Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: virtual dj 8

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

FavugroPRO InfinityMember since 2015
Hoi ...
Wie heeft voor mij het antwoord. Ik ben al lang aan het zoeken krijg het niet gevonden.
Ik heb een map gemaakt waar al mijn muziek in staat. (hier komen steeds nieuwe nummers in en nummers die ik in deze map in een andere map verplaats.
Ik krijg veel foutmeldingen van mp3's die ik in een player wil stoppen. Hij blijft deze op een of andere manier onthouden, ook als ik de map reeds verwijderd heb.
Hoe kan ik dit oplossen. Van alles geprobeerd in batch maar nog steeds dezelfde foutmeldingen.
Hoe doe ik dan goed synchroniseren?? Help !! Vriendelijk bedankt voor hulp. Ron

 

Posted Thu 13 Oct 16 @ 6:16 pm
Dit blijft blijkbaar iets waar veel gebruikers tegenaan lopen.
VDJ heeft een eigen database. In die database (zie het als een grote playlist) wordt bijgehouden waar nummers staan met de bijbehorende informatie. Waar veel gebruikers de mist in gaan is dat ze in Windows (dus niet in VDJ) nummers gaan verplaatsen, harde schijven opnieuw gaan inrichten en MP3-tags aanpassen met een externe speler (WinAmp, Media Player, enz.) Het probleem is dat als VDJ daarna wordt gestart, VDJ in zijn database de oude locatie en gegevens heeft staan. Als je dus in de zoekbalk van VDJ een nummer zoekt of je zo'n nummer uit de browser haalt en dat resultaat in wilt laden, dat nummer niet meer op die plek blijkt te staan. Gevolg: Error.....

Om het probleem te voorkomen: alles acties, zoals verplaatsen van de nummers, kun je ook doen vanuit de browser in VDJ. (Onderste deel, linker zijde) Als je vanuit de browser werkt, worden wijzigingen meteen meegenomen in de database en blijft VDJ ze vinden.
Je huidige problemen oplossen: Ik zou voor de grove optie gaan en je oude database weggooien. Die staat in de root van je harde schijf en heet "Virtual DJ Local Database". Draai daarna een nieuwe database in elkaar door VDJ op te starten en met je rechter muisknop te klikken op de drive-letter van de schijf waar je muziek op staat. Dat doe je in de brwoser. Kies dan voor "Batch" en dan voor "Add to search Database". Er wordt dan een nieuwe database opgebouwd met de juiste gegevens. Je kunt, om de laadtijden van nummers te versnellen, daarna via dezelfde route kiezen voor "Analyseren van BPM etc". Dan doet hij dat niet meer elke keer ddat je een nieuw nummer laadt.
 

Posted Fri 14 Oct 16 @ 9:18 pm
FavugroPRO InfinityMember since 2015
Hoi,
Dank je wel voor het antwoord. Ik ga proberen te doen wat je verteld hebt. Ik hoop dat het lukt.
Met vriendelijke groet
Ron
 

Posted Fri 21 Oct 16 @ 2:10 pm
FavugroPRO InfinityMember since 2015
Hoi
Nog een vraagje,

Als ik bovenstaande met virtual dj dit thuis op de computer doe en met total commander mijn muziekmap synchroniseer, neemt hij dan alles mee over??
Ik heb namelijk thuis op de computer virtual dj en op mijn laptop.

Groet Ron
 

Posted Fri 21 Oct 16 @ 2:15 pm


(Old topics and forums are automatically closed)