Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mix opnemen met multi-instance

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om virtual dj te kopen, maar er zijn 2 dingen die mij tegenhouden; ik kan momenteel niet betalen via computer, maar heb een visakaart besteld, dus ik moet nog even geduld hebben. Het tweede ding is; ik zou graag werken met de multi-instance skin, om zo 4 virtuele decks te hebben.

Bij Traktor dj studio heb je standaard 4 decks, bij virtual dj maar 2. Als ik 2 maal virtual dj open (tegelijk) kan ik dus ook 4 decks gebruiken, maar hoe kan ik dan een liveset opnemen? Ik ken de record-optie van VDJ wel, maar ik wil het geluid van de twee programma's dus als 1 bestand (mp3 of wav) opnemen.

Kan dit op een éénvoudige manier, of kan ik dan beter traktor dj studio kopen?

Groetjes.
 

Posted Mon 01 Jan 07 @ 10:50 pm
Volgens mij is Atomix virtual dj niet gemaakt om met 4 decks te draaien , je kan dus ook niet van 2 verschillende programma's opnemen!

Traktor dj bied dit klaarblijkelijk wel aan ja.
 

Posted Tue 02 Jan 07 @ 10:11 am
...Oplossing zou kunnen zijn om een programma te gebruiken dat de uitgang van je geluidskaart opneemt.
Ikzelf ken zo geen programma's, maar probeer eens met audacity.

Maar misschien weet Ewout(superstom) het antwoord wel;)
 

Posted Tue 02 Jan 07 @ 10:52 am
Hallo matiasspiesens, het is wel mogelijk om virtual dj 2 maal te laten draaien, want je kan op deze site bij de skins daarvoor een speciale skin downloaden. Hoe je de twee programma's op elkaar moet afstemmen staat zelfs beschreven in de handleiding!!

Van Erum; audacity lijkt mij misschien wel een goede oplossing, ik ken het programma (freeware), maar had hier niet onmiddellijk aangedacht. Bedankt, ga het verder uitzoeken.
 

Posted Tue 02 Jan 07 @ 3:43 pm
Er is nog een simpelere oplossing: Je kunt in de record optie van vdj ook kiezen voor line in als opname bron. Je sluit je uitgang van je geluidskaart aan op een versterker en op je line in van je geluidskaart. Nu neem je in een van de 2 instances op mbv de record functie. Heb je geen andere software nodig. Deze optie is eigenlijkgemaakt voor vdj icm een externe mixer, maar hiervoor werkt het ook.
Ewout
 

Posted Tue 02 Jan 07 @ 6:10 pm
@mattiasspiessens, wil je geen onjuiste informatie posten. Ik heb al een aantal posts van je gezien, die niet kloppen of onwaar zijn. Graag hiermee stoppen, anders zal ik je posts moeten verwijderen.
Ewout
 

Posted Tue 02 Jan 07 @ 6:12 pm
Bedankt, superstom, lijkt mij inderdaad een simpelere oplossing.
 

Posted Tue 02 Jan 07 @ 7:35 pm
Ik heb nog 1 vraagje.

Ik heb gezien bij de soundeffect plugins dat er redelijk veel plugins zijn die niet werken met de versie 4.xx, maar wel met 3.xx. Is het mogelijk als ik het programma koop om dan zowel versie 4 als versie 3 te downloaden? Of moet ik kiezen voor één bepaalde versie? (Ik weet dat dit eigenlijk een vraag is voor de e-service, maar ik heb momenteel nog niets gekocht, dus heb ik nog geen recht op service, zeker?)

P.S.: overmorgen krijg ik mijn Visakaart. Kan dan eindelijk mijn aankoop doen. Zit op hete kolen.

Groetjes en aslvast bedankt, wat het antwoord ook moge zijn :)

 

Posted Mon 08 Jan 07 @ 9:37 pm
Als je het koopt krijg je automatisch de 4.2.
Daarna kan je gewoon nog via de e-service versie 3.4 aanvragen.

 

Posted Tue 09 Jan 07 @ 3:16 pm
djbennyHome userMember since 2005
neem ale muziek via je souwn card op dat werk wel

groetjes benny
 

Posted Tue 09 Jan 07 @ 4:15 pm
dacht dat er bij de skins (full version user) van dj cel een multi instance skin was met 4 decks, weet wel niet of die is aangepast voor vdj4.
(swel vrij ingewikkeld)

grtz gregory
 

Posted Wed 10 Jan 07 @ 7:30 am
Dat de skin bestaat, wist ik, maar mijn vraag ging dan ook alleen over opnemen van het geluid. Zal dit later zeker moeten uitproberen.

Ik weet niet of het veel moeilijker is; ik zal natuurlijk de skin moeten leren kennen, maar het wil niet zeggen omdat je 4 decks hebt, dat je ze ook alle vier tegelijk moet gebruiken. Misschien kan je langer de tijd nemen om een nummer klaar te zetten. 't Is maar zo moeilijk als je het zelf maakt, zeker ;)?

Ik moet eerst het programma kopen en de basis leren. Daarna zien we wel.

In eerste instantie wilde ik gewoon weten of VDJ een waardige concurrent is voor traktor DJ (heeft standaard 4 decks), maar ondertussen ben ik overtuigd.
 

Posted Wed 10 Jan 07 @ 7:39 pm


(Old topics and forums are automatically closed)