Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Laptop en audio

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hesselPRO InfinityMember since 2005
Ik ga voor dementerende mensen in het huis (waar ook mijn moeder zit), muziek (nostalgische liedjes e.d.) via de laptop laten horen. Ik ga hiervoor externe speakers aanschaffen die direct op de laptop aangesloten wordt, zo kan ik compact en prima voor de bewoners muziek laten horen zonder mijn apparatuur mee te hoeven nemen. Omdat niet alle muziek mij bekend is wil ik dit vooraf kunnen beluisteren, maar als de externe speakers op de minijack aansluiting aangesloten wordt heb ik hiervoor geen optie. Wie kan me uitleggen hoe ik dit kan confituren, of dat er speakers zijn die op de usb aangesloten kan worden, maar hoe stuur ik dit dan aan. Ik bezit een Macbook Pro. Graag jullie mogelijkheden.
 

Posted Sat 24 Dec 16 @ 9:05 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik denk dat niet zomaar kan.
Je laptop kent slecht 1 uitgang voor muziek (koptelefoon uitgang)
Ik adviseer je een externe (usb) geluidskaart aan te schaffen, eventueel met een kleine mixer, zodat je gewoon via je mixer kunt oorbeluisteren.
 

Posted Sun 25 Dec 16 @ 9:38 pm
Wat je wilt doen vereist geen gemaximaliseerde audioweergave. Je kunt er dus voor kiezen om mono te draaien. Dat geeft je de optie om met een splitter (stereo naar 2x mono) het geluid te splitsen naar een koptelefoonuitgang en een speakeruitgang. Die optie is al ingebouwd in VDJ in de audio-instellingen.
 

Posted Fri 06 Jan 17 @ 11:21 pm


(Old topics and forums are automatically closed)