Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem Geluidskaart Help !!!!!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb vandaag de nieuwe versie pro gedownload.
Ik heb een laptop met 2 geluidskaarten .
1 kaart in de laptop en 1 externe creative sounblaster audigy 2 pcmcia kaart.
De kaarten doen het afzonderlijk prima ,maar als ik ze wil configeren naar kanaal 1 en 2 lukt dit
niet en begint het geluid te stoteren.
Met de oude versie ging dit prima.
Wie weet er een oplossing voor dit probleem
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 4:36 pm
Waarschijnlijk is het een confict tussen de 2 kaarten. De ene kaart heeft waarschijnlijk een andere latency dan de andere. De sound engine is compleet vernieuwd in vdj4, hierdoor is het verschil tussen de beide geluidskaarten wel een probleem en in 3.4 niet.

Het beste is om 1 geluidskaart te nemen, met meerder uitgangen, bijvoorbeeld en Esi u46dj. Heeft die audigy niet meerder uitgangen, zoals front links + rechts en rear links + rechts?

Daarnaast kan je proberen de instellingen in de performances tab in het config menu aan te passen. Begin met best performance (Schuif bar helemaal naar links). Als het dan wel werkt, schuif je deze 1 tikje naar rechts, dan weer testen enz.
Ewout
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 5:35 pm
Jow het is me gelukt.
De audigy heeft inderdaad meer uitgangen ,heb ze nu gesplitst Front rechts -rear links .
Heb nu ander probleem het programa hangt zich op , muziek blijft hangen en kan dan niks meer?.
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 7:34 pm
Dan staat waarschinlijk, de instellingen in het performances tab nog te hoog, zie even mijn vorige post.
Ewout
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 9:30 pm
Heb met die performances geprobeerd maar krijg het probleem niet opgelost blijft nog steeds hangen,
vooral als ik een stuk in een nummer vooruitspoel wat hij nog niet afgespeeld heeft is het gelijk
prijs en blijft hij hangen. Het is inderdaad minder als ik hem op het laagst zet maar niet opgelost.
Die cijfers in die latency staan die in verband met die fader erboven of niet ?
Want die fader gaat tot 256 ms en de cijfers in de tab kunnen tot 64 ms.
Krijg de schijt ervan nieuwe laptop nieuw programa en nieuwe geluidskaart tot nu toe alleen maar problemen !!! .

Toch alvast bedankt voor al je hulp ,hoop dat het ooit goedkomt .
 

Posted Mon 11 Sep 06 @ 10:03 pm
Oh ja die max load heb ik op none staan ,dit is toch goed he ?
 

Posted Mon 11 Sep 06 @ 10:05 pm
Ik zou de maxload niet op 0 zetten. Dit betekend dat het nummer niet in geheugen geladen wordt, maar direct van je harde schijf speelt. Dit kan problemen geven als je dan snel naar voor of naar achter springt in het nummer. Afhankelijk van de hoeveelheid geheugen zou ik deze op 5, 10, of 15 minuten zetten. Stel je zet deze op 10 (minuten), dat betekend dat alle songs langer dan 10 minuten niet geanalyseerd en in geheugen worden geladen, korter dan 10 minuten wordt dan wel geanalyseerd en in geheugen geladen. Hoeveel memory heb je?

Zorg ervoor dat je je nummer analyseerd, voordat je ze in een decklaad. Dit kan je doen door de nummers in de browser te selecteren, rechts te klikken en te kiezen voor "Analyse".

Zorg er ook voor dat het nummer helemaal geladen is, voordat je start met afspelen en zeker niet alvast in het nummer heen en weer gaan klikken.

Hoe heb je de instelling staan in Config->Sound setup->Sound card(s)?

Heb je de laatste drivers van je audigy geinstalleerd? welke versie is dit?

Alle instellingen in het performances tab veranderen als je de schuif veranderd. Hoe meer je deze naar rechts schuift hoe meer vdj van je systeem gaat vragen.
Ewout
 

Posted Mon 11 Sep 06 @ 10:41 pm
bedankt voor de tip. die van maxload = 0 wist ik niet dat er dan helemaal niets analysed werd.
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 3:52 pm
Ik heb die max load nu op 10 min gezet ,nu werkt hij .
Je moet ze inderdaad helemaal inladen anders blijft hij hangen .
Dit probleem heb ik bij de oude versie nooit gehad .
heb de fader in het performance tab nu bijna helemaal links gezet 512 ms.
Als je alle numers wilt analizeren ben je wel even bezig is bijna niet te doen als je ongeveer
20.000 nummers wilt inladen.
Ik scan de hard drive wel op mp3 bestanden maar doe ze dan niet analizeren.
Ga nu maar eens testen hoop dat het nu werkt.
Laat nog wel even wat weten .
Bedankt voor je hulp.

Gr Erik.
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 8:48 pm
Erik,
geen dank nodig. Dat analyseren kan inderdaad wel even duren. Ik zet m af en toe een tijdje aan. Ik selecteer dan een nummertje of 100, die nog niet geanalyseerd zijn en laat deze dan gaan. Ik doe een drive in show, dus wat ik meestal doe is, nadat de apparatuur opgebouwd is, Start ik de analyse. Ik ga dan meestal even koffie drinken. Dan meestal draai ik het eerste uurtje met cds. Zo kan ik vaak toch zon 1,5 uur analyseren. Dan gaat het redelijk hard.

Dit probleem is reeds bekend bij het team. Hier komt waarschijnlijk in 4.1 een update voor. Tot die tijd de workaround "Eerst uit laten analyseren, dan pas afspelen" toepassen.
Ewout
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 9:47 pm
Oke ewout dan maar ff analizeren he .
Welke skin gebruik jij ? en op welke beeldschermresolutie heb je de computer staan ?
Sommige skins hebben namelijk een grotere resolutie dan mijn beeldscherm.
Vindt die oude van atomix (atb 800x600) nog het duidelijks .
Gr Erik
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 9:56 pm
ik gebruik de default skin: virtualdj:full. Deze vind ik wel aardig een beetje donker. Ik heb deze zowel op mijn laptop als op mijn barebone op de resolutie 1024*768 staan. Beide hebben een 15Inch tft scherm, die niet hoger dan deze resolutie kan.
Ewout
 

Posted Tue 12 Sep 06 @ 10:06 pm


(Old topics and forums are automatically closed)