Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: blijft crashen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Gisteren heb ik dus het zaakje opnieuw geïnstaleerd, de register zo goed en zo kwaad aangepast, hem vervolgens een nacht laten draaien en ....
Vanmorgen was ie weer vlot gecrashed.
Dit kan gewoon niet. Wat is het probleem?
 

Posted Tue 25 Jul 06 @ 6:49 am
Het probleem kan aan veel zaken liggen:
- Hardware: Moederboard, geheugen hard drive, geluidskaart.
- Drivers: geluidskaart, videokaart
- Andere software: Virus scanners, resource vretende applicaties, zoals video editing apps.
- Muziek files: als er slecht geencode mp3 files bijzitten, kan dit voor problemen zorgen
- Virussen, wormen, spyware
- etc, etc

Maak een blog aan en zet hier je pc specificaties in. Hoe heb je je nummers omgezet? Heb je een dedicated pc, of gebruik je je pc voor van alles en nog wat?
Ewout
 

Posted Tue 25 Jul 06 @ 11:13 pm
Wel ik heb een laptop met de volgende specificaties:

Medion MD 42200

Technische details:

Specificaties
• Intel® Pentium® M 735 (Centrino) Processor 735. 2MB Cache, 1.7 Ghz en 400 MB FSB.
• TV-Kaart
• 6-Kanalen Audio Out DOLBY DIGITAL
• Afstandsbediening
• CD/DVD Combo van Pioneer (DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, CD-R, CD-RW ); deze brander ondersteunt dual layer.
• Wireless Lan (54 Mbit/s IEEE 802.11g, 802.11b compatible)
• ATI Mobility Radeon 9650 (64MB DDR RAM AGP 8x met TV OUT, DirectX 9 hardwareondersteuning)
• 80 GB HITACHI Harde Schijf
• 512 MB DDR RAM (2 x 256, max. 1024 MB (beide geheugensloten zijn reeds ingenomen))
• 7 in 2 Kaartlezer (SD/MMC/Memory Stick/Memory Stick Pro/Compact Flash I + II/Microdrive)
• Li-Ion batterij
• Touchpad met 2 muisknoppen en een scollwiel
• USB muis met scrollwiel
• Draagtas
• Gewicht: 2.7 KG

Volledig overzicht van alle aansluitingen
• 3 x USB 2.0
• 1 x DVI
• 1 x TV Out
• 1 x S/P-DIF Cinch out
• 1 x FireWire IEEE 1394
• 1 x LAN (RJ45) (10/100 Mbit Fast-Ethernet LAN)
• 1 x Modem (RJ11) (Interne 56k Modem (V.90))
• 1 x Microfoon / Sub Woofer
• 1 x Line-In of luidspreker achter
• 1 x PCMCIA Type II
• 1 x Line-Out of S/P-DIF out
• 1 x Serieel
• 1 x Infrarood

De soundcard is een onboard soundcard en ik gebruik 2 connectoren front/back voor de verbinding met het mengpaneel.

Bijna al mijn mp3 zijn geript van originele cd's met windows mediaplayer op mp3 formaat 192 kbits/s.

Ik gebruik mijn laptop voor alles en nog wat. Maar ik begrijp niet goed waar dit naartoe gaat? Ik weet alleen dat sinds mijn laatste installatie hij nog steeds vastloopt na x tijd. Het programma lijkt nog te draaien, enkel het geluid verandert in die irritante buzz.

Gelieve mij te helpen.
 

Posted Wed 26 Jul 06 @ 7:22 pm
Tom,
het probleem van een laptop die je overal voor gebruikt, bevat vaak meerdere software paketten, deze komt regelamatig op het internet, waardoor er plugins (Flash etc) geinstalleerd worden en de pc bloot kan staan aan spyware, wormen en virussen. Als deze zaken kunnen voor problemen zorgen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat als je Nero installeert, dat je hier ook de Nero speler (om audio en video files af te spelen) installeert. Hierbij komen weer drivers en codecs mee, die voor een conflict kunnen zorgen in VDJ.
Ik gebruik zelf om te draaien een Shuttle pc. Het enige dat er op staat zijn de drivers voor mijn Maya USB kaart, de drivers voor mijn DVinyl 2020 en VDJ (En natuurlijk XP).

- De tip uit het Engelse forum, om van iemand een usb geluidskaart te lenen en het hiermee te testen vond ik een goed idee.
- Heb je de laatste drivers van de Medion site gedownload en geinstalleerd?
- Gebruik je die modem, infrarood en seriele poort? Zo nee, zou ik deze uit zetten in apparaatbeheer.
- Heb je een virusscanner draaien? Heb je deze al eens uitgezet, voordat je VDJ ging gebruiken? Note, zorg dat de pc niet gekoppeld is aan een netwerk, bedraad of wireless
- Heb je overbodige services al eens uitgezet voordat je VDJ ging gebruiken?

