Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Advies gevraagd over DVS - Deel 2
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Een paar maanden terug heb ik advies gevraagd over DVS en heb uiteindelijk een werkend systeem ingesteld. Daarvoor dank.

Als gevolg van dit alles denk ik er nu toch over om mijn Technics SL 1200 MK2's NIET aan te sluiten op mijn Pioneer DDJ SX2 controller, omdat deze o.a. zelf jogwheels heeft en ingeschakeld blijven op het moment dat ik mijn bestanden aanstuur via mijn draaitafels.

Ik overweeg nu twee dingen:
1. Een losse USB audio interface aanschaffen en daarop mijn draaitafels aansluiten. Deze interface vervolgens verbinden met mijn good old mixer (Dateq LPM 7.2) en mijn laptop.
2. Een losse mixer kopen met geluidskaart aan boord. Daarop mijn draaitafel en laptop aansluiten.

Voor beiden valt misschien wel iets te zeggen. Voors en tegens zullen er zeker zijn.
Ik hoef géén toeters en bellen (in geval van een mixer) en denk bv. aan een Pioneer DJ DJM-250MK2, maar sta ook open voor mogelijk andere goede adviezen en ervaringen.
In het geval van een losse USB audio interface: Daar kom ik bijna geen wijs uit. Wanneer ik zoek kom ik bv. uit bij een Pioneer DJ INTERFACE 2 DVS-interface, maar dat ding is net zo duur als die Pioneer mixer......
(ik neem aan dat het geen probleem is dat die Pioneer interface geassocieerd wordt met Recordbox?
Die werkt toch ook met Virtual DJ.

Veel om te overwegen dus.
Ik hoor graag ervaringen, zodat ik een goede keuze kan maken.
 

Posted Thu 29 Dec 22 @ 12:09 pm