Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Noodkreet!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Hallo allemaal,

dit is een noodkreet! Ik heb nl. binnen een kleine maand een gig met "foute muziek" in combi met disco.
Ik ben hier stevig op aan het trainen, maar ik vind dit niet de meest eenvoudige opdracht daar ik niet zo thuis ben in dit genre. Bovendien zit er nog een tiendaagse vakantie tussen wat maakt dat ik zowat lichte paniekaanvallen begin te krijgen :-)

Ik weet niet of ik dit via deze weg mag vragen, maar is er iemand van jullie zo vriendelijk om wat leuke mixes te willen suggereren, als leidraad?
Of kent er iemand een goeie site waar ik wat ideetjes kan opdoen?

Ook al is het een "foute party" ... het mag niet zó fout gaan dat ik afga als een gieter.
Ik dank jullie al hartelijk bij voorbaat!

Mvg,
Guy

 

Posted Fri 25 Aug 06 @ 1:20 am
ja wat bedoel je nu, moeten we mixen maken of moeten we typs geven van die moet je zeker draaien, of die weer niet.

Solarius
 

Posted Fri 25 Aug 06 @ 1:42 am
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Goh, ik zou al blij zijn met wat gouden tips ... nummers die écht goed bij elkaar gaan.
Mocht je de tijd vinden om te mixen zou dat natuurlijk super zijn!

Thnx,
Guy
 

Posted Fri 25 Aug 06 @ 9:32 am
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Is het alleen foute muziek? Indien het house, dance, techno en trance zijn, heb ik ng een paar goede nummertjes staan.

Grtz
djpuurs
 

Posted Fri 25 Aug 06 @ 2:44 pm
als je echt fout wil gaan, moet je de volgende cd's zeker kopen,' Het foute uu' r--> alle klassiekers staan hier op en 'Het Schlager Festival'.

Dat zou ik doen, en dan is wa beluisteren, en dan zult ge wel nummers vinden die bij elkaar passen hé.

Solarius


 

Posted Fri 25 Aug 06 @ 3:52 pm
apres ski hut is ook heel foute muziek, dus die zou ik ook nemen.

Solarius
 

Posted Fri 25 Aug 06 @ 5:44 pm
Qmusic een radio station in Nederland heeft ieder ochtend het foute uurtje. Hiervan zijn inmiddels 2 dubbel cds van uitgekomen. Deze kan je natuurlijk aanschaffen of de tracklist bekijken (op bijvoorbeeld www.bol.com).
Je kunt ook even op de site van q music kijken, je kunt hier je eigen lijst samenstellen voor het foute uurtje. Je kunt deze lijst gebruiken als playlist
Ewout
 

Posted Sat 26 Aug 06 @ 2:56 pm
Q music is dat niet een radio station in Belgie ???
Q is good 4 you
www.q-music.be :)

http://foutesite.be/v6/foutecd.asp --> Foute cd :)

Is overal te krijgen...

Solarius
 

Posted Sat 26 Aug 06 @ 6:30 pm
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Hoi guys!

hartelijk dank voor jullie tips! Het is inderdaad enkel een "foute" party, ik mag geen house spelen!
In ieder geval heb ik al een paar q-music cd's. Dat après ski gedoe is er écht wel over!
Het zal niet makkelijk worden om van deze cd's wat deftige mixes in elkaar te flansen, maar we blijven proberen en zoeken.
Hopelijk doet de alcohol ook een beetje zijn werk!

In ieder geval al hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Mvg,
Guy
 

Posted Sat 26 Aug 06 @ 7:43 pm
jaja alcohol zal zeker werken, alleen oppassen dat da ni in uwe mixer komt, hihi.
Of tzou ne rodec moeten zijn.

Veel plezier en good luck
Solarius
 

Posted Sat 26 Aug 06 @ 9:24 pm
Ik heb af en toe ook wel eens lekkere foute opdracht ben daar kan ik best van genieten omdat je je alles zowat kan permiteren.

