Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Welke asio driver

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik draai in combinatie met een denon mc6000mk2, en heb destijds denondj asiodriver 2,2 geinstalleerd welke ik nu nog steeds gebruik/ werkt prima.
Wanneer ik echter nu kijk op de site van denon (en ook bij vdj) om vdj in combinatie met de denonmk2 te gebruiken wordt er verwezen naar een oudere asio driver 1. ... waarom zou dit zijn?
 

Posted Sun 05 Jun 16 @ 11:41 am
Grappig...
Ik heb de eerste MC6000 en werk ook al een tijd met de 2.22-driver. Nu eens gekeken wat Denon aanbiedt. Ik heb, vanaf de supportpage, de driver gevonden, maar die noemen ze ook vrolijk V1.01, al zeggen ze wel dat het de 2015-driver is. 2.22 is, m.i. zelfs al voor 2015 uitgebracht.
Ik heb de ASIO-driver voor jouw MKII ook opgehaald, maar daar staat zelfs geen versienummer bij. Die zie ik waarschijnlijk pas als ik hem installeer, maar dat zou niet handig zijn....
Was het niet zo dat de 2.22-driver niet eens van de officiele supportsite van Denon af kwam? Dan zou het te verklaren zijn.
 

Posted Mon 06 Jun 16 @ 12:39 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Voor zover ik weet werkt de MC6000 overigens prima met WASAPI, dus ASIO drivers zijn niet noodzakelijk.
 

Posted Mon 06 Jun 16 @ 1:07 pm
blijft een vreemd verhalen heren?
 

Posted Tue 07 Jun 16 @ 3:06 pm
't Is maar hoe je het bekijkt. Ik hoef er niet mee te experimenteren. De 2.22-driver werkt prima en "don't fix it if it ain't broken" maakt dat ik niet ga uitproberen of een andere driver werkt. De MC6000 had, na de introductie, redelijk wat problemen met de ASIO-driver en veel gebruikers zijn bij de WASAPI-drivers blijven hangen. Met de nieuwe soundengine van VDJ lijkt inderdaad veel vooruitgang gemaakt, maar ik heb daarna, eerlijk gezegd, nog niet eens geprobeerd hoe de WASAPI-drivers het nu doen ten opzichte van ASIO... ;)
Hoe dan ook: Ed, als het werkt zou ik de versienummers laten voor wat ze zijn. Daar kun je altijd nog mee gaan spelen als je ooit problemen mocht krijgen.
 

Posted Sat 11 Jun 16 @ 6:37 pm


(Old topics and forums are automatically closed)