Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Draaien met CD's

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

soesHome userMember since 2005
Ik heb een probleempje:
ik heb een paar cd's die ik vaak gebruik op mijn pc om te draaien met VDJ. Ik steek mijn Cd in mijn pc en laad een nummer, maar door een fout laad hij slecht 18.8 (of 18.2) seconden van dit liedje en de pc denkt dat dit het volledige nummer is. Het probleem is nu dus dat de pc dit liedje herkent als 18.8 seconden elke keer ik die cd terug in mijn pc steek. Kan ik die liedjes niet ergens wissen in een database ofzo. ik ben al even aan het zoeken maar het lukt me niet. kan iemand zegge wat ik precies moet doen/wissen en uit welk bestand van VDJ!

thx
Nick
 

Posted Sat 05 Aug 06 @ 7:05 pm
In de program folder van VDJ staat de file "VirtualDJ Database.xml" deze kan je openen in notepad. Je dient het nummer hierin op te zoeken en dan de hele "tag" uit de xml verwijderen. Voordat je dit gaat doen is het verstandig om eerst een kopie van deze file te maken, die je terug kan zetten als het fout gaat. Als je xml corrupt raakt, ben je al je cue points etc kwijt.

Waarom zet je deze nummers van cd niet gewoon over naar mp3? Dan is het niet meer nodig om die audio cds te gebruiken.
Ewout
 

Posted Sat 05 Aug 06 @ 7:41 pm


(Old topics and forums are automatically closed)