Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: fout melding

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi ;
Ik heb een MK4 met serial nummer.
als ik virtual dj opstart geef de pc een melding dat hij de controller niet vindt.
maar op de controller zelf geeft aan dat hij verbinding heeft met de pc aan wat kan dat liggen ?
ik heb ondertussen virtual DJ 8 op de PC gezet maar daar kan ik de serilal nummer van mijnMK4 niet ingeven.

Nu is mijn vraag wat ik het best kan doen ?
 

Posted Sun 22 Jan 17 @ 1:19 pm
Beste

Volgens mij heeft het met de apparaat drivers te maken

Mogelijkheid 1
IS het toestel aangesloten via een usb KABEL ?
Haal dezen dan eens uit de PC en start dan windows op
Als windows gestart is steek dan de USB kabel weer terug
Normaal krijg je dan een melding van apparaat gevonden en gaat hij dat instaleren

Mogelijkheid 2
Ga eens naar het configuratiescherm En open Item apparaat beheer.
Zoek daar eens of u controller in windows geïnstalleerd is
Vind je hem ? Klik dan rechts en kies stuurprogramma bijwerken
Als hij de juiste drivers vindt instaleer ze dan en start windows opnieuw op
Ik hoop voor jouw dat het dan gelukt is

Mogelijkheid 3
Zoek een bij de fabrikant voor de juiste drivers van het toestel
Succes
DJ Musiclover
 

Posted Fri 17 Feb 17 @ 5:55 pm
Nog even een aanvulling:
Als je geen geregistreerd VDJ-8 gebruiker bent krijg je de Home-versie van de software. Deze ondersteunt de controller maximaal 10 minuten per sessie. Dat is om de software uit te proberen voordat je deze zou aanschaffen.
Er zijn nog 2 mogelijkheden van een defect: de USB-kabel kan beschadigd zijn. Probeer de controller eens aan te sluiten met een andere kabel (die van je printer of iets dergelijks)
Haalt geen van de oplossingen iets uit, dan kan het zijn dat de controller is gesneuveld. Je zou dit kunnen testen op je andere PC: sluit je de controller aan en Windows zegt dat de installatie plaats vindt, dan zal de controller in orde zijn.

Om ons de gelegenheid te geven naar de handleiding te zoeken is het handig de volgende keer het volledige merk en type van de controller te vermelden. Bijna elke fabrikant heeft inmiddels wel een MK4-versie van een controller uitgebracht.
 

Posted Sun 05 Mar 17 @ 4:03 pm


(Old topics and forums are automatically closed)