Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Noen fra norge som bruker VDJ som VJ??

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djosloHome userMember since 2007
Hei.

Vurderer å begynne å bruke VDJ som VJ program.
Noen som bruker det til VJing her og som kan komme med litt info om hvordan det er??

Halvor
Oslo
 

Posted Wed 07 Feb 07 @ 6:37 pm


jeg gjør ;) funker som bare faen... :)

No kidding.. .

Mye bedre enn f.eks rådyre Pioneer DVD players..
VDJ har bedre transitions effects, video effects, og kanon kontrol over videomixen.

Pioneer kommer med nye DVD players, basert på CDJ1000, de er nok gode når de kommer, men koster jo sinnsykt mye da:)
 

Posted Wed 07 Feb 07 @ 6:50 pm
djosloHome userMember since 2007
Kult.

Men hvilken utgave av VDJ bruker du??
Vet du om det går ann å kjøpe VDJ utenom denne siden??

Hvordan får man tak i promo musikkvideoer?

Bruker du dette på ett utested?

Halvor
Oslo
 

Posted Wed 07 Feb 07 @ 7:10 pm


Foreløpig er det ikke noen klubb her i Bergen som kjører video fast, men har brukt det ved ulike anledninger.

I Stavanger er det nå en klubb som har fast video, og par i Oslo, så video mixing er på full fart inn :)

Du kan kjøpe VDJ i din lokale DJ butikk, da under navnet Numark Cue (akkurat det samme programmet, bare med Numark navnet).

Bruker siste utgave av VDJ, og det gjør stort sett alle. Det fine med VDJ er jo at det (så langt) har vært helt gratis å oppgradere programmet til siste versjon, og tipper det forblir sånn.. Til og med den kommende MAC versjonen blir gratis for alle som har kjøpt programmet... :)

Musikkvideoer selges i platesjapper, og på ulike nettsider. Kommer straks et par norske nettsider og;)
www.promoonly.com er vel den beste akkurat nå, men som sagt, det kommer snart noen norske sider og...


 

Posted Wed 07 Feb 07 @ 8:14 pm
djosloHome userMember since 2007
Hei.

Dette høres bra ut.
Her selv jobbet i ca 12 år som betalt DJ og ser nå att VJing er fremtiden.
Var i helgen innom Brenneriet i Lillehammer, og der brukte DJen ett pc basert program for video/musikk mixing. Stod Traktor i høyre hjørne, men utifra hva jeg har funnet av info på nettet finnes det ikke Traktor program som støtter video, så var vel VDJ med Traktor skin eller noe sånt.

www.promoonly.com så jo ok ut. Vet du hva det koster å få tilsendt dvder derfra??

Jeg skulle gjerne ha kjøpt VDJ fra norge, da jeg kan trekke fra mva. Noe jeg ikke tror går hvis man kjøper fra nettet.

Hvor pleier du å kjøpe/laste ned videoer? Bruker du mest VOB?

Sorry for alle spørsmålene, men er veldig greit med litt ekstra info før man kjøper.

Takker for alle svar sålangt.

Halvor
Oslo
 

Posted Wed 07 Feb 07 @ 8:37 pm


Traktor gjør ikke video nei ;) Men det var noen traktor skins for VDJ her på siden før, som mange har lastet ned.. Før Traktor krevde at de ble tatt bort..hehe

Så var nok VDJ.. Er få andre DJ programmer som gjør video..

Du får kjøpt VirtualDJ i dj butikker i Norge, eneste forskjell er at det heter Numark CUE i butikkene;)
En avtale VDJ og Numark har.. VDJ selges kun online, og Numark CUE kun i butikker, men er helt det samme programmet..

Bruker mest VOB/mpeg2 (er det samme, bare 2 navn) ja.. best kvalitet, både på bilde, og når du mixer (VDJ virker best med mpeg2/mpeg1 formater)

PromoOnly har litt ulike løsniniger, alt fra enkelt kjøpt til "subscription". Sist nevnte får du tilsend X antall DVDer i året, som medlemm...

Er dårlig med andre løsninger dessverre, siden video djing er fremdeles ganske nytt. Men er noen DVDer med musikkvideoer i lokale musikkbutikker.

Definitivt framtiden, men enda litt nytt, spesielt i Norge...
Vet det kommer noen online løsninger for Norge ganske snart...

Håper det hjalp litt ;)

Bare spørre mer...

