Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Problemen na herinstallatie Windows

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Problemen sinds schone installatie Windows 10: VDJ (8) geeft errors en vindt nummers niet terug.
Ik gebruik steeds de iTunes bibliotheek in de browser. iTunes zelf werkt foutloos.
Het is mij bekend dat er problemen kunnen optreden met het rommelen aan de database maar ik kom er echt niet uit.
Hulp wordt gewaardeerd.
 

Posted Sat 29 Oct 16 @ 6:13 pm
Da's zoeken..... Heb ik niet meer voorbij zien komen sinds VDJ8 is gelanceerd....
Bij de herinstallatie is iTunes (of in ieder geval de bibliotheek) op een andere plek terecht gekomen dan VDJ verwacht. Je moet VDJ dus vertellen waar de bibliotheek terecht is gekomen. Wat ik alleen niet kan achterhalen (ik heb geen Home-versie) is of deze oplossing voor jou werkt. Gewoon proberen, lijkt me.

De database-file heet iTunes Music Library.xml. Die zal je eerst op moeten zoeken. Kan met de zoekopdracht in Windows 10. Als je die hebt, noteer dan waar hij staat (bijvoorbeeld C:\Users\Shared\iTunes\iTunes Music Library.xml).
Op en nu VDJ en ga naar instellingen of Settings. Kies dan Opties. Het volgende scherm opent:



Kies bovenaan bij "Zoek" voor "Alle Instellingen" met het drop-downmenu. Scroll dan naar beneden, naar het menu "Browser". In het plaatje is de geel gemarkeerde regel degene waar je naar zoekt. Vul daar de lokatie in waar het XML-bestand staat. Bevestig met Enter en herstart VDJ. Als het goed is vindt hij nu wel wat je zoekt.
 

Posted Sun 06 Nov 16 @ 12:15 pm
Bedankt voor de feedback ;)
De locatie van de bibliotheek in de VDJ browser komt overeen met de juiste locatie op de computer.
Daar ligt dus volgens mij het probleem niet.
 

Posted Wed 09 Nov 16 @ 7:30 pm
 

Posted Mon 14 Nov 16 @ 5:34 pm
Bibliotheek delen stond al aangevinkt in iTunes maar mijn oog viel op de locatie van de map iTunes Media.
Ik heb deze gewijzigd van iTunes Media rechtstreeks naar iTunes Music. Het probleem lijkt zowaar opgelost!
 

Posted Wed 16 Nov 16 @ 8:05 pm
Handig om te weten. Dank voor de terugkoppeling!
 

Posted Thu 17 Nov 16 @ 4:58 pm


(Old topics and forums are automatically closed)