Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: HELP! tikken, skippen etc

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

sinoksPRO InfinityMember since 2006
er is al veel over geschreven hier in de UK forum maar ik ben ten einde raad. sinds ik de pro versie gebruik met twee soundcards (1 in ter een andere cheapo usb) wat goed werkte voor ene gig heb ik de laatste tijd veel last van overslaan, haperen etc niet alleen in vdj ook in mediaplayers etc. ik heb een aantal van de hints geprobeerd, zelf mijn geheugen naar 1 g vergroot maar niks helpt. ik heb het gevoel dat het om een irq conflcit gaat maar zie dit niet in de device manager terug. de audio kaart en een usb kanaal staan op irq 5. maar op 11 staan er ook een aantal.
alle drivers geupdate, video acceleratie er af allemaal geen succes.
gezien het aantal posts over ticks etc is dit blijkbaar echt een probleem.
heeft iemand hierop een oplossing - als er iemand is die dit kan oplossen contact mij direct ik betaal graag voor een expert.

groet sino
k-r-ij-g-s-m-a-n-1@home.nl
 

Posted Wed 16 Aug 06 @ 6:06 pm
Sino,
heb je het al eens geprobeerd met 1 geluidskaart? Je kunt dan niet voorbeluisteren of een externe mixer gebruiken, maar dan weet je wel of de 2 geluidskaarten samengaan. Ik ben bang dat het probleem zit in de twee geluidskaarten, zeker omdat dit of een buildin is en de andere goedkoop is. Vaak doordat er timing problemen tussen de geluidskaarten optreedt krijg je tikken of haperingen.

Ik zou een usb geluidskaart gebruiken die minimaal 4 (mono = 2 stereo) uitgangen heeft. Dit kan een 5.1 kaart zijn van creative oid. Wat nog wat beter is is om een Esi u46dj aan te schaffen. Dit is een semi professionele geluidskaart, met 4 in en uitgangen. Dit is een kaart met goede drivers en is de aangeraden geluidskaart voor VDJ. Je kunt die kaart oa hier aanschaffen.
Ewout
 

Posted Wed 16 Aug 06 @ 7:38 pm
sinoksPRO InfinityMember since 2006
ik heb er maar 1 kaart inzitten die ik normaal gebruik.
(als de laptop niet aan demixer zit zeg maar). ik krijg de problems ook als ik mp3's in mediaplayer of musicmatch speel. ik heb gezien dat tijdens het spelen en tikken en skippen de harddisk telkens draait. alsof de programma;s idere keer ene stukje loaden. ik zou denken dat een 4mb mp3 in ene keer geladen zou kunnen worden...
verder nog ideen?
thnx
 

Posted Wed 16 Aug 06 @ 10:41 pm
Harde schijf defragmenteren zou kunnen helpen. De schijven in een laptop zijn erg traag. Als dan ook de files nog verspreid staan over verschillende sectors kan dit voor problemen zorgen.
Heb je virus scanner of anti spyware software draaien?
Ewout
 

Posted Wed 16 Aug 06 @ 11:24 pm
sinoksPRO InfinityMember since 2006
ik heb net gedefragmenteerd - no difference.
ik heb de virus software uitgeschakeld - no difference.
het vreemde is dat als ik online muziek luister (en dus de hd niet draait) er geen skips etc zijn...
wie het weet mag het zeggen.

dank zo ver!

sino
 

Posted Thu 17 Aug 06 @ 9:16 am
Je had het er over dat je ook een usb geluidskaart hebt. Heb je het al eens met die kaart geprobeerd? Let er wel op dat je je interne kaart uitschakelt in het hardware menu.
Kijk even op de site van de maker van je geluidskaart. Misschien zijn er wel nieuwe drivers.
Ewout
 

Posted Thu 17 Aug 06 @ 6:14 pm
sinoksPRO InfinityMember since 2006
ewout dank voor het meedenken.
ik ben eruit! de harddrive was faulty. heb via de manufacturer een test gedaan (seagate) waaruit bleek dat de drive op het punt stond het te begeven. een nieuwe erin (meteen maar capaciteit verdubbled) en spelen maar!! dus eigenlijk dan je VDJ anders was ik er nooit achter gekomen (totdat ie was gecrasht)

sino
 

Posted Fri 18 Aug 06 @ 11:45 am
Mooi dat het opgelost is. Vreemd dat het defragmenteren wel gelukt is. Ik heb ook eens een rotte schijf gehad, deze stopte er mee tijdens een defragmentatie.
Nu nog een paar nachtjes slapen voordat VDJ 4 uitkomt.
Ewout
 

Posted Fri 18 Aug 06 @ 7:17 pm


(Old topics and forums are automatically closed)