFrames video effects, som du kan finner på nettet, alt fra gratis pakker til profesionelle pakker som koster litt.

Felles for video effekter er at de bruker videokortet får å rendre/generere effekten, så du må bruke hardware acceleration (betyr at video blir decoded på grafikk-kortet).

Grafikk-kortet ditt kan være problemet. Hvilket kort bruker du?
For at hardware acceleration skal virke, må du helst ha et grafikk-kort med dedikert minne, altså IKKE et kort som deler system minne (for tregt).

Siden du kun får problemet med hardware acceleration er det 1 av 2:
- Kortet er for dårlig
- Codec som du bruker for hardware decoding er gal

Her er en grei ranking-list over grafikk-kort for VDJ:
http://www.virtualdj.com/forums/62644/General_Discussion/VIDEO_CARD_RANKING_LIST_FOR_VIDEO_MIXING.html

Her er en god codec pack som du bør ha :
http://www.free-codecs.com/download/The_Codecs.htm

Om du mangler eller har feil/dårlig codec, vil videoen ikke bli decodet bra på grafikk-kortet


 

Posted Sat 24 Feb 07 @ 1:51 pm


(Old topics and forums are automatically closed)