Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: kretsen door de boxen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

was juist nog wa aan het muziek draaien met vdj en plotseling begint de muziek door de boxen te kretsen of schreeuwen, ik heb dit vorig jaar ook aan de hand gehad met de 1.09 en nu met de 4.2, nu was ik bezig met de laptop, vorig jaar met een desktop. als ik de usb eruit trek en terug insteek is het probleem opgelost, maar hoe kan dit eigenlijk gebeuren???? stel je voor als je op een feestje aan het draaien bent????? gelukkig zijn er dan wel cd 's maar dit mag eigenlijk niet gebeuren. kan ik dit oplossen of waar ligt het probleem eigenlijk..

Albert
 

Posted Fri 23 Feb 07 @ 3:06 pm
Wat voor geluidskaart gebruik je?
Ik heb dit ook wel eens gehad, maar dat lag aan mij zelf: De gain stond ineens op +10dB, waardoor het geluid behoorlijk ververmde.
Ewout
 

Posted Fri 23 Feb 07 @ 5:30 pm
Superstom wrote :
Wat voor geluidskaart gebruik je?
Ik heb dit ook wel eens gehad, maar dat lag aan mij zelf: De gain stond ineens op +10dB, waardoor het geluid behoorlijk ververmde.
Ewout

eerst stond de gain op always 0db, ik heb die dan verplaatst naar uit, omdat ik de indruk had dat het ene luider ging dan het andere,de gain knoppen bewegen dan bij een nieuw nummer.. en de geluidskaart is die van de dj console zo heb ik die ingesteld in mijn vdj in sound setup., zelfs uit mijn hoofdtelefoon kwam ook dat krijsend geluid uit.

Albert
 

Posted Fri 23 Feb 07 @ 6:03 pm
Ik zou de instelling toch weer terug zetten op always 0 dB. Je kunt ook 2 text boxen op je skin zetten die het niveau van de gain aangeven, je kunt dan altijd zien of de gain onder de 0dB blijft. Ik heb deze boxjes ook aan de default skin toegevoegd.
Het kan ook gekomen zijn door een fout in de driver of de buffer van je geluidskaart.
Ewout
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 2:27 pm
Superstom wrote :
Ik zou de instelling toch weer terug zetten op always 0 dB. Je kunt ook 2 text boxen op je skin zetten die het niveau van de gain aangeven, je kunt dan altijd zien of de gain onder de 0dB blijft. Ik heb deze boxjes ook aan de default skin toegevoegd.
Het kan ook gekomen zijn door een fout in de driver of de buffer van je geluidskaart.
Ewout

ok, ik heb het ondertussen terug gezet op always 0 dB.maar wat bedoel je met de 2 text boxen op de skin zetten? zijn dat die bewegende lampjes??? alvast bedank voor de hulp Ewout..
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 2:39 pm
Volgens mij bedoeld Ewout 2 tekstvakken in een skin die aangeven hoeveel db een lied heeft;)
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 2:40 pm
en kan je dat instellen in de configuratie??
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 9:39 pm
Nee, hier moet je in de skin zelf aan de slag gaan.
Klik hier kun je vinden hoe je dat doet;)

Als het niet lukt stuur je me de skin die je gebruikt maar even door, dan kijk ik er wel even naar;)
 

Posted Mon 26 Feb 07 @ 6:08 pm
Dat bedoelde ik inderdaad. Ik heb dit reeds gedaan, dus als je wilt kan ik je die skin wel even toesturen. Je ziet dan de gain, bijvoorbeeld -3dB (veilig, want tot 0dB zal de geluidskwaliteit ok zijn).

Mijn geluidskaart klinkt (vind ik zelf) beter bij -2dB dan op 0dB, daarom heb ik die boxjes op de skin geplaatst, aan het begin van de avond zet ik beide players op -2dB. In het config menu heb ik de instelling voor de gain staan op "Always match"
Ewout
 

Posted Mon 26 Feb 07 @ 6:19 pm
van erum wrote :
Nee, hier moet je in de skin zelf aan de slag gaan.
Klik hier kun je vinden hoe je dat doet;)

Als het niet lukt stuur je me de skin die je gebruikt maar even door, dan kijk ik er wel even naar;)

ik zou de skin willen doorsturen, het zelf doen lukt mij nog steeds niet . hoe kan ik u mailen?
hier is mijn mail adres: livemusic.albert@skynet.be
 

Posted Mon 26 Feb 07 @ 7:19 pm


(Old topics and forums are automatically closed)