Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: ÇDJ2000NXS2 koppelen aan VDJ8

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo,
Kan iemand mij helpen met mijn CDJ2000NXS2 ??
heb nu VDJ8 op de laptop gezet.. uiteraard origineel...
Maar kan VDJ nog niet bedienen met mijn CDJ2000NXS2 set..
iemand die mij dit kan uitleggen wat ik misschien mis of verkeerd doe ??
Asio Drivers zitten erop.

Hiervoor had ik CDJ900.. dit werkte prima...

Alvast bedankt!
 

Posted Mon 04 Jul 16 @ 7:28 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
De nexus 2 is pas ondersteund vanaf vdj 8.2
 

Posted Tue 05 Jul 16 @ 4:12 am
Adion wrote :
De nexus 2 is pas ondersteund vanaf vdj 8.2


Bedankt voor je berichtje!
Versie 8.2 die moet nog komen dan of is deze al verkrijgbaar?
 

Posted Tue 05 Jul 16 @ 6:10 am
 

Posted Tue 05 Jul 16 @ 7:10 am
Zojuist update gehad naar 8.2!!! Kan het nu besturen vanaf de pioneer... maar hoe krijg elke cd speler op eigen kanaal 1 en 2... hoe moeten de instellingen staan???
 

Posted Tue 05 Jul 16 @ 6:05 pm
Voor mekaar!! het werkt!! Super blij!!
 

Posted Tue 05 Jul 16 @ 6:48 pm
wat heb je gedaan om werkend te krijgen?

En wat ik niet helemaal begrijp: waarom zou je het hoogst haalbare op mediaspeler gebied (volgens de 'norm' dan) als controller voor software willen gebruiken? Is dat niet een wel erg dure grap en nogal een overkill?

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je een bepaalde basis aan apparatuur hebt staan waar iedereen mee kan werken en dat je persoonlijk liever met VDJ werkt. Maar om CDJ's te kopen om software aan te sturen lijkt mij wat overdreven. Ben dus benieuwd naar je beweegreden om dit zo te gebruiken?
 

Posted Thu 07 Jul 16 @ 5:42 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
CDJ's zijn zeer vaak al aanwezig. Ben je dus een DJ die regelmatig in clubs speelt is het handig dat je zelden zelf een controller mee moet nemen, enkel een paar usb kabels.
Ook als je zelf feestjes organiseerd kan ik me voorstellen dat het nuttig is, zodat ook andere dj's met andere programma's (of usb stick, of zelfs cd's) gewoon dezelfde apparatuur kunnen gebruiken.
 

Posted Thu 07 Jul 16 @ 12:21 pm
idd, het maakt niet uit of je met vdj, cd's of usb draait, het werkt allemaal op dezelfde manier. De knoppen staan steeds hetzelfde.
Knap aan VDJ is ook dat je makkelijk kan switchen tussen VDJ en CD. Links draai je met VDJ, op een knopje drukken en rechts kan je een nummer van een cd inmixen.
Is ook jarenlange gewoonte. Heb eens met een SX gedraaid, en op één of andere manier leken me al die knopjes te klein en te kort op elkaar te staan... of ik the lomp. Bij beatmatchen raakte ik bv af en toe de pitch-slider. Maar hé.. vroeger waren de maxi's nog groter ;-)
Standaard is een CDJ en een SL1200 overal aanwezig, maakt het super makkelijk.
 

Posted Thu 07 Jul 16 @ 1:53 pm
dat is inderdaad wel een slimme toepassing, overigens ook wel goed dat de hardware van Pioneer zo eenvoudig kan switchen tussen HID en eigen media. Dan heb je een heel flexibele set. De Denon DN-S1200 spelers kunnen dit niet, dan moet het apparaat opnieuw opgestart worden om tussen MIDI en USB/CD te kunnen switchen. Dat is wel apparatuur van heel wat jaren terug natuurlijk, waarbij het al bijzonder was dat je überhaupt deze keuze kon maken.

Als je alleen maar met software zou draaien dan kunnen die XDJ spelers van Pioneer ook voldoende zijn natuurlijk, en die kan ook nog standalone vanaf USB spelen volgens mij.
 

Posted Wed 13 Jul 16 @ 12:27 pm


(Old topics and forums are automatically closed)