Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules 4-mx niet herkend

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik ben een tijdje uit roulatie geweest en dacht onlangs, laat ik er maar weer opnieuw mee beginnen...
Nieuwe VDJ 8 is eindelijk uitgekomen, dus dacht ik: zal ik dit es effe snel snel installeren en kan ik er weer volop invliegen...
NIET DUS :(

VDJ 8 installeren is een makkie, heb infinity dus kan ik alles instellen wat ik maar voor mogelijk houdt.
Het probleem ligt volgens mij bij mijn console, mijn computer, drivers, of weet ik veel wat nog allemaal.

Nieuwe PC, nieuwe windows 7 installatie: drivers hercules worden geinstalleerd en daar blijft het dan ook bij, de console wordt niet herkend.
Alles (tien keer) geinstalleerd volgens de handleiding van hercules. 5 keer geprobeerd zonder handleiding, niets helpt.
Tussen elke poging natuurlijk ook alles netjes weer verwijderd en pc opnieuw opgestart, maar helaas. Niets blijkt te helpen.
Oude drivers van 2011 tot 2014 geprobeerd, ook dit helpt me niet verder.

Oude PC, nieuwe windows 7 installatie: de drivers geinstalleerd volgens het boekje, maar ook hier wordt de console niet herkend.


Heb op beide pc's verschillende 3.0 en 2.0 usb poorten gebruikt.

En het eigenaardige van allemaal is dat ik op het hercules instellingen paneel alles door elkaar zie. Zou misschien wel aan video drivers kunnen liggen.
Anyway, na lang zoeken en proberen, hoop ik dat er hier iemand is die mij een beetje in de goede richting kan duwen, want heb de dj-microbe weer beet en vind het zonde dat het niet in 1-2-3 gelukt is, zoals ik had gehoopt :)

Grtz,
Stievie

 

Posted Fri 25 Jul 14 @ 7:28 am
Dit onderwerp beschrijft ook ongeveer wat er bij mij gebeurd....

http://de.virtualdj.com/forums/180905/Dutch_Forum/Hercules_MK4_problemen.html


Heb ondertussen al op drie verschillende pc's geprobeerd en op geen enkele wilt ie de console herkennen.
Als ik de kabel insteek op het moment dat hij het vraagt, gaat een blauw lichtje effe branden op de console, dan begint het installatie proces te zoeken naar hercules producten, uiteindelijk begint ie te "installeren" en zegt hij erbij dat het enkele minuten gaat duren... Paar seconden later is het ineens voor mekaar... Zogezegd, want ik zie enkel een rood kruis op het icoontje van hercules in de taakbalk en als ik vdj8 aanzet kan ik hem ook daar niet terugvinden.

Wordt er een beetje moedeloos van.
 

Posted Fri 25 Jul 14 @ 3:07 pm
Hoi, Steven,

leuk dat je er weer mee bezig bent.
Uit je laatste post maak ik op dat je de oude drivers niet hebt verwijderd. Dit omdat hij wel heel snel klaar is met de installatie. Op de supportsite van Hercules is dat wel hetgeen waarop wordt gehamerd.
Zorg dus dat je alle oude drivers hebt verwijderd voordat je de laatste update installeert. http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=17&fid=62&pid=263&cid=1
 

Posted Sat 26 Jul 14 @ 9:10 am
Hey Martin,

ik heb alles netjes volgens de handleiding gedaan en daar staat in ofwel installeer je de nieuwe drivers en die verwijderd dan automatisch de oude drivers en dan pc heropstarten.
OF je verwijderd ze manueel, met hetezlfde resultaat.

"Alternatively, you can simply launch this package: it will uninstall the previous drivers for you."

Geen van beide opties werkt.

Ik ga het nu op een vierde laptop proberen, maar ik vrees ook dat dat niet zal lukken.
Laatste strohalm is een powered usb-hub kopen, al lijkt me dat ook niet echt nodig aangezien de console voordien wel kon geinstalleerd worden op die oudere laptop en nu dus weer niet....
 

Posted Sat 26 Jul 14 @ 9:38 am
Lukt zelfs niet op laptops/pc's waar nog nooit vdj heeft opgestaan...
Dus daar zijn geen "oude" drivers te vinden.

