Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: opnemen met vitual DJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.


ik heb twee geluidskaarten met daaraan een mengpaneel vanuit het mengpaneel gaat het signaal naar een versterker

Eerst kon ik opnemen toen ik het mengpaneel nog niet er tussen had staan. nu gaat dat niet meer omdat mijn paneel het mixen regeld. is er een functie waarmee ik dat kan veranderen???? dat hij het uitgaande signaal van het paneel opneemt of ios dat niet mogelijk...????

en wat zouden andere mogelijkheden zijn om dan de mix digitaal op te nemen....???

vast bedankt....mzzls maiky_style
 

Posted Tue 30 Aug 05 @ 2:08 pm
Maikey,

Je kunt de output van je mengpaneel op je line in van één van de 2 geluidskaarten.
In VDJ kun je aangeven dat je de line-in wilt opnemen.

indien je digitaal wilt opnemen, moet je gaan denken aan een digitaal mengpaneel.
Op mijn eigen forum heb ik 2 voorbeelden van mixers die geschikt zijn om je mix volledig digitaal te recorden.

het gaat hier om mixers van numark die via 2 usb kabels aangesloten worden. elke usbkabel gedraagt zich als een apparte geluidskaart, maar kan gewoon met het schuifje bediend worden (maar dan wél digitaal!)
neem even een kijkje op mijn forum voor meer info:
www.djcannonball.nl/forum

greetz,

Cannonball
 

Posted Thu 01 Sep 05 @ 12:19 pm

heey DJ cannonball

thankx voor deze nuttige informatie...!!!
 

Posted Thu 01 Sep 05 @ 8:37 pm

nog een klein vraagje....

waar in virtual DJ kun je die optie aanzetten...opnemen via line in????
 

Posted Thu 01 Sep 05 @ 8:47 pm
- Start VDJ
- Klik op "Rec" in de default skin op het midden van het scherm
- Selecteer "Record File" aan de linkerkant
- Klik "Config"
- Selecteer "Line in"
- Kies een file naam en de locatie in het "File"gedeelte
- Selecteer "Wav" of "Mp3" net hoe je de file wilt opslaan, let er wel op dat je bij mp3 minimaal 128 kbs selecteert

Success Ewout
 

Posted Fri 02 Sep 05 @ 12:00 am

het lukt nog steeds niet.........

waar ik vast loop is na het klikken op config. rechtsboven dat het tabblad "line in" er niet bij staat.
de tabbladen die ik wel heb:
-network
-remote control
-remote control 2
-plugins
-infos
-soundcards
-gereral
-fame settings
-skin
-keyboard shortcuts

de versie vitual dj die ik gebruik is 2.01 mischien ligt het daar aan????

greetz maiky
 

Posted Fri 02 Sep 05 @ 9:32 am
Dat zou heel goed kunnen (ik weet het niet zeker).
Anders download je toch de demo versie 3.1

er schiet me iets te binnen, volgens mij kun je de broadcast optie niet gebruiken als je geen volledige versie hebt.
 

Posted Fri 02 Sep 05 @ 10:05 am

ik heb nu een nieuwere versie van virtual en nu kan ik inderdaad de instellingen doen die superstom heeft beschreven.

maar nadat ik alles heb ingesteld blijft hij na klikken op "start recording" maar staan op waiting to start....!!!!!

hoe is dit mogelijk??????.

heb line in via external geluidskaart maar hij maakt niet eens een file die stil is...
betekend dit dat hij geen inkomend signaal krijgt of wat is hiervan de rede.. heb van allen geprobeerd maar kan niks opgenomen krijgen...

mzzls maiky
 

Posted Thu 08 Sep 05 @ 5:02 pm
maus75PRO InfinityMember since 2003
maiky_style
No license user

NO LICENSE NO HELP ?!!

BUY THE SOFTWARE NOT STEAL IT !!!
 

Posted Mon 12 Sep 05 @ 11:49 am

dank je maus voor je uitmuntende hulp en advies......mag ik eerst kijken wat er allemaal te halen is....??????

 

Posted Mon 12 Sep 05 @ 8:19 pm
maus75PRO InfinityMember since 2003
Je hebt gelijk sorry, natuurlijk mag je de software testen voor je besluit het te kopen.

Heb ik ook gedaan (console-versie) heeft overigens niet lang geduurd voor ik het volledige software pakket kocht.
 

Posted Tue 13 Sep 05 @ 6:56 pm

dat gaat mischien bij mij ook wel gebeuren want bevalt me bijzonder goed...alleen ik wil wel mijn muziekje op kunnen nemen en dat lukt tot nu toe nog niet.......
;)
 

Posted Wed 14 Sep 05 @ 5:49 pm
Volgens mij wacht VDJ tot er signaal binnenkomt en start dan pas met opnemen. Dit om stiltes vooraf te voorkomen. Test dus eerst of het signaal Windows wel binnen komt. Dit kun je controleren mbv de mixer in Windows. Als hier een vinkje fout staat in de configuratie werkt het niet.
Daarnaast moet je er zeker van zijn dat VDJ naar de juiste geluidskaart "luistert". Volgens mij kan je in de demo versie namelijk maar 1 geluidskaart configureren. Deze wordt dan ook gebruit met opnemen. Je geluiskaart moet dan wel weer "full duplex" ondersteunen (Geluiktijdig geluid afspelen en opnemen)
Ewout
 

Posted Sun 18 Sep 05 @ 3:56 pm
Hallo, ik zou graag een mix opnemen in mp3 formaat, nu doet hij het alleen in wav. als ik het op mp3 zet verspringt het automatisch weer naar wav, wss omdat die encoder ingevuld moet zijn... waar vind ik dat dan?
 

Posted Wed 16 Aug 06 @ 6:43 pm
Kijk eerst in de folder waar VDJ geinstalleerd staat. Kijk of daar een file lame_enc.dll staat. Als deze er staat dien je deze nog in VDJ te selecteren:
- Start VDJ
- Klik op "Rec"
- Klik "Config"
- Browse nu naar deze lame_enc.dll

Staat deze file er niet:
Zoek even in google op Lame_Enc.dll. Download deze en zet deze in de virtual directory folder. Voer dan bovenstaande stappen uit.
Ewout
 

Posted Wed 16 Aug 06 @ 7:43 pm


(Old topics and forums are automatically closed)