Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: id3 problemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

goed naast mijn crash probleem heb ik ook een probleem met mijn id3 tags. Ik heb alles geript met mediaplayer en elke mp3 voorzien van een auteur en een titel. Nu vind virtual dj niet altijd de uitvoerder, hoewel ik bij file info wel te zien krijg wie de uitvoerder is. Vervolgens draait hij ook vaak titel en uitvoerder om. Wat is het probleem en belangrijker hoe los ik het op
 

Posted Fri 28 Jul 06 @ 4:31 pm
Het lezen van id3 tags kost (behoorlijk wat) tijd. Daarom staat dit standaard in VDJ uit. Wat dan noodzakelijk is is dat de naamgeving is: Artist - Titel.mp3. Je kunt ook het lezen van id3 tags aanzetten (let op de browser wordt een stuk langzamer).
Dit doe je in het config menu->General tab->Read id3 tags-> enabled
Ewout
 

Posted Sat 29 Jul 06 @ 12:01 am
Dus als ik het goed begrepen heb zijn de tags niet zo belangrijk, maar moet de mp3 artist en titel hebben.mp3. Dit zou zeer jammer zijn want mijn mp3's zijn allemaal Titel.mp3 en de info van artist en zo zit in de ID3 tag. Als dit zo zou zijn bestaat er een programma waarmee ik snel alles kan hernoemen.

PS. Het crashprobleem lijkt van de baan. Ik heb mijn notebook geformateerd en als ik hem nu op autoplay zet lijkt alles te blijven werken.

Tom Leenaerts
 

Posted Sat 29 Jul 06 @ 9:06 am
ik ben blij dat het probleem over lijkt te zijn. Waarschijnlijk is er toch wat blijven hangen van de "vorige" versie.

Zoals gezegt kan je 2 dingen doen
- In het config scherm "readId3tags aanzetten", dit betekend dat het gelijk zou moeten werken, maar dat de browser langzamer wordt.
- Je files hernoemen naar Artists - Titel.mp3. Dit kan automatisch met een programma zoals "Tag and Rename"
Ewout
 

Posted Sun 30 Jul 06 @ 2:30 pm


(Old topics and forums are automatically closed)