Steeds wederkerende nummers :

Zoals opgegeven de nummers op de foute cd's van Q (inderdaad radiostation in België).

Als je echt geen house mag spelen, gewoon afwisselen en als je er op zo'n party als eens naast zit bij het mixen heeft toch niemand dat gehoord.

Gewoon de poulaire deuntjes afwisselen met van die kleffe disco, wat rock ertussen, nederlandstalige rommel enz.

Een paar tips in het populaire genre :

Bob Sinclar - Love Generation (blijft werken voor zo'n publiek)
Sunkids - Rise Up
Kristine W - Feel What You Want
Die dingen dus

Kleffe disco :

YMCA - Ich Bin Wie Du - In The Navy - You're The Last, My Everything - Grease ...

Rock - Bryan Adams - U2 - Paradis By The Dashboardlight (mijn persoonlijke kutnummer allertijden)
Ike & Tina Turner.

Algemeen : Mambo toestanden, Camisa Negra, Ik Hou Van U (Noordkaap), Prince (Kiss) en zelfs Ketchupsong dingen.

Verder leuk te mixen setje :

Tina Turner - The Best (Oppitchen)
Rock DJ - Robbie
Luv 4 Luv
Banger Hart - Rob De Nijs (iets vertragen)
Clouseau - En Dans
Pump Up The Jam
Rise Up
Sweet Dreams - Eurythmics
En als je er helemaal over wil gaan :

De Regenboog - Les Lacs Du Connemara (Originele) - Noordzeekusten - Paloma Blanca ....

Ik weet niet of ik nog op tijd kom met de tips, maar alleszins veel succes. Het beste is ook dat je die oude nummers 2 - 6 % versneld zodat ze beter de tand des tijds doorstaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik draai ook het liefste club, electro en minimal maar ben er dan ook al zo lang mee bezig dat dit een kleine moeite is voor mij om te draaien.
Het is onozele muziek, maar inderdaad moeilijker te mixen vanwege het ontbreken van strakke beats, breaks en een teveel aan tempoveranderingen in het nummer zelf en vele vocals.

Gewoon genoeg drinken en regelmatig sfeer creëren door kort te draaien, zelfs kappen en the crowd wordt helemaal wild.

Succes
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 2:21 pm
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Hey,

hartelijk bedankt voor de tips! Ze komen zeker nog op tijd. Ik heb mijn kreet dan ook goed op voorhand gelanceerd. ;-)
Ik ben het volledig met je eens over het kutnummer aller tijden, maar ik kan me voorstellen wanneer de eerste schroom is verdwenen daar ferm op meegekeeld wordt, niet?

Ik moet eerlijk toegeven ... hoe meer ik ermee bezig ben, hoe leuker het wordt! Maar toch, de zoektocht is niet simpel.

Het setje dat je hebt voorgesteld lukt perfect en yep ... heel leuk!

Nogmaals bedankt!
En guys, als er nog suggesties zijn, laat maar komen. Ik heb nog tot eind september de tijd :-)

Greetz,
Guy
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 10:16 am
i'm so excited
footloose
maniac
wel wat prutsen met pitch, maar ambiance verzekerd.
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 10:57 am
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Sweet Caroline van The Partyjocks
Country Roads en I will survive van The Hermes House Band
First be a woman van Gloria Gaynor
The way to your hart van Soulsister

Dit zijn ook nog liedjes voor als de sfeer er goed inzit. :)
Greetz
djpuurs
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 11:18 am
dj Puurs, de nummer die je noemt vind ik meer apres ski dan "foute muziek". Bij foute muziek denk ik eerder aan dolly dots, luv en boney M.
Ewout
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 2:02 pm
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 2:17 pm
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Superstom wrote :
dj Puurs, de nummer die je noemt vind ik meer apres ski dan "foute muziek". Bij foute muziek denk ik eerder aan dolly dots, luv en boney M.
Ewout


Daar heb je mss wel een punt, maarja wie weet helpt het hé ;).
 

