Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vreemd startpunt met laden in deck

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik weet niet waarom, maar sommige tracks hebben een bijzonder eigenaardig cue punt, óók wanneer ik geen Smart Play/Cue aan heb staan. Zie schermprint voor beide decks met dezelfde track die op 23,1 sec startklaar staat. Maar waarom? Dit is met het inladen via een controller niet handig, enige manier om terug naar het begin te gaan is via een muisklik op de stop knop.

http://www.djdimi.nl/images/vdj.png
 

Posted Mon 06 Apr 15 @ 2:08 pm
Of je hebt een cue-point geplaatst in dat nummer (waardoor hij dat kiest als startpunt) of je hebt, in opties, een verkeerde instelling voor AutoCue.
Om dat te controleren:

- open Setup
- Kies Opties
- Kies Audio
- Zet het vinkje aan bij "Toon geavanceerde opties".
- Tik in het zoekveld "AutoCue" (uiteraarde zonder de haakjes)
- Zet deze optie op Skip Silence. Staat dit al zo ingesteld, dan zijn het de cue-points in het nummer.
 

Posted Mon 06 Apr 15 @ 3:21 pm
Hallo Martin,

bedankt voor je snelle antwoord. Ik had inderdaad de optie voor autocue in de instellingen gewijzigd naar first beat, oeps....

Ik ga weer even verder rommelen, VDJ bevalt me steeds beter! Ook de mogelijkheid voor 'content unlimited' is super!
 

Posted Tue 07 Apr 15 @ 12:31 am
Zo, ik ben weer een maandje terug :)

Andere vraag die ik zo snel niet beantwoord zag: als ik een track naar de eerste beat cuw, staat soms de balk bovenin met beatcounts/sunc al op 2, terwijl het echt pas de eerste beat is.

Hoe kan ik dit eenvoudig aanpassen?
 

Posted Thu 17 Sep 15 @ 7:34 pm
Gevonden: op de eerste beat cue-en en dan de tap knop naast de beat counter klikken!

Ik gebruik 2 decks maar hoe krijg ik voor elkaar dat wanneer ik een nieuwe track inlaadt dat deze niet op 'master' deck blijft staan? Ik ben geen top beatmixer en dan heb je ook nog wat last van latency dus ik gebruik best wel de sync knop. En dat werkt niet als ik niet merk dat het deck wat ik net geladen heb en wil inmixen nog master is. Lastig. Van mij mag een 2 deck config altijd wel beide decks kunnen syncen...
 

Posted Thu 17 Sep 15 @ 8:49 pm
sorry....... :( Na herstart functioneert dat ook 'gewoon', misschien heb ik per ongeluk tussentijds een 4 deck layout geprobeerd gehad en blijft dan de noodzaak van een master deck bij 2 deck ook noodzakelijk.
 

Posted Thu 17 Sep 15 @ 9:00 pm


(Old topics and forums are automatically closed)