Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vreemd geluid in koptelefoon

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste medegebruikers van VirtualDJ,

Zowel met mijn oude externe geluidskaart als met de Mixtour hoor ik in mijn koptelefoon vreemde geluiden, alsof de harde geluiden / beats achterstevoren oid zijn. vaak ook nog even een soort echo / raar effect aan t eind van een nummer. Dit is gelukkig alleen in de koptelefoon (op EEN keer na... toen ook over de boxen!)... Ik heb lang gezocht maar weet het wellicht niet te benoemen in het engels. Het is iig erg irritant, het maakt een nummer rommelig als ik voorluister. Enig idee wat voor instelling dit kan verhelpen?

Marco
 

Posted Sat 02 Jul 16 @ 1:12 pm
Hoi, Marco,

Vreemd probleem. Ik ben hem nog niet eerder tegengekomen.
Even door denkend: Kan het zijn dat je probeert met een hogere samplefrequentie te werken dan je geluidskaart aan kan? (Dus 96 kHz ingesteld terwijl je kaart maar 48 kHz aan kan)
Een andere reden kan zijn dan je geluid terug gestuurd wordt naar je geluidskaart zodat je in je koptelefoon het resultaat van die loop hoort. Dat zou dan een insteling kunnen zijn. Kun je een screendump plaatsen van je huidige audio-instellingen?
 

Posted Sun 03 Jul 16 @ 4:52 pm


wat het meeste opvalt is dat je aan het eind van een tune nog es een halve seconde (heel hard) van t eind hoort.
Sowieso is alles heel hard. de cue volume werkt eventje en gaat dan weer op volle sterkte (op de mixtour)

Misschien ook belangrijk: de computer is uit 2012. (zie foto) ik 'durf' niet de nieuwste OS er op te zetten (raad je dat wel aan?) Dus 10.9.5 nu

Dank voor je aandacht.
 

Posted Thu 07 Jul 16 @ 10:29 am
madamerisquee wrote :


Beste Martin,
wat het meeste opvalt is dat je aan het eind van een tune nog es een halve seconde (heel hard) van t eind hoort. (op zich is dat niet zo erg, maar geeft misschien iets aan?)
Sowieso is alles heel hard. de cue volume werkt eventjes en gaat dan weer op volle sterkte (op de mixtour).

Dank voor je aandacht.

 

Posted Thu 07 Jul 16 @ 10:31 am
Hoi, Marco,

ik ga er ff mee puzzelen, eens kijken of ik je probleem kan reproduceren. Je hoort nog van me.
 

Posted Thu 07 Jul 16 @ 4:01 pm


(Old topics and forums are automatically closed)