Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beste manier om update 3.4 -> 4.1 uit te voeren ?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb VDJ 3.4 draaien zonder enig idee, heel tevreden van trouwens. Ik heb nu de volledige 4.0 versie gedownload en de update 4.1.
Hoe ga ik het best te werk:
1/ Uninstall van 3.4 en installatie van 4.0 met daarna de patch 4.1 of
2/ 4.0 over de 3.4 installeren

Tweede vraag: ben ik alle info (BPM, cue's, etc) kwijt ingeval ik 3.4 uninstall?

Bedankt voor jullie deskundig antwoord.

Johan.
 

Posted Thu 12 Oct 06 @ 8:52 pm
Gewoon eerst de 4.0 installeren, die installeert gewoon over de 3.4;)
Dan nog even de update erover, en je bent van 3.4 naar 4.0 gegaan, en je hebt alle info over je nummers nog;)

Veel succes
 

Posted Thu 12 Oct 06 @ 9:04 pm
Voordat je begint:
Maak ten alle tijden eerst een kopie van de hele vdj installatie folder (standaard c:|Program Files|VirtualDJ) naar een andere folder, bijvoorbeeld een andere partitie (D:|BackupVDJ). Zo heb je altijd een backup van je cue points, bpm info, comment (Deze zitten in de file "VirtualDJ Database.xml" ) en je toetsenbord sneltoetsen (deze zitten in de file "shortcuts.xml") en de folders met je skins, effecten, samples etc.
Het is verstandig om regelmatig een backup van de folder te maken, zo raak je geen data kwijt in geval vanm problemen met je pc.

Er zijn verschillende mogelijkheden:
- Eerst 3.4 deinstalleren, dan de vdj installatie folder weggooien, vdj 4.0 installeren, dan de files "VirtualDJ Database.xml" en "shortcuts.xml" kopieren uit je backup naar de vdj installatie folder, dan vdj opstarten, serial nummer invoeen, testen, dan de 4.1 upgrade eroverheen installeren.

- 4.0 over 3.4 heen installeren, vdj opstarten, serial nummer ingeven, testen, vdj afsluiten, update van 4.1 installeren.

Ik heb de eerste optie gedaan. Er zijn aanpassingen gedaan in de folderstructuur. Zo weet je zeker dat er geen oude troep blijft hangen. Eigenlijk zou je bij optie 1 ook de registry entries weg moeten gooien (eerst een export naar een reg file maken). Wil je hier meer hulp bij hebben laat het dan even weten.
Ewout
 

Posted Thu 12 Oct 06 @ 11:17 pm
Hallo Superstom,

Doe het inderdaad liever gecontroleerd waarmee ik bedoel dat ik jouw optie 1 zal volgen. Hoe kan ik de Windows register cleaner voor V4.0 erop los te laten?

Greetz.
 

Posted Fri 13 Oct 06 @ 8:06 pm
Ik zou die regcleaner niet gebruiken, ik vertrouw dat soort producten niet echt.
Je kunt alle VDJ instellingen als volgt backuppen en daarna verwijderen:
- Open regedit: Start->uitvoeren->tik in: regedit -> OK
- Browse naar: My computer->HKey_local_machine->Software->VirtualDJ
- Selecteer Nu Virtual DJ en ga in het menu naar: Bestand->Exporteren, geef een file locatie en klik ok, nu heb je een export gemaakt van alle values onder de VirtualDJ key. Wil je deze terugzetten kan je dubbelklikken op de gemaakte gegfile
- Selecteer nu weer de Virtual DJ key, rechtes klik->verwijderen, klik ok om te bevestigen

Nu is alles weg en kan je met de herinstallatie beginnen.
Ewout
 

Posted Sat 14 Oct 06 @ 2:37 pm


(Old topics and forums are automatically closed)