Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vdj crash

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Gegroet

Vorige week had ik een live act en voor het eerst heb ik gebruik gemaakt van vdj. Voor de gelegenheid had ik een originele versie via internet gekocht. In het verleden gebruikte ik een gekraakte versie gezien in de beginne er nog geen dac-3 ondersteuning voor handen was en ik de kat uit de boom wou kijken. Goed, genoeg over de crack (ik heb immers de originele gekocht)

Nu het programma en de nieuwe dac3-mapper werkte prima tot plots het geluid zonder waarschuwing omsloeg in een luide toon. Dit was niet grappig en hoogst onaangenaam. Ik heb het programma herop moeten starten alvorens door te gaan. Gezien ik nu officieel eigenaar ben zou ik via deze weg wat hulp willen vragen. Zitten er misschien nog slechte element van de crack in mijn register of wat kan het probleem zijn. Ik zou graag een crashvrije versie willen.

Ik gebruik een laptop md 42200 van medion (centrino 512mb ram), een externe harde schijf (samsung) en de dac-3.

Wie kan mij helpen

Tom Leenaerts Belgiƫ
 

Posted Mon 24 Jul 06 @ 4:29 pm
Tom,
wat je beschrijft, komt inderdaad voor bij mensen met een crack, of die voorheen een crack gebruikte. Wat je het beste kan doen is eerst VDJ deinstalleren. Dan de hele installatie folder van VDJ weggooien. Dan in het Windows register ook de hele VDJ boom weggooien. Dan VDJ weer opnieuw installeren, gebruikt hier de versie die je hier van de site hebt gedownload, nadat je de volledige versie had gekocht.

Wat je nog extra kan doen is de file "VirtualDJ Database.xml" (Cue points, comments etc) even naar een andere map kopieren en nadat je VDJ geinstalleerd hebt, deze terug kopieren. Let er op dat je het terug kopieren doet voordat je VDJ voor de eerste keer opstart. Zo ben je niet al je cue points, comments etc kwijt
Ewout
 

Posted Mon 24 Jul 06 @ 6:19 pm
Bedankt om zo snel te reageren, maar ik moet vertellen dat ik die stappen reeds ondernomen had alvorens VDJ te installeren (die ik van de site gedownload heb) Het was echter wel raar dat alle instellingen van de geluidskaart onmiddellijk juist waren. Is dat een indicatie dat niet alles van de gekraakte versie verdwenen was?
 

Posted Mon 24 Jul 06 @ 6:44 pm
Ja, dan zijn de gegevens niet uit het register verwijderd. Let op, alleen vanuit windows de-installeren werkt niet. Na de de installatie, dien je handmatig het register op te schonen en de virtualdj folder handmatig weg te gooien.
Als je hierbij hulp nodig hebt, laat het dan even weten.
Ewout
 

Posted Mon 24 Jul 06 @ 7:45 pm
ik heb er eigenlijk niets aan maar ik wil gewoon weten hoe je je register kunt opschonen
(ik kan het later misschien nodig hebben :p)
 

Posted Mon 24 Jul 06 @ 9:38 pm
Aanpassingen maken in het register is geen speelgoed. Je moet weten wat je doet, anders kan het leiden tot een pc die niet meer werkt. Alleen een volledige re-install helpt dan nog.
je kunt de registry editor als volgt opstarten: Start->uitvoeren->regedit
Ewout
 

Posted Mon 24 Jul 06 @ 11:27 pm
Een Centrino cpu is nu eenmaal niet zo krachtig, laat staan met maar 512 mb erin. Draai hier op een laptop, P4 3.2 met 2 gig ramm erin en nooit problemen gehad. Ik zie V-DJ nog niet gauw op dual core geschreven worden maar het zou wel mooi zijn.
 

Posted Wed 26 Jul 06 @ 9:39 pm
Ik gebruik voor kleine klusjes een hp laptop centrino 1.5GHz. met 1G geheugen. Deze werkt prima, zelfs met Time code. Geheugen uitbreiden van 512MB naar 1G is wel aan te bevelen.
Ewout
 

Posted Wed 26 Jul 06 @ 11:27 pm


(Old topics and forums are automatically closed)