Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Apple Music icm Virtual DJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

zindagPRO InfinityMember since 2012
Per 30-6 a.s. gaat de nieuwe Apple Music stream live. Dezew ordt volgens mij geintegreerd in de Itunes bibliotheek.
Is het ook mogelijk om nummers van Apple Music af te spelen en te mixen in Virtual DJ? (Bij spotify kan dit nl. niet).

Weet iemand hier het antwoord op?
Thanks!
 

Posted Thu 25 Jun 15 @ 2:17 am
Goei vraag... zou mij kunnen overhalen naar Apple Music.
Misschien dat ik jouw vraag eens herhaal in het Engelstalig forum.
 

Posted Thu 25 Jun 15 @ 6:07 am
Antwoord aangepast.....
AMS is streaming. Dat betekent dat je de muziek afspeelt direct van internet. Dat is handig voor thuis, maar in een live omgeving zeker niet aan te raden. Voor zover ik nu kan nagaan is er geen mogelijkheid de muziek te cachen zoals je met Content Unlimited doet. Daarnaast lijkt er geen toestemming te zijn voor gebruik van AMS in een professionele omgeving, alleen voor thuisgebruik dus. (Net als Spotify)
 

Posted Thu 25 Jun 15 @ 7:36 am
Het professioneel gebruik, daar hoop ik zelfs al niet meer op. Maar dat hoeft ook niet. Ik koop altijd wat ik speel, meestal op vinyl, of de cd, en heel soms via Itunes.
Maar ik heb nu Spotify. En dat is leuk om thuis nieuwe releases te zoeken, je kan daar kijken in anderen hun afspeellijst, echt leuk!
Als ik dan deze nieuwigheden eens kan testen in een set in VDJ, dat zou nog leuker zijn. Soms zie je zoveel remixen, en dan koop je toch weer één die niet past.
Heb ondertussen de vraag gesteld in het Engelstalig forum, beginnen ze natuurlijk weer over licenties ;-)
Denk eigenlijk dat de kans dat het kan groot is. Spotify kan je ook lokaal bewaren, en er komt een 'deep integration' met Itunes en OS X..
Laat ons hopen...
 

Posted Thu 25 Jun 15 @ 7:59 am
Lees net je aangepast antwoord... Zo is het moeilijk reageren ;-)
Ik heb het dus echt niet over licenties. Daar wil ik het echt niet over hebben, want daar lees je de grootste onzin over op dit forum. Licenties zijn in elk land al bijna anders, hoe kan je dan reageren op een internationaal forum. Ik denk dat hier nog niet veel dj's in pakweg Zweden gaan spelen zijn.. Ook wat je koopt op Itunes mag je enkel professioneel afspelen op de originele PC waar je de muziek op download, je mag die ook zomaar kopiëren naar een tweede PC die je gebruikt om te draaien, of een derde kopie op een harde schijf als backup. Dat je Spotify/AMS enkel thuis mag gebruiken, wil nog niet zeggen dat dit thuis niet mag via VDJ. Er bestaan mixprogramma's met Spotify-integration.
Ik zou niet graag iedereen een eurocent geven die VDJ gebruikt met illegaal verkregen mp3's ;-)
 

Posted Thu 25 Jun 15 @ 8:14 am
En ik vind nu je post in het General Forum :D
Ik heb het ook niet over licenties. Ik meld alleen wat mag en niet mag. Als AMS geen toestemming geeft om het professioneel te gebruiken, zal VDJ het niet integreren. Uiteindelijk is het de gebruiker die het verstand zou moeten hebben om niet met illegaal verkregen muziek te werken, maar VDJ krijgt een pak slaag als ze wel AMS integreren terwijl het niet voor professioneel gebruik mag worden toegepast. Idem voor Spotify (iets met "de gelegenheid geven misbruik te kunnen maken"). Het probleem is dus eigenlijk op gebruikersniveau, maar wordt uiteindelijk verlegd naar de fabrikant / leverancier. Het is makkelijker 1 partij aan te pakken dan miljoenen.......
 

Posted Thu 25 Jun 15 @ 1:19 pm
Kan ik inkomen. Maar waarom heeft djay pro dan wel een spotify-integration? Gebruik dit programma meer en meer, juist hierdoor. Want voor de rest staat het niet op het niveau van VDJ. Eigenlijk gebruik ik VDJ ook alleen maar om wat te testen. Draai er nooit live mee.
Je kan wel alleen Spotify online streamen, maar voldoende om wat uit te testen.
 

Posted Thu 25 Jun 15 @ 3:30 pm
Poeh.... Dat zou je op het forum van DJay Pro moeten vragen. Waarschijnlijk (en dat is een blinde gok) omdat DJay niet voor de profi markt bedoeld is, maar voor de thuisgebruiker die ook iets leuks op zijn telefoon/tablet wil.
 

Posted Fri 26 Jun 15 @ 2:41 pm


(Old topics and forums are automatically closed)