Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opnemen naar CD, welk brand-programma?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey mensen, ik nam altijd van mn uitgang van mn mixer naar de line-in van een andere laptop op, en dan later dat in stukjes knippen. Maar ik vond nu die opnemen naar CD functie van VDJ, en vroeg me af hoe en met welk programma ik die CEU en BIN bestanden moet branden.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)

Groetjes Peter Ywe

ps. Klopt het dat ik bij TCCD gebruik met mijn Pioneers 800 niet de loop- en cue knoppen kan gebruiken?
 

Posted Wed 10 Jan 07 @ 9:50 am
Bin en Cue bestanden kan je met de meeste brandprogramma's gewoon wegschrijven naar een schijf.
Ik denk dat dit onder Nere(als je dit gebruikt tenminste) "Image naar schijf" noemt.
Je kan ook zoeken bij google op "image branden".

Over je cdj800 weet ik niets, hier zal ewout wel het antwoord op weten;)

P;S;: Mooie setup
 

Posted Wed 10 Jan 07 @ 2:25 pm
hehe wacht maar tot ik de nieuwe foto's erop heb staan ;)

bedankt! ik ga direct proberen
 

Posted Wed 10 Jan 07 @ 3:47 pm
Hey net CD gebrand en het werkt perfect, bedankt!!

Ewout weet jij dat van de 800s?
 

Posted Wed 10 Jan 07 @ 5:16 pm
Met timecode werken vrijwel alle normale afspeel functies, zoals play, cue, pitch, pitch bend, en Scratch. Ook hotstarts, loops etc werken.
Wat niet werkt is op je cd spelers keylock, mastertempo etc aan te zetten. Effecten die op sommige cd spelers (Numark, Denon) zitten werken meestal ook niet.
Dus: Loop en Cue werkt. Hou er wel rekening mee dat dit alleen werkt als je 100% timecode signal hebt.
Ewout
 

Posted Wed 10 Jan 07 @ 8:12 pm
aha dat zal het zijn! auto-config werkt niet overgens, meld ie dat ie geen signaal kan vinden... ik ga er eens mee klooien!
 

Posted Thu 11 Jan 07 @ 2:59 pm
Komen we bij een volgend interessant punt.... Virtual DJ "leest" mijn signaal niet, maar tóch werkt het (afgezien van de cue en loop dan) Ik kan gewoon play, pitch en jogwheel gebruiken maar hij geeft altijd 0%. En omdat loop en cue toch handig is wil ik m wel op 100% krijgen.... dat staat ook nog eens mooier :P

iemand suggesties of zal ik dit in het hardware forum gooien?

 

Posted Thu 11 Jan 07 @ 3:49 pm
PeterYwe,
je ingangsignaal is te hard. Het probleem met de Timecode cd in combinatie met de Pioneer cdj 800 / 1000 is dat het uitgangssignaal van deze cd spelers te hard is. Wat je kunt doen is de timecode mp3 inlezen in een wave editor, het signaal 6 of 12 dB verlagen en deze aangepaste versie weer als audio cd branden. Dan zal het een stuk beter werken. Kom je hier zelf niet uit laat het dan even weten.

Ook dien je als je TCCD gebruikt, de Riaa correctie niet aan te vinken. Dit is een correctie voor platen spelers. Deze staat nu aan in het linker deck
Ewout
 

Posted Thu 11 Jan 07 @ 6:41 pm
Okee dat probeer ik... De Riaa staat normaal uit, was alleen even om te laten zien wat het verschil was tussen de 2.

toch wel grappig dat alles het gewoon doet :P

ik laat het je weten als het het niet doet per PM, bedankt voor je hulp iig
 

Posted Thu 11 Jan 07 @ 7:05 pm
Nou het werkte dus nadat ik het niet met nero had gedaan maar met ander brander, in nero bracht ie het volume van de aangepaste TC bestand weer omhoog. Maar was wel flinke verlaging voor nodig, meer dan -20 dB!

dus alle pioneer bezitters :P eerst timecode signaal naar beneden schroeven
 

Posted Mon 15 Jan 07 @ 6:07 pm


(Old topics and forums are automatically closed)