Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 3.4 Streamen via ASIO, Line In

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

MiguelSHome userMember since 2006
Ik ben momenteel aan het uittesten met mijn nieuwe geluidskaart, Terratec Phase 28, of ik kan streamen en dan alleen de feedback van mijn mengpaneel uitzendt.

Ik heb dus in VDJ 2 aparte kanalen gemaakt ASIO 1+2 en ASIO 3+4. Als ik nu ga streamen via sound van de master dan hoor ik kanaal 2 al als ik hem afspeel in VDJ terwijl mijn mixerfader uitstaat, ik wil dus de alleen de Line in uitzenden (die van mijn mixer naar mijn kaart). Alleen dan krijg ik **Broadcast Error**.

Wat moet ik nog meer instellen om hem werkend te krijgen, bij advanced soundsettings heb ik verder niks gekozen bij headphone en preview en dergelijken, moet dat ook nog?
 

Posted Wed 13 Sep 06 @ 11:27 am
MiguelS,
welke demo versie gebruik je? De 3.4 of 4.0 versie? Er zitten behoorlijk wat verschillen tussen deze 2 versies qua setup en instellingen. Om het goede antwoord te kunnen geven is de versie die je gebruikt dus noodzakelijk.
Ewout
 

Posted Wed 13 Sep 06 @ 4:20 pm
MiguelSHome userMember since 2006
Het verhaal hierboven is met 3.4, dan kan ik mijn line in niet gebruiken anders geeft hij error.

Bij versie 4 krijg ik constant ASIO Driver error als ik uberhaupt ASIO wil gebruiken en via 4.1 doet hij het wel maarja dan is kanaal 2 veel zwakker dan kanaal 1, en mono.

Moet ik speciale ASIO drivers bijdownloadenof iets?
 

Posted Wed 13 Sep 06 @ 9:46 pm
De demo van versie 3.4 ondersteund alleen een master output, dus geen multiple outputs. Daarnaast is Asio in de 3.4 versie niet beschikbaar. Ik weet niet wat voor "Demo" versie je gebruikt, maar het lijkt me een gekraakte versie. Lees even de header van dit forum en je weet ook dat je dan weinig ondersteuning kan verwachten.
Ewout
 

Posted Thu 14 Sep 06 @ 10:38 pm
MiguelSHome userMember since 2006
Sorry, maar ik koop niet zomaar een programma als ik het eerst niet zelf grondig heb getest. Ik snap dat ik met een scheef ook wordt aangekeken, maar wil het eerst hier zelf compleet testen en kijken of hij werkte zoals ik het wil.

Is die error dan vanwege dat ik een gekraakte versie gebruik?? Mocht ik zeker weten dat het wel werkt via de originele versie dan wil ik de aankoop zeker overwegen, maar om dit moment denk ik dat iets fout is met ASIO support bij het programma of niet?
 

Posted Fri 15 Sep 06 @ 5:29 pm
Lees even de header van dit forum, hierin staat duidelijk dat hackers en lamers niet geholpen worden. Het komt op mij als volgt over: Je steelt een auto bij een autohandelaar. Daarna ga je even bij hem langs omdat iets het niet doet, of dat je niet weet waar welk knopje voor is.

Als ik jou was zou ik even wachten tot de demo van versie 4 uit is. Deze heeft alle functionaliteit en is 20 dagen bruikbaar. Er zijn wat problemen met download.com die deze demo distribueerd, daarom is de demo van versie 4 nog niet beschikbaar.
Ewout
 

Posted Sun 17 Sep 06 @ 4:28 pm
MiguelSHome userMember since 2006
Ok bedankt ben benieuwd of de Demo van VDJ4 geen problemen geeft met mijn ASIO drivers.

Alsnog bedankt
 

Posted Mon 18 Sep 06 @ 1:06 pm
 

Posted Mon 18 Sep 06 @ 1:34 pm
MiguelSHome userMember since 2006
Bedankt!
Zojuist geinstalleerd, en ook daar krijg ik als ik via ASIO op mn 2 kanalen werk en via linein (mn mixer) wil streamen of opnemen "Souncard Unavaible"...
Ik krijg het dus niet voorelkaar ASIO en Line in tegelijk te werken, ikneem dat dit wel behoort te werken?
Ik moet het dus hoogstwaarschijnlijk zoeken in mn drivers/software van mn Terratech Phase 28 kaart?
 

Posted Wed 20 Sep 06 @ 9:07 pm
De laatste drivers installeren is zowiezo aan te raden. Daarnaast kunnen er 2 problemen optreden:
- De input, in het record gedeelte van vdj werkt niet met Asio. Ik heb dit niet geprobeerd en weet dus ook niet of dit werkt of niet
- Het kan zijn dat je geluidskaart niet gelijktijdig input en output toestaat, al dan niet icm Asio.

Ik zou eerst de laatste drivers installeren, dan controleren of je geluidskaart input en output gelijktijdig ondersteund. Dan denk ik dat het handig is om een post te starten in het General forum.
Ewout
 

Posted Wed 20 Sep 06 @ 9:20 pm
MiguelSHome userMember since 2006
Ja ik heb dan ook zeker meteen na de cd drivers de laatste drivers gedownload.

Ik begin steeds langzamer te vrezen dat mijn kaart idd niet gelijktijding input en output toestaat. Waarvoor ik hoofdzakelijk deze kaart had aangeschaft, om nu eens fatsoenlijk te recorden. Deze kaart is mij geadviseerd door een kerel bij de lokale PC shop, wilde daar eigenlijk 2 SB audigy kopen (aangezien mijn oude 2 sb lives waren overleden), maar dit werd mij aangeraden naar het uitleggen van het gebruik. Ik ga deze week ff trg en ik hoop dat die persoon mij verder kan helpen.

Mocht het een makkelijk technisch probleem te zijn wat te verhelpen is door zijn kennis, dan ga ik dat zo snel mogelijk met Vdj testen. Als alles vlekkeloos werkt koop ik zeer zeker VDJ over korte tijd!

Nogmaals bedankt voor jullie hulp, mocht ik er met de hulp van de aanbeveler er nogniet uitkomen zal ik een topic openen in het General forum.
 

Posted Wed 20 Sep 06 @ 10:21 pm


(Old topics and forums are automatically closed)