Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: copy mapping mogelijk

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Op mijn main_pc heb ik naast VDJ7 ook VDJ8 naar tevredenheid draaien met alle instellingen/mapping etc etc voor elkaar.
Ik ben nu van plan om op korte termijn op mijn laptop naast VDJ7 ook VDJ8 te zetten.
Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om na installatie VDJ8 een copy van deze instellingen/mapping (pc) etc etc in een keer over te zetten naar VDJ8 op mijn laptop ?

 

Posted Sat 12 Sep 15 @ 11:55 am
Hoi,

De instellingen niet, voor zover ik kan achterhalen, maar de mappers wel. Da's simpeler dan verwacht: in de map Mijn Documenten/Virtual DJ staan de mappen met de extra's van VDJ. Je (aangepaste) mappings staan in de map "Mappers". De inhoud daarvan kan je kopiƫren naar de map met dezelfde naam op je laptop.
Voor de instellingen zou ik de laptop naast je scherm van je PC zetten en ze allemaal even nalopen.
 

Posted Tue 15 Sep 15 @ 2:10 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
De instellingen worden opgeslagen in Documents\VirtualDJ\settings.xml en die kan je dus ook kopieren van je desktop naar je laptop.
 

Posted Thu 17 Sep 15 @ 11:11 am
Heb het al eens aangehaald op het Engelstalige forum: als je zou kunnen kiezen in instellingen waar de settings.xml en de mappers staan, kan je deze verplaatsen naar je dropbox/Onedrive/Icloud map. Zo kan je dit ook doen op een tweede computer, zodat deze automatisch worden gesynchroniseerd.

Ik doe dit al jaren met Lightroom: mijn database is zo compleet gelijk tussen mijn Windows-pc en mijn MBP

Bijkomend heb je altijd een backup van deze mappen op dropbox/Icloud/Onedrive
 

Posted Thu 17 Sep 15 @ 12:43 pm
Bedankt mannen,
Dit weekend installatie van VDJ8 op mijn laptop uitgevoerd zonder problemen, vervolgens de gegevens uit mappers en settings.xml overgezet.
En draaien maar werkt top !!! Alle instellingen, effecten knoppen van mijn RMX , alles 1 op 1 met mijn main pc.

 

Posted Mon 28 Sep 15 @ 8:04 pm
Leuk om te horen! Nu heb je meteen ook een kopie van je settings/mappers op een andere computer.
Als dit nu nog via dropbox zou kunnen ***hint***hint***hint***@Adion****
 

Posted Tue 29 Sep 15 @ 9:46 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
In Windows kan het settings-pad aangepast worden met RegEdit:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\VirtualDJ\HomeFolder
 

Posted Tue 29 Sep 15 @ 2:28 pm
mmm... heb spijtig genoeg een MBP.
 

Posted Tue 29 Sep 15 @ 2:31 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Soft links of symbolic links zouden op mac kunnen werken.
(Zelf geen ervaring mee, maar ik vermoed dat er wel wat info over te vinden is in combinatie met dropbox ook)
 

Posted Tue 29 Sep 15 @ 3:17 pm
sorry, gisteren een avondje geprobeerd, maar krijg het niet werkend.
Zal het veranderen van het pad en het krijgen van grotere albumcovers in de tageditor eens in het whishes-forum zetten.
 

Posted Wed 30 Sep 15 @ 6:40 am


(Old topics and forums are automatically closed)