Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: treble-medium-bass langzaam

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Mijn treble-medium-bass reageren langzaam. Na een klein draaitje komt er in een een groot verschil.
IS dit normaal, of op te lossen?
 

Posted Sat 06 Jan 07 @ 1:49 pm
Ik denk dat dit in de mappper zit. Misschien dat anderen met een dj console dit ook hebben? Als dit de standaard instelling in de mapper is, zal je het niet aan kunnen passen. De enige mogelijkheid is dan de Hercules dj console mapper plugin gebruiken, deze is echter alleen beschikbaar voor full version users.
Ewout
 

Posted Sun 07 Jan 07 @ 12:23 pm
dus........iemand...................?????
 

Posted Tue 09 Jan 07 @ 7:40 pm
ik heb er geen problemen mee, ik heb een dj console zonder serie nr, verder weet ik niet hoe op te lossen, ben zelf mijn 4.2 aan het leren.
 

Posted Tue 09 Jan 07 @ 9:36 pm
Dit had ik ook aan de hand... Dacht ik.

Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dit ook wel eens aan de skin zou liggen.
Doordat de knoppen niet vloeiend bewegen lijkt het soms dat de knoppen verkeerd werken.

Mijn vraag is dus: hoor je ook dat er plots een heel deel EQ weg valt?
Als dit niet zo is, denk ik dat het aan de skins ligt;)
 

Posted Wed 10 Jan 07 @ 2:32 pm
1) wat zijn skin's?

2)wat is een mapper?

3) wat is EQ?
 

Posted Fri 12 Jan 07 @ 4:46 pm
Je kan alles lezen in de user guide, gebruiksaanwijzing :).
Klik!
 

Posted Fri 12 Jan 07 @ 6:23 pm
1) Een skin is een uiterlijk van een programma, in dit geval Virtual DJ. Een overzicht van de skins die er zijn voor Virtual DJ vind je hier.

2)Zoals je wellicht wel weet krijgt Virtual DJ signalen binnen van de hercules DJ Console. Als je de dj Console gaat mappen, zal de dj Console andere signalen gaan doorsturen. De "play"-toets zou dus een "Cue" toets kunnen worden bijvoorbeeld.

3)"Een hulpmiddel dat het mogelijk maakt de "vorm" van het geluidsspectrum aan te passen aan de geluidskarakteristieken van een kamer/zaal. Voor serieus beatmixing (in Nederland noemen we dat gewoon mixen) is een toonregeling per kanaal zeer handig en bijna noodzakelijk. De meeste DJ mixers bieden een 3-voudige EQ per kanaal, een regelaar voor de bass (lage tonen), een regelaar voor het midden (stemmen en instrumenten) en een regelaar voor het hoog (bekkens e.d.). Deze EQ wordt op microfoons gebruikt om de verstaanbaarheid zo goed mogelijk te maken. De DJ gebruikt deze EQ ook om de muziek te accentueren en/of te verzwakken. Zo is het bijvoorbeeld handig om tijdens de beatmix-overgang de Bass van het nieuwe liedje te dempen (bass "dicht") en dan tijdens de overgang in de muziek te draaien. Dit voorkomt het "bass phasing" effect waarbij de bassen van de verschillende liedjes elkaar gaan tegenwerken. De beste suggestie om de EQ op een mixer te testen is: Speel er eens mee. Houdt er wel rekening mee dat het ver opendraaien van een regelaar (vooral bass en hoog) gevaarlijk voor de geluidsinstallatie kan zijn. Dempen is goed (en kan geen kwaad), benadrukken mag alleen met mate. Blijf ALTIJD luisteren naar wat je doet (en houdt de meters in de gaten)."
Bron: Aboutdj.nl

Greetz
 

Posted Fri 12 Jan 07 @ 8:59 pm
youri bronckers wrote :
1) wat zijn skin's?

2)wat is een mapper?

3) wat is EQ?


Misschien is het handig om de handleiding van vdj eens op te zoeken. Hierin had je ook al deze begrippen op kunnen zoeken
Ewout
 

Posted Tue 16 Jan 07 @ 6:23 pm


(Old topics and forums are automatically closed)