Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: geluidskaart?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

nobel09Home userMember since 2006
Beste moderator,

Ik heb al een keer eerder de vraag gesteld of ik met twee externe geluidskaarten kan draaien.
Ik heb een externe geluidskaart geinstalleerd op mijn laptop en nu wil ik nog zo een precies dezelfde er bij zetten. Kan ik nu gewoon een tweede erbij kopen en laten draaien op de eerder geinstalleerde kaart(deze is immers precies hetzelfde met de zelfde installatie cd erbij)? Herkent vitual dj bij de keuze om met twee kaarten te draaien kaart 1 en 2 of moet je de tweede een andere naam geven? Ik wil nl. deck a en deck b een eigen kaart geven zodat ik twee stereo signalen naar mijn mengtafel kan sturen om deze te kunnen voorbeluisteren
 

Posted Mon 12 Feb 07 @ 5:12 pm
VDJ ondersteunt 2 geluidskaarten. Je kunt dus inderdaad een additionele geluidskaart aansluiten. Deze zal je echter wel moeten installeren (je kunt hiervoor dezelfde cd gebruiken), want ieder apparaat krijgt een eigen apparaat id. Deze ids zul je dan ook beide tegenkomen in het config menu van vdj.

De configuratie met 2 geluidskaarten is redelijk lastig en kan ook voor problemen zorgen, zoals shared interupts etc. Beter is het om een 5.1 geluidskaart (intern of via usb) aan te schaffen.
Ewout
 

Posted Mon 12 Feb 07 @ 10:23 pm
nobel09Home userMember since 2006
Ewoud,

Als ik dus die tweede kaart heb geinstalleerd en het werkt is dat dan een garantie dat het bedrijfszeker is of kan het weken lang goed gaan en dan opeens tijdens een feestje alles op zwart gaan ?
Dus wordt het storingsgevoeliger Alles omzetten naar een 5.1 geluidskaart is zonde van mijn geld want ik heb al geinvesteerd in die eerste geluidskaart.
 

Posted Tue 13 Feb 07 @ 7:44 pm
nobel09Home userMember since 2006
Sorry te laat gezien ,

Die d op het eind van je naam moet natuurlijk een t zijn
exuses.
 

Posted Tue 13 Feb 07 @ 7:46 pm
Geen excuses nodig hoor ;-)
het nadeel van 2 usb geluidskaarten is dat ze 2 usb poorten gebruiken. Vaak gebruiken deze kaarten de voeding van de usb poort. Het kan dus voorkomen (zeker bij laptops) dat de stroom die deze kaarten samen verbruiken teveel zijn voor de usb poort. Het werkt dan vaak nog wel, maar er kunnen vreemde problemen ontstaan, zoals tikken.
Het is echter wel zo dat deze problemen dan altijd ontstaan, dus deze komen niet zomaar op. Houdt er echter wel rekening mee dat als je thuis gaat testen dat je al je andere usb apparaten ook aansluit, die je ook tijdens het draaien gaat gebruiken, zoals memory sticks, keyboards, externe harde schijven etc. Op deze manier voorkom je dat je onverwachte problemen tegen gaat komen.
Ewout
 

Posted Tue 13 Feb 07 @ 8:53 pm
DarbeHome userMember since 2006
Hallo,

ik scratch nu met normale platen maar nu wil ik ook scratchen met VDJ. ik heb 2 TCV gekocht van iemand en ga dus VDJ kopen.. maar de vraag is nu :

ik heb ik totaal 3 geluidskaarten : - geluidskaart van mn laptop
- EXTERNE USB geluidskaart van Creative Live ! 5.1
- Behringer UCA-202 U-CONTROL

ik heb maar 1 draaitafel.. die ik heb aangesloten op mijn mixer.. en de mixer heb ik op de line in van de creative live aangesloten voor de opnames.. de andere 2 geluidskaarten gebruik ik niet.

Op welke geluidskaarten moet ik dan de mixer en draaitafel aansluiten als ik wil scratchen met TCV??

Dank u

 

Posted Thu 03 May 07 @ 3:04 pm
Graag bij het topic blijven, anders een nieuwe thread aanmaken.

Het beste is om dezelfde kaart voor de ingang (= tcv signaal) als de uitgang (muziek van vdj) te gebruiken. Je zou hier dus die Creative voor kunnen gebruiken, mits deze een stereo line ingang heeft.

De geluidskaart van de laptop is geen goed idee, want hierop zit vrijwel altijd een mono microfooningang. Dat zal niet (goed) werken.
De Behringer ken ik niet

Let er op dat de reactie tijd van je geluidskaart bepalend is voor de werking van time code. Een Creative kaart heeft met de standaard Windows drivers een latency van 25ms. Hier valt vrijwel niet mee te scratchen. Soms hebben de Creative kaarten Asio drivers, wat wel een verbetering zal geven.
Wil je het goed aanpakken, dien je echt een (semi) professionele geluidskaart aan te schaffen met goede Asio drivers.
Ewout
 

Posted Thu 03 May 07 @ 8:09 pm
DarbeHome userMember since 2006
Dank je wel Ewout voor je reactie.. dan zal ik maar eerst een nieuwe geluidskaart kopen
 

Posted Fri 04 May 07 @ 1:34 pm
Je kunt natuurlijk eerst proberen. Is de performance onder de maat kan je altijd nog een andere geluidskaart kopen.
Ewout
 

Posted Sun 06 May 07 @ 6:21 pm


(Old topics and forums are automatically closed)