Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluidsvraag

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Vanavond tijdens het draaien met vdj 8 had ik het gevoel dat het geluid van de master af en toe "danste" / spontaan iets omhoog en omlaag ging. Nooit eerder gehad, aan m'n iTunes bestanden kan t niet liggen.
Draai met denon Mc6000 met de standaard instellingen op asio.
Wat zou dit kunnen zijn??
 

Posted Fri 29 Aug 14 @ 7:58 pm
Ik zie nu mijn limiterlampje veel te snel aanspringt??. Wat kan dit nu zijn??
Wie kan mij helpen?.
 

Posted Sat 30 Aug 14 @ 7:37 am
Ed,

heb je de controller als externe mixer of PC Int. staan? In het eerste geval is het bijna onmogelijk om dat voor elkaar te krijgen (tenzij je AutoGain uitgeschakeld hebt), in het tweede geval staat je Master waarschijnlijk te ver open.
Iets om op te letten: Bij een update blijven je instellingen niet altijd bewaard. Het kan dus zijn dat je AutoGain is uitgeschakeld na de laatste update. Best iets om in de gaten te houden.
 

Posted Mon 01 Sep 14 @ 5:25 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik heb het "overschrijven" van autogain ook al ervaren , ineens een hele tent die me boos aankijkt vanwege overkill aan output...klik aanpassen en klaar maar toch , ik hou het sindsdien in de gaten en laat mijn pre set lijstjes elke keer weer ff random check spelen .Gewoon om te zien wat de nieuwe versie aanpast..

 

Posted Mon 01 Sep 14 @ 12:00 pm
Zo, alle problemen weer opgelost, inderdaad m'n master te ver open, maar even goed in de gaten houden voortaan dat het muziekbestand niet te ver boven de 0db staat, want dan is de kans op dit soort problemen groter. Ik kan me niet herinneren dat ik dit met vdj7 heb meegemaakt.
Martin, ik heb ook nog even de externe mixer functie geprobeerd, je ziet dan inderdaad de limiter niet in het scherm meer staan, dus kans op vervelende overkill is een stuk minder. Nadeel vind ik echter dat ik m'n faderstartfunctie niet meer kan gebruiken op deze manier.
Bedankt voor de tips mannen!
 

Posted Mon 08 Sep 14 @ 12:01 pm


(Old topics and forums are automatically closed)