Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Decks VirtualDJ8 en Pioneer DDJ-SX2 niet zelfde

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ro1andPRO InfinityMember since 2011
Onlangs heb ik een prachtige nieuwe mixer gekocht, de Pioneer DDJ-SX2. Eerder had ik mijn VirtualDJ7 al geupload naar VirtualDJ8.
Mijn VirtualDJ8 programma zorgt echter dat op mijn Pioneer mixer fader 3 voor mijn linker draaitafel is en fader 1 voor mijn rechter draaitafel.
Zowel audio als video, waar ik alleen maar mee werk, krijg ik ook alleen maar op deze fader-uitgangen.
Echter, ik wil ook mijn microfoons en cd-spelers gebruiken. Dan komt het probleem dat ik schakelaartjes om moet zetten waardoor de linkerspeler (op de mixer dus fader 3) niet werkt omdat bijvoorbeeld de microfoon is ingeschakeld.
Ik wil dus dat mijn linker speler ook op fader 1 komt van mijn mixer (en ook de video). Op fader 2 moet dus met video mijn rechter speler komen.

Ik heb heel veel geprobeerd en was zelfs bijna geneigd om naar Serato over te stappen maar ik vind VirtualDJ mijn ding.

Hoe krijg ik het bovenstaande wel synchroon? De indeling van het beeldscherm van Virtual DJ8 met een linker en rechter speler synchroon met de Pioneer DDJ-SX2.

Weet U de oplossing?

Dank alvast. Groet Roland
 

Posted Mon 24 Oct 16 @ 10:42 am
ro1andPRO InfinityMember since 2011
Wie kan mij helpen met het hier bovenstaande probleem?
 

Posted Tue 25 Oct 16 @ 6:16 pm
Roland,

je EHBO(ngemakken) is de Wiki. Als je rechts boven je muis op Support/Help houdt komen er een paar opties tevoorschijn. Klik op de Wiki en zoek naar Supported Controllers. In de lijst is een flinke sectie met Pioneer. Bij de SX2 is nog geen beschrijving geplaatst, maar als je op de SX klikt, verschijnt deze pagina:
https://www.virtualdj.com/wiki/PIONEER%20%20DDJ-SX.html

Rechts staan een aantal opties en 1 daarvan is de How To Setup?-handleiding. Dat is deze: http://www.virtualdj.com/documents/Pioneer%20DDJ-SX%20VirtualDJ%20Operation%20Guide.pdf

Hierin staat omschreven hoe je de SX moet instellen, maar technisch wijkt deze niet zoveel af van de SX2. Als je in Opties zit in VDJ, controleer dan even of (in de tab Controllers) de SX2 staat geselecteerd boven in dit scherm.
Verder zou ik zeker de handleiding van de SX2 eens goed doornemen omdat daar meestal ook in staat beschreven hoe het apparaat ingesteld moet worden.
Verder kan je skin roet in het eten gooien door bv als een 2-decks skin ingesteld te zijn met een toewijzing op fader 1 en 2.
In het uiterste geval kun je met KeyLearn in de Controller-sectie de faders aan functies koppelen. Ik vermoed echter dat met de eerdere beschrijvingen je probleem over is.
 

Posted Wed 26 Oct 16 @ 4:18 pm
ro1andPRO InfinityMember since 2011
Dankjewel, ik ga het direct uitzoeken.
 

Posted Thu 27 Oct 16 @ 12:38 pm
hello, ik heb dit prbleem soms ook , maar kan dit dan direct veranderen in de opstelling van sx-é, ik speel namelijk op de 3 en de 4 met een numark ndx500 en die moet ik ook soms herzetten, ook soms tijdens het spelen kan het voorvalllen dat ineens een van de numarks zich zelf herzet naar de 2 en heb nog altijd niet verstaan hoe dat komt, in het begin versta je er moeilijk uit ,maar na een tij d heb je het door , duurt wel altijd bijna een minuut om te herzetten
 

Posted Thu 10 Nov 16 @ 2:46 am
Kan het bij jou zo zijn dat je (per ongeluk) op de Eject-knop hebt gedrukt? Als de spelers de volgende keer weer "van plek wisselen", probeer dan nogmaals op de Eject-knop te drukken. Staan ze dan weer goed, dan is dat je oorzaak.
 

Posted Thu 10 Nov 16 @ 11:37 pm


(Old topics and forums are automatically closed)