Posted Sun 10 Sep 06 @ 3:09 pm
Hey Guy,

Geen dank voor de tips.

Natuurlijk heeft Ewout (Superstom) wel gelijk met het verschil tussen ski en fout. Ski is plat en fout is leuk. Je moet een evenwicht zoeken in de platen, toppers aller tijden waar de mensen op kunnen meezingen.
Ski is in mijn ogen dj otzi-toestanden. Ik heb die wel bij, maar ze moeten verdomd veel geld bieden om die mij te laten draaien.

Als je I Will Survive draait, neem je best de Gloria Gayner versie. Je moet altijd trachten de meest stijlvolle versies te spelen. Je kan bv. ook gaan slowen en daar Gaynor (inclusief intro) dan ga je pas zien hoeveel talenten er in de zaal zitten die echt wel de amandelen uit hun keel schreeuwen.

Slow-tips

Hello-Lionel Richie
Wonderfull Tonight - Eric Clapton
Anouk

Verder kan je ook in het rock-genre wat proberen.

Hier een redelijk vast setje van mij

Melissa Etheridge - Like The Way I Do
Anouk - Girl
Proclaimers - 500 Miles

Wat nog kan :

Sinatra - New York
Cocker - You can Leave Your Head On

Ramstein - Ich Will of 1,2,3
Nirvana - Smels Like Teen Spirits
Meridith Brooks - Bitch
Anouk - Nobody's Wife

Platen lang genoeg laten draaien, ivm met meezingen maar redelijk kort wegmixen, op het einde van een refrein. Even oefenen en je begrijpt wat ik bedoel. Dus de nieuwe plaat vlak voor het einde van de vorige plaat inmixen, en bij het einde van het refrein plaat 1 wegtrekken. Wel op de vocals letten en proberen niet te lang zonder vocals te zitten.

Nog een paar krakers :

Last Night The DJ saved my life (Doen we dat niet altijd ?)
Beegees - Stayin' Alive
Gibson Brothers - Que Sera Sera
Hans De Booy - Annabel
Leven Na De Dood - Freek De Jonge

Zelf rond deze platen wat zoeken en opbouwen. Redelijk wat afwisselen van stijl en het spannend houden voor het publiek. Zorgen voor interactie en dan heb je zelf zeker en vast ook een leuke avond.

Laat maar eens iets weten.

Ofwel via hier of via carayca1@hotmail.com

Groeten
Dieter
 

Posted Mon 11 Sep 06 @ 1:32 pm
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Bon, onze "foute fuif" zit erop! En ja, het was een geweldig privé-feestje! Maar ik moet eerlijk zijn, iedereen was i/d juiste mood!
Ikzelf ben gedeeltelijk tevreden. Qua muziek heb ik ondervonden dat "fout" niet te definiëren valt en dat je in dit genre vooral moet "kappen". Moeilijk is het eigenlijk niet, gewoon den ambience erin trachten te houden.
Een voorbeeldje van wat ik allemaal door elkaar heb geflanst: Sussudio - Let's hear it for the boy - High Energy - Banger Hart - Boys, Boys, Boys - Sing Hallelujah - You're the first, my last ..., In the Navy - YMCA - Wanna be startin' something - Jump (for my love) - Dancing on the ceiling - Risin', etc.
Bij Les lacs, en Rood werd er zo luid meegekeeld dat ik er kippenvel van kreeg ... echt geweldig!
Vervelend was wel dat ik weer last kreeg van die "tik" op de beat bij sommige nummers! Ongelooflijk, verschrikkelijk storend! Maar ik had voor alle zekerheid mijn oude Denon meegenomen :-)

Ik wil jullie bij deze allemaal bedanken voor jullie gouden tips! Sommige waren écht "boenk eroep!" :-)
Dus ... een welgemeende THANK YOU GUYS!!!!!!!!!!!

Greetz,
Guy
 

Posted Sat 14 Oct 06 @ 7:38 am


(Old topics and forums are automatically closed)