Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: geluid en opname kwaliteit

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hey, kan iemand mij zeggen welke aantal kilo bytes ik het beste neem en waarom, want ik heb daar dikwels discuties mee, alvast bedankt..................;groetjes Dimke
 

Posted Thu 30 Nov 06 @ 6:11 pm
Wat bedoel je precies met opname? Neem je een mix op die je met vdj maakt, of bedoel je het omzetten van cds naar mp3?
Kijk even hier voor meer info.
Ewout
 

Posted Thu 30 Nov 06 @ 6:34 pm
HEY Ewout, inderdaad ik bedoel het opnemen van een mix
grtz Dimke
 

Posted Mon 04 Dec 06 @ 6:23 am
Ik zou dezelfde bitrate nemen als je mp3 files zijn geeoncode. Dus als je mp3 files 192kb/s zijn ook op deze bitrate opnemen. Eeen hogere bitrate heeft geen zin, omdat de kwaliteit van de mp3's toch niet beter is.
Heb je veel verschillende bitrates in je collectie zou ik gaan voor 192. Goede kwaliteit en niet al te grote files.
Ewout
 

Posted Mon 04 Dec 06 @ 6:40 pm
hey E-wout

bedankt voor je informatie
grtz Dimke
 

Posted Sat 16 Dec 06 @ 11:27 pm
Graag gedaan en success
Ewout
 

Posted Sun 17 Dec 06 @ 3:23 pm
bwoa Ewout ik neem alles op in 320 kbps, maar ja harde schijf is toch groot genoeg en kwaliteit verzekerd hé :)

groetjes...
 

Posted Sun 17 Dec 06 @ 7:44 pm
Solarius, dat hangt er van af. Als je mp3's allemaal geencode zijn op 128 kb/s dan is het onzinnig om je mix op te nemen met 320 kb/s. De kwaliteit is altijd afhankelijk van de zwakste schakel in de keten. Dus als je source file wat betreft kwaliteit matig is zal de totale kwaliteit nooit beter worden dan matig.
Ewout
 

Posted Mon 18 Dec 06 @ 6:09 pm


(Old topics and forums are automatically closed)