Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VMS 4 aansluiten via output naar Bose

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ErimaLE userMember since 2011
Goedenavond,

Ik heb een probleem, namelijk:

Ik krijg mijn VMS 4 niet aangesloten met een dubbele rca naar jack 3,5mm.
Ik heb hem aangesloten op een Bose box, maar krijg er maar geen geluid uit.

Kan iemand mij helpen, want dit zou mogelijk moeten zijn.

Gr.
 

Posted Sat 13 Dec 14 @ 1:25 pm
Welke RCA-uitgangen van de VMS4 heb je gebruikt? Op wat voor Bose-box (type) heb je de VMS 4 aangesloten?
 

Posted Mon 15 Dec 14 @ 4:08 am
ErimaLE userMember since 2011
De masteruitgang, niet de booth.

Ik gebruik een Bose Soundlink II. Gewoon via een RCA naar een enkel Jack (3,5mm)

 

Posted Mon 15 Dec 14 @ 3:34 pm
Heb je ook geprobeerd of het werkt als je de VMS4 aansluit op een andere versterker of speaker(set)? Da's handig om te weten waar het probleem in zit.
 

Posted Mon 15 Dec 14 @ 4:42 pm
ErimaLE userMember since 2011
Als ik hem aansluit via XLR naar een actieve speaker werkt alles prima.
 

Posted Tue 16 Dec 14 @ 5:16 am
Probeer ook eens via de RCA die aktieve speaker aan te sturen. Als het dan ook werkt, doe je iets niet goed met de Bose-speaker. Problemen daarmee kunnen liggen aan de verloop, de kabel, verkeerde ingangsselectie of het ding is stuk.
Werkt de RCA naar de aktieve speaker ook niet, dan kan dit liggen aan (weer) de verloop, de kabel of de RCA-uitgangen van de VMS4. Met een beetje logisch redeneren moet dat uit te vinden zijn. Ben je een beetje handig, dan kun je een kabel maken met 2x XLR naar 1x 3,5 mm stereo jack. Dat werkt dan wel (tenzij de Bose kapot is.)
 

Posted Tue 16 Dec 14 @ 8:02 am
ErimaLE userMember since 2011
Ik heb hem nu aangesloten via een andere RCA kabel naar een andere box.
Niet de actieve speaker, maar mijn radio. Die heeft gewoon een audio input achterop.
Krijg het nog steeds niet aan de gang.

De muziek loopt wel gewoon in vdj, echter ik hoor niks.
Wat kan ik nog doen?
 

Posted Tue 16 Dec 14 @ 11:48 am
Je Master Volume-knop open draaien?
Ik heb je alle suggesties gegeven. Ik kan, aan de hand van je beschrijving, niet vertelllen of er een kabel kapot is, je verloopstekker niet werkt of dat de RCA-uitgangen van je VMS kapot zijn. Als je zelf niet over de technische kennis beschikt om je kabels door te meten of met andere hulpmiddelen defecten op te sporen, dan zul je iemand in moeten schakelen die dat voor je na kan kijken. Dat lukt nu eenmaal niet via een forum.

Succes!
 

Posted Tue 16 Dec 14 @ 7:45 pm
ErimaLE userMember since 2011
Heb het eindelijk aan het draaien!

Na het nogmaals bekijken van de ADJ site, zag ik dat er een nieuwere asio driver (1.20) beschikbaar was.
Eerst zag ik overal staan dat 1.07 de laatste nieuwe was, niet dus.

Toch bedankt voor de hulp!
 

Posted Wed 17 Dec 14 @ 5:59 am


(Old topics and forums are automatically closed)