Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: 2x Denon-S700 en 1x Denon-X120

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

bzpowerHome userMember since 2010
Hallo allemaal

Ik was van plan om het setje van mijn vader over te nemen. Momenteel ben ik aan het sparen voor een pioneer dj controller maar goed, dat kost nu eenmaal geld en tijd voordat je dat voor elkaar hebt;)

De Denon S-700 & X-120 is een wat oud model volgens mij, waar alleen met cd's kan worden gedraaid.
Ik zit daarom met een vraag: is er een mogelijkheid om in combinatie met de 2x S-700 en de mixer X-120, en via bijv. virtual dj te draaien met behulp van een aantal kabels?
Zou dit kunnen of is dit toch een té oud model dat hier echt alleen maar cd's in kunnen?

Graag zie ik jullie reacties en/of tips.

Vriendelijke groet,
 

Posted Thu 21 Jul 16 @ 9:39 pm
Hoi,

welkom in de wondere wereld van VDJ. Ook voor deze combinatie is een mogelijkheid om met VDJ te werken, al zijn de mogelijkheden beperkter en heb je meer nodig om dit werkend te krijgen.
Laat ik beginnen met op te merken dat ik vind dat je in dit geval beter je geld in je zak kunt houden, omdat je dan meteen dichter bij je Pioneer bent. Daarmee kun je waarschijnlijk meteen volledig gebruik maken van de mogelijkheden die VDJ je biedt.
De enige optie die je met deze Denon-set hebt is gebruik te maken van TimeCode. Je stopt in elke speler een CD met een TimeCode-signaal. Virtual DJ herkent het starten en stoppen van deze CD's en zal ook zo reageren. Ook het cue-en en pitchen van je CD's wordt ondersteund. Om met deze set te werken heb je echter nog wel een goede ASIO-compatible geluidskaart nodig met ten minste 4 ingangen (2x stereo). Hierop sluit je de uitgangen aan van de 2 spelers. Het signaal wordt door de geluidskaart je PC ingestuurd en VDJ kan ermee aan de slag. Daarnaast heb je ook een VDJ-licentie nodig omdat de gratis versie (de Home-versie) niet met externe apparatuur overweg kan. Nu wil je deze licentie waarschijnlijk ook als je je Pioneer hebt gekocht, dus dan ben je daar ook meteen klaar voor. Let wel: Om te voorkomen dat je nogmaals een Controler-licentie moet kopen kun je in dit geval het beste voor de Infinity-licentie gaan. Je bent dan meteen klaar voor de rest van je carriere omdat deze versie vrijwel alle beschikbare controllers ondersteunt of gaat ondersteunen.
Voor meer informatie over de licenties, zie http://www.virtualdj.com/buy/index.html
 

Posted Sat 23 Jul 16 @ 3:04 pm
bzpowerHome userMember since 2010
Hoi,

Super bedankt voor je duidelijke uitleg!
Ik ga ermee aan de slag.

 

Posted Sun 24 Jul 16 @ 3:06 pm


(Old topics and forums are automatically closed)