Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: krakend geluid van jogwheel over speakers

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste ervaren virtual dj 8 gebruikers,

Als ik een track a speel over de speakers en track b via de koptelefoon wil voorbereiden dan hoor ik een krakend en storend geluid over de speakers als ik de jogwheel van track b snel ronddraai. Dit mag natuurlijk niet tijdens een gig. Als ik langzaam draai dan stoort het niet.

wie weet de oplossing?????
 

Posted Sat 14 May 16 @ 4:03 pm
Windows 7
 

Posted Sat 14 May 16 @ 6:22 pm
Heb ik......
 

Posted Sat 14 May 16 @ 11:13 pm
Je gaat toch wat meer info moeten geven. Welke versie van VDJ8 heb je. Is dit een recente versie, of een oudere?
Welke controller, zijn daar je drivers up-to-date? Is je pc in orde, en snel genoeg voor VDJ? Geef eens je ram en processor door. Gaat de cpu-belasting niet in het rood als je snel draait?
Eerlijk... en sorry als ik mis ben... maar ik vermoed dat je wat aan het aanmodderen bent met een 'aangepaste' versie.
 

Posted Sun 15 May 16 @ 7:55 am
Ik gebruik momenteel de laatste gratis versie van virtual dj 8. Laptop is snel genoeg. Skin V8 fruit.

Het kraken komt volgens jou door een te trage processor? Niet door een bepaalde instelling?
 

Posted Sun 15 May 16 @ 9:34 am
Peter,

waarschijnlijk is je latency wat krapper gezet dan je systeem aan kan. Die instelling kun je niet in VDJ aanpassen.
Als je de ASIO-drivers van Reloop hebt geïnstalleerd, dan kun je in de settings van de ASIO-driver je buffergrootte aanpassen. Een grotere buffer betekent wel wat meer vertraging, dus dat is stapje voor stapje je buffer vergroten totdat het gekraak weg is.
Gebruik je de WDM-drivers (standaard Windows drivers) dan kun je de buffergrootte aanpassen in de audiosettings van Windows.
 

Posted Sun 15 May 16 @ 9:37 am


(Old topics and forums are automatically closed)