(sorry det tok litt tid med svar, vært litt opptatt med par ting i dag, så ikke vært så mye på forumet)


 

Posted Wed 07 Feb 07 @ 10:48 pm
k_onePRO InfinityMember since 2006
Numark Cue er på lager hos oss også.(First Audio, Norsk Numark importør)
Veil pris 1995,- ink mva
Sjekk ut din nærmeste forhandler for å kjøpe ;)
Send meg PM hvis du ikke vet hvilken butikk du skal besøke...
 

Posted Fri 09 Feb 07 @ 2:05 am
djtorePRO InfinityMember since 2004
Heisann, Marcus, ett utested i Drammen, så har vi begynt og bruke VDJ, funker som Faen, vi har 3 storskjermer og 6 stk 19 tommere plassert rundt, veldig bra, promoonly, DMCworld.com er noen steder å kjøpe dvd.

dette funker mye bedre en pioneer og er langt billigere.

DJ Tore
 

Posted Sat 03 Mar 07 @ 12:35 am
marcellodjPRO InfinityModeratorMember since 2006
Hei. Bruker selv Virtual DJ som VJ prog. på en annen nattklubb på Lillehammer (ikke Brenneriet). Funker helt genialt. Eneste problemet er tilgangen på musikkvideoer. Kjører selv nesten kun promo only videoer. Men er lite av eldre slagere.

Forsto jeg dj'n på brenneriet riktig, kjører han traktor dj til kun musikk, mens han mixer video med VDJ. Men brenneriet har også en egen videomixer som koster flesk. På den måten har de fått den geniale logoen som snurrer. Hadde vært sinnsykt fett om det hadde kommet en plugin som støttet *.gif og alpha layer. Så kunne man hatt en animert logo. Men det hører vel fremtiden med ;)

Personlig kjører jeg en maskin som kjører video, og en annen med litt dårligere spesifikasjoner til musikk. Men nå som musikkvideobasen på klubben jeg jobber på har begynt å vokse har jeg begynt mer og mer og kun bruke maskina som kjører musikkvideo.

Tips for å få virtualdj billigst er ved å kjøpe på nettet. For å kunne sette fingrene dine på mixinga, kjøper du en Hercules dj control. Fåes både med og uten lydkort.

Hvis du skal til Lillehammer igjen, er du velkommen til å komme innom oss å se hvordan vi har satt opp systemet :)
 

Posted Fri 06 Apr 07 @ 8:08 pm
marcellodj wrote :


Men brenneriet har også en egen videomixer som koster flesk. På den måten har de fått den geniale logoen som snurrer. Hadde vært sinnsykt fett om det hadde kommet en plugin som støttet *.gif og alpha layer. Så kunne man hatt en animert logo. Men det hører vel fremtiden med ;)




hehe... og HELT gratis til deg ;) kommer snart... Er under beta test nå....
 

Posted Sat 07 Apr 07 @ 3:52 am
"Mixmeister Pro 6" og "Mixmeister Fusion + Video" er eksempler på alternativ programvare for VJ'ing. Selv har jeg forsøkt Pro 6 utgaven på et par spillejobber, og det har funket bra for meg. Litt kresen på at formatet helst bør være Mpeg-1 og Mpeg-2 for at mixingen skal fungere smertefritt. Personlig hadde jeg hvertfall enkelte problemer med å blande DivX/Xvid inn blant mine Mpeg-2 videoer. Har ikke fått testet Fusion+Video utgaven noe spesiellt enda, da den krever rikelig med diskplass (rip'er nemlig lydsporet fra alle videoer i kartoteket, til wav format).

Vurderer å forsøke VDJ, dersom den takler bedre å blande lyd- og videoformat. Begynner å bli lei å klargjøre alle mine VOB's for spilling i Pro 6.

Noen som har gjort seg erfaringer med både VDJ og Mixmeister programvare?
 

Posted Wed 13 Jun 07 @ 10:26 pm
Hvor kan man egentlig få kjøpt "Dj platespillere"
 

Posted Sat 16 Jun 07 @ 2:11 pm
 

Posted Sat 16 Jun 07 @ 2:13 pm
Mail meg på --@--.-- så kan jeg tipse dere om et sted hvor dere finner -alt- av musikkvideoer i alle sjangre.

DJ Pillowtalk Eddie

--
Moderated by Lady Cameron
Sorry DJPillowtalkEddie no email address is allowed from a demo user
 

Posted Tue 17 Jul 07 @ 2:00 pm


(Old topics and forums are automatically closed)