Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Standaard skin zonder mixpaneel

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo allen,

ik ben erg onder de indruk van VDJ, ik heb al een tijdje zitten testen en spelen icm 2 Denon DN-S1200 spelers. Ik moet zeggen dat Atomix (in tegenstelling tot Traktor) erg zijn best gedaan heeft om deze spelertjes werkend te krijgen. Goede ondersteuning van bijna alle functies, out-of-the-box, top!

Ik zou VDJ met externe mixer gaan gebruiken, ik vind het daarom mooier om een skin te gebruiken zonder dat ik in feite onnodig (en mogelijk dan per ongeluk wat uit/aan/anders zet) met het mixpaneel zit.

In de opties heb ik onder Skins: !mastermixer, audiomixer, !videomixer, !scratchmixer, browser al geprobeerd wat weg te laten, zonder succes.

Wie kan me helpen?

BVD!
 

Posted Sun 05 Apr 15 @ 3:35 pm
Lukt niet vanuit opties. Je zal een eigen skin moeten bouwen waarin je het mixer-deel weg laat.
Overigens zijn er, als je geregistreerd gebruiker bent van de Infinity-versie, skins te downloaden waar eht mixerdeel al uit is gelaten.
 

Posted Mon 06 Apr 15 @ 3:14 pm
 

Posted Tue 07 Apr 15 @ 12:53 am
Ja. Daarbij moet gezegd worden dat als je een abo neemt, de skin binnen haalt en daarna het abonnement weer opzegt, je de skin ook niet meer kunt gebruiken.
 

Posted Tue 07 Apr 15 @ 8:25 am
Ik gebruik de skin controller by DennYo.
Als je het middengedeelte op custom zet, heb je ook geen mixer enz...
Zeer knappe skin, zelfs op mijn 13 inch scherm.
 

Posted Tue 07 Apr 15 @ 2:13 pm
Bedankt voor de tip!
 

Posted Wed 08 Apr 15 @ 12:02 am
Ik heb de DenyYo skin getest, voldoet prima!

Nu zit er een button op de "Browser" heet, dan heb je een perfect groot zoekscherm. Ik heb bij de controllers de mapping van het toetsenbord gedisabled. Nu wil ik zelf een mapping maken , een paar enkele knoppen voor een simpele functie.

Het is mij nu niet duidelijk hoe ik bv de esc knop kan laten schakelen tussen de browser functies. Ik krijg wel de learn modus de esc knop in beeld, maar dan kan ik een keus maken uit voorgedefineerde functies. Maar mij lukt het niet om daar die genoemde switch via de knop browser te maken. Ik wil nl het liefst zo weinig mogelijk met de muis werken.

Iemand een idee??
 

Posted Fri 15 May 15 @ 3:32 am
Als je je muisaanwijzer op de knop zet en even laat staan, zie je precies welk script er wordt uitgevoerd als je op de knop klikt. Datzelfde script kun je aan een knop koppelen. Verschijnt het script niet, dan dien je in Opties de helptekst aan te zetten. Nu even geen VDJ bij de hand, dus als je dit niet kunt vinden, ff roepen, geef ik je vanavond antwoord.

Ik zou overigens een andere knop gebruiken dan de Escape-knop. Deze wordt meestal gebruikt als "mechanische exit" en de gewoonte die je aanleert in VDJ kan je in een ander pakket lelijk verrassen. Controleer trouwens ook eens of er niet al een knop is aangemaakt voor een Browser_toggle.
 

Posted Fri 15 May 15 @ 8:41 am
bedankt!

Het werkt inderdaad door de muis er even stil boven te houden. In dit geval het commando cycle '@$browser' 2

De esc knop zit in de factory default mapping aan de functie loop gekoppeld, ik vind wel handig, lekker bovenin de hoek :)

Nog een andere vraag: ik wil de mapping van mijn DN-S1200 een functie pitch reset geven. Bij de commando's (muis overheen en keyboard mapping) staat hier als commando CTRL+NUM*

Hoe moet ik dit interpreteren? Mijn laptop heeft geen numpad... Is het dan voor deck 1 de controltoets plus de 1 toets van het numpad?
 

Posted Mon 18 May 15 @ 11:41 am
ik heb inmiddels via de mapper op de knop JOG gezocht naar commando Pitch en dan Pitch Reset en deze dan 'gekoppeld' maar krijg geen reset naat 0%. Het commando is dan ook CTRL+NUM* dus daar hoef ik dan niks aan te veranderen kennlijk (verkeerd door mij begrepen)

Button werkt wel, als ik de Learn functie gebruik. Wat zou er aan de hand kunnen zijn, zie ik iets over het hoofd?
 

Posted Wed 27 May 15 @ 12:10 am
En toen werkte het wel, weet ook niet waarom. Er staat nu bij de learn functie wel ONINIT voor??
 

Posted Thu 28 May 15 @ 3:02 am
ONINIT houdt in dat bij het opstarten van de controller/software die functie wordt toegekend. Dat is waarschijnlijk de reden dat hij, na het programmeren van de knop, eerst niet werkte en dat, nu alles opnieuw is gestart, hij nu wel werkt. Ik wist overigens niet dt VDJ zelf ontbrekende instructies aan het script kon toevoegen....
 

Posted Thu 28 May 15 @ 4:54 am


(Old topics and forums are automatically closed)