Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: CD spelers en mixer

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ben nu een tijdje aan het mixen met alleen een Hercules Mk2 mixer en de laptop, maar wil nu naar de professionelere hardware toe, dus mixer, maar ook 2 CD spelers. Tevens de mogelijkheid om vanaf de labtop en mixer te blijven mixen met mp3's op de harddisk vd laptop.
Any suggestions inzake merk en type en waar ik rekening mee moet houden?
 

Posted Fri 01 Dec 06 @ 7:34 pm
Als je met cd spelers en een pc wilt draaien raad ik je een mixer aan met minimaal 4 kanalen. Zo kun je alle kanalen tegelijk gebruiken. Voorbeelden zijn Pioneer djm 600/800, Denon en Hercules. Wil je wat goedkoper uitzijn kan je kijken naar Behringer, maar hiervan is de kwaliteit beduidend minder.

Voor cd spelers kan je het beste bij de grote 3 kijken: Pioneer, Denon en Numark. Kijk even op de website voor de verschillende modellen. De keuze hangt hier ook van je budget af.
Mocht je verder nog vragen hebben hoor ik het wel.
Ewout
 

Posted Sun 03 Dec 06 @ 3:11 pm
Ewout, is het mogelijk een keer een set up live te bekijken waar VDJ een basis is tussen een mixer en twee CD-spelers?
 

Posted Thu 04 Jan 07 @ 3:16 pm
Ik draai hiermee. Zie mijn blog voor meer info. Ik gebruik zowel cd spelers met audio cds als een pc met controller. Je zou een keertje kunnen komen kijken.
Ewout
 

Posted Thu 04 Jan 07 @ 8:49 pm
Zeg maar waar en wanneer en hoe in contact te komen.
Tussen 17 en 31 januari ben ik vrij en flexibel en kan dus alle kanten op. Kan dan dus ook eventueel overdag bij je langs komen om er eens over te babbelen. Verder eventueel de weekenden of avonduren.
Ben zeer geinteresseerd ivm mogelijk opzetten van eigen bar/club waar ik dus de nodige equipment voor nodig zal hebben.
 

Posted Thu 04 Jan 07 @ 9:32 pm
Hi Ewout,
Een Ecler Nuo 4 of 5 mixer, is dat niet de beste optie i.v.m. hun midi mogelijkheden om VDJ daarmee te bedienen? Weet niet of de Pioneer of Allen&Heath deze mogelijkheid ook hebben namelijk.
Wat is jou mening hierin?
 

Posted Tue 09 Jan 07 @ 11:47 am
als ik mijn mening mag geven, vind ik de Nuo 5 een zeer goede mixer. Heb hem al getest en hij is zeer goed. Alleen heb ik minder info over het midi gedeelte, maar het effect gedeelte, de faders, enz... zijn zéér goed.

Maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast.

groetjes...
 

Posted Tue 09 Jan 07 @ 6:45 pm
Heb me er iets meer in verdiept, maar volgens mij is de Nuo 4 beter geschikt inzake het midi gedeelte om VDJ via kanaal 2 en 3 te laten lopen naast de twee tabletop CD-spelers op 1 en 4.
Nuo 5 heeft alleen midi om effecten aan te passen en niet om de laptop aan te sluiten met VDJ.
Correct me if I'm wrong.
Graag input van mensen die er ervaring mee hebben.
Mag ook andere kwaliteit mixer zijn hoor die wel aan de laptop aangesloten kunnen worden om VDJ te bedienen. Graag dus input van mensen die daar ervaring mee hebben.

Volgens mij draait Carl Cox ook met VDJ en ben benieuwd welke mixer hij dan gebruikt bijvoorbeeld, maar zal wel een betere zijn dan de Nuo 4.
 

Posted Tue 09 Jan 07 @ 8:19 pm
mja carl cox zal nu niet altijd met virtualdj draaien :) .
De Nuo 4, die is zeker goed, maar er zijn er zoveel goeie. Allen & heath, pioneer.
Je moet zelf maar kijken :-)
 

Posted Tue 09 Jan 07 @ 10:18 pm
De nuo 4 is een goede mixer. In VDJ 4.0 waren er wat problemen met de midi besturing, maar die zijn in 4.2 opgelost. Zoek even in het general forum op nuo, je komt dat een heel stel posts tegen van mede vdj'ers die deze mixer gebruiken.
Je kunt de crossfader van de nuo ook heel mooi gebruiken als video crossfader in vdj.
De Pioneer djm800 is ook een goede mixer. Ik heb hier op het forum nog niemand gezien die deze mixer gebruikte met vdj, dus ik weet niet of het goed werkt. Ik ben niet zo'n fan van Pioneer mixers, hoewel de effect sectie van de 800 wel erg leuk is om mee te expirimenteren. Ik zou zelf eerder gaan voor de Ecler.
Ewout
 

Posted Wed 10 Jan 07 @ 8:03 pm


(Old topics and forums are automatically closed)