Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Voorbeluisteren

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,
ik heb onlangs een dj control mp3 van hercules gekocht met de bijhorende software virtual dj 3.1
maar als ik een nummer wil voorbeluisteren hoor ik het liedje amper door de hoofdtelefoon...
en het liedje dat ik via de speakers afspeel hoor ik ook in de hoofdtelefoon.
Ik heb een 5.1 geluidskaart op het moederbord.
Weet iemand een oplossing?
MVG, calle654
 

Posted Tue 13 Feb 07 @ 8:18 pm
Als eerste download de upgrade naar vdj 3.4.
De mp3 control heeft geen ingebouwde geluidskaart. Je dient dus de geluidskaart in je pc te gebruiken (dus de 5.1 op je moederbord). Kijk even in het config menu of je de juiste setup hebt gekozen voor je geluidskaart.
De output van je geluidskaart is te laag om er gelijk een hoofdtelefoon op aan te sluiten. Je hebt hier een versterker met een hoofdtelefoon uitgang voor nodig. Je sluit je hoofdtelefoon uitgang van je geluidskaart aan op de versterker. Je luit dan je hoofdtelefoon weer aan op de versterker. Je kunt gewoon een hifi versterker gebruiken. Deze vind je vaak op marktplaats of bij familie of kennisen op zolder.
Ewout
 

Posted Tue 13 Feb 07 @ 8:59 pm
Ik kan de update niet downloaden want hij zegt dat ik die al gedownload heb maar ik heb nog altijd de 3.1 versie...
en wat die versterker betreft ik heb een mengpaneel en daarmee krijg ik ook niet voorbeluisterd, want ik hoor op beide uitbangen hetzelfde en de monitor knop op de dj control verandert niks aan het uitgangsignaal
 

Posted Tue 13 Feb 07 @ 9:41 pm
je moet je hofdtelefoon ansluiten op de rear speakers van je geluidskaart en niet in de hoofdtelefoon ingang. nu moet je in vdj wel de juiste instellingen nemen. (4.1 of zoiets). Om voor te beluisteren moet je nu wel et knopje op je dj control ingedrukt houden.
ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb

mvg, gregory
 

Posted Wed 14 Feb 07 @ 5:21 pm
Je kunt een berichtje sturen naar e-service. Zij kunnen dan de download voor 3.4 opnieuw beschikbaar maken.
Volgens mij heb je in op het Sound card tab, toch de verkeerde instelling gekozen. Wil je VDJ gebruiken met een externe mixer, dien je te kiezen voor het icoontje met hierop 4.1 en de mixer. Wil je vdj gebruiken met een hoofdtelefoon dien je voor de optie met hierop 4.1 een hoofdtelefoon en een speaker te kiezen.
Door zelf de verschillende configuraties te proberen, krijg je waarschijnlijk wel het gevoel wat waar voor dient.
Hou er rekening mee dat als je de Hercules versie gebruikt, je tijdens het voorafluisteren de voorafluister knop op de console constant ingedrukt dient te houden.
Ewout
 

Posted Wed 14 Feb 07 @ 7:37 pm
kdenk dat het probleem aan mijn geluidskaart ligt want die heeft geen aparte uitgang voor achterluidsprekers...
dus kga me een nieuwe geluidskaart aanschaffen en dan moet het lukken
 

Posted Thu 15 Feb 07 @ 10:30 pm
Als je een andere geluidskaart gaat kopen let er dan op dat dit een 5.1 of 7.1 compatible sound card is.
Ewout
 

Posted Fri 16 Feb 07 @ 5:56 pm


(Old topics and forums are automatically closed)