Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Technics sl-dz1200

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Als vanouds ben ik een "technics - fan", zo had ik op mijn 15e mijn eerste MKII-tjes. En da's ondertussen al lang geleden, geloof me.
Nu ben ik ongelooflijk geprikkeld door de sl-dz1200 serie. Iemand daar ervaring mee? En vallen die juweeltjes te gebruiken met VDj?

Thnks for feedback!
Guy
 

Posted Wed 17 Jan 07 @ 8:27 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Die technics zijn redelijk geflopte cd spelers.

Voor die prijs kan je beter naar pioneer (cdj 800 mk2) en of denon dn-s3500 (heb ik nu een maand zelf) gaan

kwa vinyl gevoel is denon het beste kwa gebruiksgemak pioneer.

lees zeker eens http://www.aboutdj.nl/content/section/3/7/

voor de rest elke cd speler of platen speler werkt goed met Virtual Dj.


greetz
dimi
 

Posted Wed 17 Jan 07 @ 3:47 pm
waarom wil je eigenlijk cd spelers als je al timecoded bent?

groetjes,

Solarius
 

Posted Wed 17 Jan 07 @ 4:08 pm
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Wel Solarius, ik ben op zoek naar vervanging van mijn (zeer) oude Denon die ik nog steeds als "veiligheid" meeneem! Die Technics-spelers blinken echt in mijn ogen ... maar ja, als ze écht niet goed zijn is het gek om er zoveel geld aan te geven. Als technics-fan is het echter wel jammer dit te horen :-(

Toch bedankt Dimi!
Meer suggesties zijn altijd welkom!

Greetz,
Guy

 

Posted Thu 18 Jan 07 @ 9:08 am
ja ge moet nu ook ni iedereen geloven hé. Ge kunt ze ook is gaan proberen en dan zien wat ge ervan vind. De ene vind ze goe de andere ni. Da is nu zo.

 

Posted Thu 18 Jan 07 @ 6:17 pm
Het klopt inderdaad dat ze redelijk geflopt zijn.
Ik heb ze zelf eens geprobeerd, maar de scratch disk schoot een paar van de platter af tijdens scratchen en cueen. Daarnaast vind ik de twee pinnetjes die deze scratch disk vasthouden erg irritant. Daarnaast gebruik ik bij mijn platen de labels voor manipulatie evenals de center pin. Hier zit bij de dz de display. Ik zou dus gaan voor sl1200's met time code vinyl of voor een Pioneer cdj1000 of een Denon dn3500
ANderen zijn er echter weer erg over te spreken. Het uiterlijk is inderdaad erg mooi. Wil je meer info zoek dan even in de verschillende fora op andere dj sites.
Ewout
 

Posted Thu 18 Jan 07 @ 8:15 pm
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Pfff, het is ni makkelijk ...
Het is bijna even erg als bij pc's ... van het moment dat je er één koopt is ie verouderd.
Heb nu gezien dat Numark ook al zo'n vinyl-achtige speler heeft met harddisc! Wel heel erg duur!
Waar blijven mijn Euromillions??!!

Ik weet het écht niet. In ieder geval bedankt voor de respons!

Ciao,
Guy
 

Posted Sun 21 Jan 07 @ 10:33 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
die Numark is de top of de vinyl mode cd speler.
maar het moet betaalbaar blijven he.
als ik jouw was nam ik (vroeger had ik ze alle bij wel de eerste die uitkwamen)1 cdj 800 mk2 of de 1000 mk3 als je de centen hebt.
Maar wil je echt creatief uit de hoek komen ga je voor de dn-s3500 (zit 13 seconden sampler in, 3 efecten scratch modus of wel in 1 richting (dan moet je de xrosfader niet gebruiken) of in de 2 richtingen. zeer mooi loop functie.
dn-3500 is in het begin wel moelijker dan de pioneers en ook iets moelijker om uw beat gematcht te houden als je wat verloopt is het iets moelijker om bij te regelen.

nog iets over die technics cd speler.
in zijn vinyl mode (alleen in cd mode) kun je geen cue punt instellen nu vind ik wel bij een cd speler die vinyl mode heeft dat je ook de functies hebt gelijk een gewone cd speler.

kwa look is het de max maar tja
ps technic heeft nog al eens geprobeerd om er 1 te maken was ook een flop zie
http://www.a-v-technik.de/obj/CD-Techn.Gr.jpg
ben al 16 jaar met muziek bezig dus ik benzo maar niet iedereen en zou niet wille ndat zeurverdiende centen niet nuttig worden gebruikt.



 

Posted Tue 23 Jan 07 @ 9:19 am
RaZZleHome userMember since 2005
In dit demo filmpje kan je heel goed horen waarom je in ieder geval NIET die SL-1200DZ moet kopen.

http://youtube.com/watch?v=RtX9JsWcR28

Het klinkt echt werkelijk voor geen meter !!!

Ik zou persoonlijk eerder voor Pioneer of Denon gaan.

 

Posted Sat 24 Feb 07 @ 3:46 am
RaZZle,
ik zou ook voor Pioneer of Denon gaan, maar de firmware van de Technics is nadien behorlijk wat verbeterd, tegenwoordig is de geluidskwaliteit een stuk beter.
Ewout
 

Posted Sun 25 Feb 07 @ 2:33 pm
RaZZleHome userMember since 2005
@Ewout,

Hebben ze de firmware van die SL-DZ1200 zo aangepast dat dat geluid heel veel anders is dan?
En is die firmware makkelijk te upgraden?
Want dat zou natuurlijk wel een verbetering zijn (hoop ik dan).
 

Posted Mon 12 Mar 07 @ 10:44 am
De firmware is inderdaad in een paar versies aangepast en hierbij is de geluidskwaliteit behoorlijk verbeterd. Helemaal in combinatie met de master tempo / key lock. De firmaware kun je downloaden van de Technics site. De upgrade is eenvoudig: cd'tje branden in de speler laden even wachten en klaar ben je.
Ewout
 

Posted Mon 12 Mar 07 @ 7:10 pm


(Old topics and forums are automatically closed)