Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Sync en Beatmatch

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoe komt het dat de sync en beatmatch features zo slecht werken in vdj 8.2
Ik start een plaat klik op sync .. als ik geluk heb gaan ze goed .. vaak niet
Key toegewezen om te beatmatchen ... soms gaat het goed ... geregeld niet
Zelf een toets geconfigureerd die een combinatie is van de sync en de beatmatch .. soms gaat het goed .. geregeld niet.
Nu moet ik dus gokken welke het zal doen .. is niet prettig mixen .. zeker niet Live

Als ik sync en/of beatmatch gebruik moeten ze toch gewoon geen "dubbele beat" meer geven of vraag ik dan teveel?
Hoor graag suggesties.
 

Posted Tue 16 Oct 18 @ 10:02 pm
De bedoeling is dat je ze ook redelijk op een goeie timing start en dan op Sync drukt. Als jij random op play drukt kan je niet verwachten dat hij hem precies op maat synchroniseerd.. Hij past bpm aan en trekt hem recht met de eerstvolgende beat..
 

Posted Thu 18 Oct 18 @ 1:40 pm
Natuurlijk drunk ik zomaar in het wilde weg .. probeer zo dicht mogelijk bij de draaiende beat iets
te starten ... maar dan nog moet je bijna bij elke plaat of the sync gebruiken en dan nog is de beatlock ...
Some nog de derde de een combi is van de 3 ... dat zou toch niet moeten hoeven toch ?
Oudere versie had alleen beatlock en die werkte (bijna) altijd prima ..
 

Posted Thu 18 Oct 18 @ 9:15 pm
okay ....
Ben blijkbaar enige met dit probleem :)
 

Posted Thu 08 Nov 18 @ 10:45 pm
Ik heb het ook vaak! Ik time goed druk op sync en opeens zet die hem een maat later... Erg vreemd weet niet of het aan de updates ligt
 

Posted Sun 25 Nov 18 @ 3:45 pm
Javs1964 wrote :
(...)

Als ik sync en/of beatmatch gebruik moeten ze toch gewoon geen "dubbele beat" meer geven of vraag ik dan teveel?
Hoor graag suggesties.


Sync en beatmatch zijn geen enkele garantie dat je geen dubbele beat meer hoort, je zult je oren moeten gebruiken. Indien je een controller met jogwheels gebruikt kun een track subtiel bij een andere track zetten zodat de een betere 'overlap' tussen de tracks onstaat. Gebruik de equalizer en filters en effecten om het geluid dichter bij elkaar te brengen. Een zwaardere bassbeat in een nieuwe track kun je zo bijvoorbeeld verstoppen (dubben) onder het geluid van de huidige track, totdat je besluit die zwaardere beat naar voren te halen.

Sync en beatmatch zijn handige gereedschappen om twee tracks te matchen, maar om het echt goed te laat klinken zul je eraan moeten blijven werken.
Speel, luister en experimenteer, er is geen magische knop die van twee tracks een goede mix maakt !
 

Posted Tue 27 Nov 18 @ 10:13 am
Het werkt prima, als je nummers zijn gescand en, indien nodig, handmatig op de juiste tel zijn gezet. Dat kun je met de POI-editor doen. Het automatisch scannen wil de telling inderdaad nog wel eens off beat laten starten of een BPM van 65 zien als 1 van 130. Er zit dus meestal wat huiswerk aan vast.
 

Posted Wed 28 Nov 18 @ 5:54 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Effe oefenen mensen.....
(Toen ik nog draaide met vinyl, had ik ook geen knopjes op mijn Technics SL1200MK2’s om de beats gelijk te trekken.
Dat was gevoel, gehoor en veel oefenen (dus)
 

Posted Mon 31 Dec 18 @ 9:31 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Exact Witberg. Je moet goed tot vier kunnen tellen en op het knopje kunnen drukken. Oh ja, de eerste beat moet dan ook de eerste tel van de maat zijn... Muzikaal gesproken dan. Als je op de tweede beat start gaat je verhaal echt niet kloppen.
 

Posted Wed 02 Jan 19 @ 9:15 pm
Natuurlijk ben je afhankelijk van de tracks en de timing .. maar blijf het raar vinden dat je de ene keer met de Sync knop de tracks gelijk krijgt maar andere keren totaal niet en moet je de beatmatch gebruiken. In oude versies (heb jarenlang 3.14 gebruikt) was de beatlock gewoon een echte beatlock (als de files natuurlijk van een goede kwaliteit zijn) en bleven de tracks in sync. Dat is helemaal verdwenen in de nieuwste versie. Jammer!
 

Posted Wed 20 Mar 19 @ 10:49 pm


(Old topics and forums are automatically closed)