Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: database updater

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

C9HbNHome userMember since 2006
hallo.
ik heb gelezen en gehoord over de virtualdj database updater, een progje wat de bpm bij de info van een nummer zet.
aangezien ik inmiddels een collectie van bijna 120 gig muziek heb lijkt me dit echt een ideaal programma.
volgens mij is het alleen wel zo dat je de pro verzie van virtualdj moet hebben.
is er echt geen mogelijkheid om dat progje te bemachtigen zonder de volle prijs voor de pro versie te moeten betalen?
 

Posted Mon 19 Feb 07 @ 8:19 pm
Nee, alleen te downloaden voor Professional edition en hoger.
Je kunt dit echter ook zonder het programmatje. Scan eerst je hard drive, selecteer dan de lacal database, sorteer op bpm, selecteer alle tracks zonder bpm, klik rechts en kies analyse. Kost een paar uurtjes, maar het gaat vanzelf.
Ik raad je aan om het in batches van zon 100 bestanden te doen en tussendoor iedere keer de vdj database op te slaan.
Ewout
 

Posted Mon 19 Feb 07 @ 9:00 pm
C9HbNHome userMember since 2006
ja die methode had ik al ontdekt.
maar ik heb ook gemerkt dat dvj soms foute bpm's toerekend aan nummers.
en met zoveel muziek kost het me een paar dagen... iets waar ik niet op kan wachten helaas.
 

Posted Mon 19 Feb 07 @ 9:55 pm
Er is nog een andere optie namelijk zelf een programmaatje maken die de xml met bpm's vult, maar waarschijnlijk is het dan sneller en eenvoudiger om naar de pro editie te upgraden.
Ewout
 

Posted Wed 21 Feb 07 @ 6:12 pm


(Old topics and forums are automatically closed)