Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Welke geluidskaart/Opstelling?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

pembaHome userMember since 2006
Ha, mede dj-ers

Ik heb altijd al gemixt met een Soundblaster Live 5.1 kaart, waar 2 outputs naar mijn externe mengpaneel gingen (Reloop RMX40)

Nu kwam ik erachter dat je in versie 4.1 ook de mogelijkheid hebt om de 'Samples' over een apparte uitgang te sturen. Helaas heeft mijn 5.1 geen 3 outputs, dus is het (zover ik weet...) niet mogelijk om die zo te 'tweaken' dat ik op mijn mengpaneel 3 kanalen kan gebruiken(Samples, DeckA en DeckB)

Hoe kan ik het voor mekaar krijgen dat dat wel kan. Dus sample's, decka en deckb gescheiden sturen naar mijn Mengpaneel.

Moet ik een andere geluidskaart kopen? Kan heb bijv. met een Creative Audigy 4 wél?


Ik hoop dat het zo ongeveer duidelijk is, en dat jullie misschien een antwoord hebben.

 

Posted Tue 17 Oct 06 @ 5:35 pm
 

Posted Tue 17 Oct 06 @ 9:07 pm
Met de Asio4all driver kan je het niet oplossen. Om de samples via een apart kanaal te laten lopen heb je minimaal een 6.1 (7.1 kan dus ook) geluidskaart nodig. Je kunt ook een Esi u46dj aanschaffen. Deze is een stuk beter dan de CReative kaarten, met betere drivers. Deze geluidskaart kost €95.
Ewout
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 7:10 pm


(Old topics and forums are automatically closed)