Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Voorluister probleem in VDJ 4.1 - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik heb sinds ik 4.1 heb het volgende probleem.
Met voorluisteren van deck 2 hoor je het een beetje door deck 1 heen !
Heb de hoofdtelefoon ook al op de center geprobeerd maar ook deze geeft dit
iets minder erg maar het komt er toch doorheen !
Voorheen met 4.0 nergens last van !

Zo zijn mijn instellingen:

 

Posted Fri 13 Oct 06 @ 5:51 pm
Sorry bedoel dus dat ik het met voorluisteren een beetje door de speakers heen hoor !

 

Posted Fri 13 Oct 06 @ 7:21 pm
Albert, dat begreep ik al ;-)
Staat je crossfader wel helemaal naar 1 kant? Gebruik je de crossfader via de skin, met sneltoetsen of met een Hercules console?
In het verleden zijn er problemen geweest met de console, dan ging de crossfader niet helemaal naar 1 kan, waardoor het geluid nog "lekte". Dit kan ook het geval zijn met de Pioneer skin die je gebruikt. Probeer het dus eens met de sneltoetsen.
Ewout
 

Posted Sat 14 Oct 06 @ 2:31 pm
Superstom wrote :
Albert, dat begreep ik al ;-)
Staat je crossfader wel helemaal naar 1 kant? Gebruik je de crossfader via de skin, met sneltoetsen of met een Hercules console?
In het verleden zijn er problemen geweest met de console, dan ging de crossfader niet helemaal naar 1 kan, waardoor het geluid nog "lekte". Dit kan ook het geval zijn met de Pioneer skin die je gebruikt. Probeer het dus eens met de sneltoetsen.
Ewout


Ik gebruik de Crossfader van de skin, heb het overigens ook met de Originele skin !
Heb de sneltoets ook geprobeerd maar het blijft het zelfde, hij blijft geluid lekken.
Heb uiteraard de Crossfader helemaal naar links als ik deck 2 voorbeluister.
Maar net wat ik zei, met alle vorige versies van VDJ had ik nergens
last van nu met de 4.1 versie gaat ie dit probleem geven....... ?
 

Posted Sat 14 Oct 06 @ 5:05 pm
Vreemd, ik gebruik een externe mixer, dus ik gebruik de vdj crossfader nooit. Ik zal dit maandag even testen. Ik zal je het resultaat even laten weten. Als het bij mij ook zo is, zal ik het melden bij het vdj team.
Ewout
 

Posted Sat 14 Oct 06 @ 6:24 pm
Superstom wrote :
Vreemd, ik gebruik een externe mixer, dus ik gebruik de vdj crossfader nooit. Ik zal dit maandag even testen. Ik zal je het resultaat even laten weten. Als het bij mij ook zo is, zal ik het melden bij het vdj team.
Ewout


Heb er meer last van via rear dan met Center, heb de hoofdtelefoon nu dus ook
via center uitgang, het is wel iets minder maar toch blijf je het een beetje horen
als je het volume iets meer open draait.

Maar maakt het uit als je via center of rear voorluisterd, zit daar nog verschil in ?
 

Posted Sat 14 Oct 06 @ 9:00 pm
Hallo Ewout,

Heb je het al getest ?
 

Posted Mon 16 Oct 06 @ 8:54 pm
Nee nog niet, ik probeer dit vannavond even te doen.
Ewout
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 6:08 pm
Superstom wrote :
Nee nog niet, ik probeer dit vannavond even te doen.
Ewout


Oke, dan wacht ik het even af ;)
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 8:19 pm
Heb je de r2 update reeds geinstalleerd. De lost problemen oa met de hercules mk2 op.
Ewout
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 9:03 pm
Superstom wrote :
Heb je de r2 update reeds geinstalleerd. De lost problemen oa met de hercules mk2 op.
Ewout


r2 update, waar kan ik deze downloaden ? heb 4.1
als ik kijk voor updates zegt ie dat ik alles heb en veder niets hoeft te downloaden !


You have already downloaded the latest patch update_virtualdj_v4.1.exe.
You don't need to download anything else now.
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 9:21 pm
 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 5:46 pm
Goed heb nu de r2 update geinstalleerd maar het zelfde blijft maar het is net wat ik zeg, met het voorluisteren via de'"Center "uitgang hoor je er bijna niks van of je moet het Volume bijna helemaal open draaien ;)

Albert
 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 6:32 pm
Ik heb even geprobeerd, met wat verschillende instellingen. Ik heb geen Hercules mk2. Ik heb het geprobeerd op 2 pc's met (verschillende) ingebouwde geluidskaart -> werkt prima, geen overspraak. Ik heb jet met mijn d-vinyl controller geprobeerd -> geen overspraak. Met een Maya usb -> geen overspraak.

Kan je het volgende proberen: Zet het vinkje Enable bij de Hercules console eens uit (Config menu->Remote control tabblad). Gebruik nu de sneltoetsen om de crossfader te bewegen. Heb je in die pc ook een ingebouwde 5.1 geluidskaart, zo ja sluit dan de Hercules console niet aan en stel VDJ in op de ingebouwde geluidskaart.
Ewout
 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 8:06 pm
gedaan maar blijft het zelfde, het is overgens niet zo erg als ik de hoofdtelefoon via me CENTER uitgang heb lopen, maar maakt het nog uit of je hoofdtelefoon via de CENTER of REAR loopt ?
Als dit niet uitmaakt is het goed zo...... ;)
 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 8:24 pm
Volgens mij maakt het niet uit als het maar werkt ;-)
Heb je ook een andere geluidskaart geprobeerd?
Ewout
 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 9:02 pm
Superstom wrote :
Volgens mij maakt het niet uit als het maar werkt ;-)
Heb je ook een andere geluidskaart geprobeerd?
Ewout


Moet ik nog doen, ga ik morgen even doen, ik laat het je weten.
 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 10:59 pm
Heb het met me Realtek AC97 geprobeerd en met deze heb ik GEEN lekkage van het geluid !
Met die Creative wel Grrrrrrrr.... , maar met die Creative gaat het voorluisteren harder, met die Realtek hoor het voorluisteren moeilijk en dat kun je dan ook weer niet regelen.

Wat kan ik doen om het lek te dichten met die Creative kaart ?? ¿¿ ??

Het gaat hier om een Creative Audigy !
 

Posted Fri 20 Oct 06 @ 6:28 pm
Heb het nu zo staan, zo hoor je het het minst erg, maar echt ik had met 4.0 nergens last van !

 

Posted Fri 20 Oct 06 @ 7:34 pm
De instellingen staan goed. Het geluid kan lekken in de hardware (in de geluidskaart zelf) of het kan een driver probleem zijn. Heb je de laatste drivers geinstalleerd?
Welke audigy is het (typenummer?, exacte omschrijving in Windows hardware manager) er zijn namelijk meerdere versies van die kaart.
Ik heb er ook nog ergens eentje liggen. Ik zal deze maandag even testen
Ewout
 

Posted Sat 21 Oct 06 @ 2:58 pm
95%