Ik hoop dat mijn console niet stuk is... Of ik zal mijn dj-microbe moeten uitzieken
 

Posted Sat 26 Jul 14 @ 9:47 am
Lastig.....
In de andere post waar je naar linkt heb ik als laatste gevraagd het met een andere USB-kabel te proberen. Daar heeft hij nooit meer op gereageerd. Heb je dat al geprobeerd?
 

Posted Sun 27 Jul 14 @ 11:00 am
Hey Martin,

Ik heb al drie verschillende kabels geprobeerd, ondertussen op 4 verschillende pc's geprobeerd, een powered hub gekocht en dat geprobeerd...
Niets helpt. Uit armoede mijn oude hercules mp3 e2 uit de kast gehaald en die werd direct herkend (met dezelfde kabel) en zonder hub.

Is er eigenlijk een manier om te kunnen zien of de 4 mx stuk is?

Want als ie stuk is kan ik blijven proberen....


Grtz,
Steven
 

Posted Sun 27 Jul 14 @ 11:11 am
En het wordt gekker en gekker....

Na nog wat opzoekingswerk, kom ik erachter dat je via apparaatbeheer de optie "oudere hardware" toevoegen hebt.
Ik dit dus proberen, Hercules uit de lijst kiezen en dan de juiste (4mx) console nemen...
Daar staan drie opties ....ASIO, ....BULK en ....MIDI. Die laatste twee kan ik min of meer installeren, maar bij die asio loopt het helemaal fout.
Namelijk een BSOD, waarna de pc opnieuw opstart en krijg ik net na het opstarten alweer een blauw scherm en reboot mijn pc opnieuw, dit blijft duren tot ik de console uitplug.

Misschien hoog tijd om een hamer boven te halen?

 

Posted Sun 27 Jul 14 @ 1:22 pm
Min of meer installeren? ;)
Dat gaat goed of niet. Ik zou haast zeggen dat de ASIO-driver in dit geval de dader is. Probeer die eens te verwijderen en eerst de controller via WDM te laten draaien. Als die goed is geconfigureerd kun je altijd nog proberen de ASIO-driver te installeren.

De probleemloze installatie van het ouwe gebakkie doet wel vermoeden dat je 4MX er geen zin meer in heeft. Misschien Tweedehands of Marktplaats eens afstruinen?
 

Posted Mon 28 Jul 14 @ 9:50 am
Min of meer installeren...
Hij installeert "iets", maar daar blijft het dan ook bij.

Misschien raak je iets wijzer uit de afbeeldingen.

Die gele driehoekjes willen toch zeggen dat er iets niet juist is.
Als ik dan de stuurprogrammas handmatig wil installeren, krijg ik de volgende melding



De drie onbekende apparaten zijn drie maal de asio driver. Heb het drie keer geprobeerd en alle drie de keren kreeg ik een BSOD.
Lijkt alsof mijn pc zegt, STOP ERMEE ik heb dat niet graag ...


EDIT: en al wat ik hier laat zien, is er niet gekomen door de installatie op een normale manier te doen, maar door de optie "oudere hardware toevoegen" te kiezen in apparaatbeheer. Want als ik de normale installatie doe, krijg ik zelf geen hercules icoon in mijn apparaatbeheer.
 

Posted Mon 28 Jul 14 @ 5:24 pm
Mailtje terug gekregen van de NEDERLANDSTALIGE email-support van Hercules met daarin doodleuk de melding:

"Gelieve uw email opnieuw te versturen in het engels of het frans want om jouw probleem te kunnen oplossen is er enkel engelstalige support"


Man man man, dat schiet ook niet echt op.
Wat hadden ze dan gedaan als ik het belgische telefoonnummer had gebeld?

Maar ja, engelse mail is nu ook vetrokken, dus gaan we morgen dag 6 van het installatie-proces in.

*FINGERS CROSSED*
 

Posted Mon 28 Jul 14 @ 6:09 pm
Na 8 dagen van proberen heb ik het opgegeven....
Mijn 4-mx ligt in de vuilbak.

Het wou niet lukken op 4 verschillende windows-pc's, niet op en Mac en al helemaal niet dankzij de "stress"desk van hercules.

Hier mag voor mij een slotje op.
 

Posted Fri 01 Aug 14 @ 9:24 am


(Old topics and forums are automatically closed)