Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: xp10

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik heb een rodec mixer en zou mij graag 2 xp10 aanschaffen. ik heb 2 5.1 soundards( onboard + 1 external) waarvan ik maar 1 gebruik maar allée, hoe sluit ik alles aan en heb ik dan een andere geluidskaart nodig? kan het maar niet vinden op de forums
 

Posted Sun 12 Feb 06 @ 3:27 pm
kijk hier eens op het blog van deze persoon: http://www.virtualdj.com/blog/lej78480/
misschien kan je er dan wel verder mee, je moet wel eventjes naar beneden scrollen
als je er niet mee verder komt moet je gwn ff zoeken in mensen hun blog

Cya!!
 

Posted Wed 15 Feb 06 @ 10:37 am
gregory,
de xp10 controllers hebben een ingebouwde geluidskaart. Je sluit beide xp10's aan via usb op je pc. dan gaan de tulp stekkers in je mengtafel.

Als je geen mengtafel hebt kun je het ook zo configureren dat het gemixte signaal uit een van de twee xp10's komt, of je kunt je huidige 5.1 geluidskaart gebruiken.

Wil je ook time code vinyls of cd's gebruiken dien je een andere geluidskaart erbij aan te schaffen namelijk eentje met 4 (=2 stereo) ingangen. Een maya usb of een u46dj is hier prima voor geschikt.
Ewout
 

Posted Wed 15 Feb 06 @ 10:46 pm
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
I heb het volgende probleem. Ik werk met 2 XP10's en een mengtafel.
1 v/d 2 XP10's start een fractie v/e seconde te laat wat vrij vervelend is bij het mixen.
Vb. de linker controller start perfect o/d beat als ik op start druk. Als ik dan wil mixen en ik druk start o/d rechter controller start hij net iets trager. Ook bij het scratchen is er een speling wat het scratchen uiteraard onmogelijk maakt.

Wat is hiervan de oorzaak?
Ligt het aan de XP10 of aan mijn laptop? Bestaat er hier een oplossing voor?
Thnx,
Guy
 

Posted Tue 17 Oct 06 @ 5:47 pm
aviaguyPRO InfinityMember since 2005
Nog even wat a/h experimenteren geweest met de instellingen.
Als ik in Windows configuratiescherm bij de audio-instellingen "Usb(2)" kies (voor de twee XP10's) heb ik het probleem v/h kleine tijdsverschil bij het drukken o/d startknop.

Als ik "Usb" kies (wat in feite een foute instelling is), heb dit probleem niet en starten beide XP10's op het moment dat ik het wil. MAAR bij deze instelling keren de "tiks" op de beat weer terug - wat misschien wel logisch is aangezien ik waarschijnlijk ergens een conflict veroorzaak.

Ik kan hier uit concluderen dat het probleem niet bij de XP10's ligt. Maar waar dan wel? Wat maakt dat 1 v/d 2 niet "op tijd" start?

Help pls!
Guy
 

Posted Tue 17 Oct 06 @ 7:23 pm
Als je meerdere usb poorten heb, probeer deze dan eens. Bijvoorbeeld 1 xp10 aan de achterkant van de pc en 1 xp 10 aan de achterkant. Zo kan je cinflicten vermijden. Heb je ook al eens een powered usb hub geprobeerd? Het kan zijn dat de usb bus te weinig vermogen levert aan de xp's waardoor er problemen kunnen ontstaan.
Kijk ook in Windows of er conflicten zijn
Ewout
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 6:25 pm


(Old topics and forums are automatically closed)