Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Externe mixer geeft problemen (al 1 soundcard gebakken)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik gebruik nu 1 soundcard voor VDJ maar ben van plan om binnenkort de hele versie te gaan kopen zodat ik 2 soundcards kan gebruiken bij mijn externe installatie (die bestaat uit :)

- Mc Crypt DJ5C mengpaneel
- DAP Club Range -Club 300 versterker
- CDJ 2110 dual cd spelers

ik ben al lekker bezig cdtjes aan elkaar te plakken, maar omdat mijn mp3's in aantal toch een stuk groter zijn dan mijn cd's (die ik overigens allemaal heb geript voor VDJ)

maar als ik mijn soundcard in het mengpaneel plug krijg ik een constante bromtoon die los staat van versterking van het geluid, ik kan alles volluit zetten of gewoon weg alle volume wegdraaien, de bromtoon blijft erin.. ook krijg ik een heel apart flange/echo effect wat ik er zelf niet in heb gestopt

nou hoorde ik van mijn lokale platenboer die ook wel wat doet met elektro dat ik de rotzooi eens moest aarden (oude flat, standaard geen aarde in deze kamer)

ik heb dus zelf de aarde aangelegd vanuit de meterkast maar de bromtoon blijft


extra info : er zit maar 1 wandcontactdoos dus al mijn apparaten zitten met stekkerdozen op dezelfde wandcontactdoos (2 pc's met toebehoren, router, geluidsinstallatie etc, en nog wat kleine prut, telefoon opladers etc etc etc)

help!!!
hoe krijg ik mn bromtoon weg!!

ik heb mijn eerste soundcard al opgeblazen op deze manier en ga niet verder met klooien , straks blaas ik mn nieuwe soundcard ook op (op het moment dat ik de jack plug in de soundcard stopte crashte de pc en was de soundcard gebakken)
 

Posted Sun 07 Aug 05 @ 6:19 pm
ik heb op advies van een distributeur een aardeloop galvanische filter tussen pc en mengpaneel gezet,
nu ben ik van de ondertussen erg irritante bromtoon af,

maar nu heb ik nog altijd een heel raar flange/echo (ofzoiets, moeilijk te beschrijven..) effect, het geluid word erg duidelijk gedempt in volume en komt compleet veranderd over in mn mengpaneel

dit heb ik slechts met 1 van de soundcards, op mijn hoofdsoundcard gebruik ik de frontspeakers van de 5.1 set en dit werkt prima
maar op de onboard soundcard krijg ik dus die rare vervorming,
de drivers zijn up-to-date en alle stekkers zitten uiteraard goed,
heeft iemand een idee?
 

Posted Tue 09 Aug 05 @ 3:30 pm


(Old topics and forums are automatically closed)