Als je hulp nodig hebt met een van bovenstaande punten, laat het dan even weten.
Ewout
 

Posted Wed 26 Jul 06 @ 8:32 pm
Hartelijk dank voor het antwoord,

jammer genoeg ken ik niemand met een externe maya en om echt eerlijk te zijn wil ik niet meteen nog eens 150 euro uitgeven alvorens te weten of het probleem ligt bij de geluidskaart. Ik begrijp wel dat het programma slecht reageert op rotzooi op mijn computer, maar als dat het probleem is zal ik hem in de zeer nabije toekomst wel eens volledig formateren. Ik heb een virusscan draaien (avast). Het netwerk aan of uit blijkt geen invloed te hebben gezien ik crashes gehad heb met of zonder netwerk verbinding. Nero heb ik inderdaad op mijn laptop staan, maar buiten de wave-editor ben ik niet op de hoogte van een apart afspeelprogramma. Laat maar weten wat je er van denkt. Ik blijf het nog steeds bizar vinden. Ik krijg het vooral op mijn zenuwen van de totale afwezigheid van raad door de VDJ-makers. Ik heb reeds 2 requests gedaan zonder een deftig antwoord. Ik had beter verwacht voor een bedrijf dat pretendeert de beste en meest verspreidde dj-software te hebben

Tom Leenaerts
 

Posted Wed 26 Jul 06 @ 9:03 pm
Tom,
Alleen je netwerk stekker er uit halen is niet voldoende, om je netwerk uit te schakelen.

Probeer eens het volgende (termen kunnen afwijken, daar ik geen nederlandse Windows gebruik)
- Klik Rechts op "Deze computer"
- Kies "beheren"
- Kies "Hardware"
- Loop nu de lijst met hardware door. Als er een item staat dat je niet direct voor VDJ nodig hebt, klik rechts en kies "Uitschakelen". Dit kan je doen voor bijvoorbeeld infrarood, Bluetooth, pcmcia adapters, poorten (Printer, Com) en Modem.
Je kunt dit ook doen met je netwerk adapter etc, maar wil je je netwerk weer gebruiken, dien je ze weer aan te zetten. Nadat je de apparaten uit gezet hebt, dien je je pc opnieuw op te starten, om de drivers uit het geheugen te krijgen

Dan services uitschakelen:
- Klik Rechts op "Deze computer"
- Kies "beheren"
- Kies "Services en applicaties"
- Kies "Services"
- Loop de lijst door en schakel de services uit die je zeker niet nodig hebt. Lees goed de beschrijving bij de service, weet je het niet zeker laat de service dan aanstaan. Wil je meer info over een service, tik dan de naam in google in. Dingen die zeker uit moeten: De service voor je virusscanner, Alerter, Bloothooth service, Clipbook, DHCP client (Let op je netwerk doet het hierna niet meer), Fax service, Infrared monitor, messenger, ipsec policy agent, runas service, smart card, smart card helper

Ik heb voor mijn pc een command (.cmd) file gemaakt. In deze file zet ik alle onnodige services stuk voor stuk uit. Dit is een voorbeeld regel:
Net Stop IrMon
Deze regel stopt de infrarood service. Nadat de pc opgestart is en ik wil VDJ gaan gebruiken dubbelklik ik deze command file. Als je meer voorbeelden wilt, kan ik die wel posten.
Ewout

 

Posted Wed 26 Jul 06 @ 11:09 pm
Zou ik eventueel info kunnen krijgen hoe ik zo'n cmd file aanmmaak misschien dat dit kan helpen. Ik heb getest of het de soundcard kan zijn, maar tijdens dat de buzz te horen is kan ik perfect nummers afspelen met mediaplayer of een vdj (2) dus is het volgens mij niet de soundcard
 

Posted Thu 27 Jul 06 @ 6:34 pm
Een command file maken is heel simpel. Je maakt een text file aan. Hierin zet je de betreffende commando's, zie mijn voorgaande post. Deze text file sla je op. Daaarna hernoem je deze van .txt naar .cmd. Je kan de file dan later bewerken of aanpassen door rechts te klikken en dan "bewerken" te kiezen. Dubbel klikken zal de command file uitvoeren.
Ewout
 

Posted Thu 27 Jul 06 @ 11:34 pm


(Old topics and forums are automatically closed)