Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: cdj400 met virtual dj8

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey allemaal,

Ik heb me net 2 cdj's 400 en een djm500 aangeschaft en zou dit graag met virtual dj8 laten werken.
Hoe moet ik hier aan beginnen?

Alvast bedankt
 

Posted Wed 11 Mar 15 @ 3:58 am
Sowieso ga je een licentie moeten aanschaffen. Werk je niet professioneel, kan dit met een controller-licentie (149 dollar excl. BTW), wil je het ook professioneel gaan gebruiken, of later voor andere cdj's, moet je een pro unlimited hebben. Tip: ga voor de laatste, steek je eender welke controller in je laptop.

Je kan wel 10 minuten uitproberen met de proefversie van VDJ 8.

Dan je beide cdj's met een usb-kabel verbinden met je laptop. Zeer belangrijk: in de menu van je cdj gaan en kijken of de 2 spelers op een verschillend midi-kanaal staan, indien nodig verzetten. Asio-drivers downloaden (staan op de support-site van Pioneer), bij mac wordt alles automatisch herkend. Je cdj's audio-out verbinden met je mengpaneel zoals gewoonlijk. Normaal moet vdj nu je spelers herkennen en staat de standaard mapping al zichtbaar bij instellingen/tapblad controllers als je vdj opstart.

In de audio-instellingen extern mengpaneel aanduiden, deck_1 en deck_2 aan een verschillende cdj toewijzen in mac, bij PC de asio selecteren.

Google eens op youtube cdj400 en virtual dj. Er staan heel wat filmpjes hierover online. Ook hier op het forum kan je wat vinden.

Lukt het niet, vraag maar.
 

Posted Wed 11 Mar 15 @ 4:29 am
2dehansHome userMember since 2014
Hoi... ik heb het zelfde gedaan met VDJ 7 en dat werkt prima. Ik heb ook 2 CDJ-400.
Ga even naar de site van pioneer
http://www.pioneer.eu/nl/products/archive/CDJ-400/page.html

Installeer de nieuwste firmware op je cdjs. Er staat (engels) bij hoe het moet en anders even via google. Als je de laatste versie hebt (uit n hoofd 1.3) hebt werkt het fijntjes met VDJ.

Ook moet je de drivers downloaden. Staan ook op dezelfde site. Hiermee worden je CDJ-s herkent binnen windows.

Als je deze video doorneemt komt je er wel uit hoe VDJ moet instellen.

Kijk deze video
https://youtu.be/xNdrAqV5rPQ

Het is mij gelukt... dus het lukt je vast :-)


 

Posted Wed 10 Jun 15 @ 5:16 am


(Old topics and forums are automatically closed)